• 1
  • 2
2015-12-13, 11:22
Medlem
Hej!
Alla har vi våra egna uppfattningar om vilka personer som bär olika klädmärken. När man träffar en person för första gången och ser ett synligt märke skapar man direkt en bild av hur man tror att personen är.

Själv skulle jag aldrig bära något från Adrian Hammond då jag tycker att det har fått stämpeln: "Hej! Jag ser upp till Paradise Hotel-deltagare."

Jag skulle heller inte gärna bära en såndär pikétröja från Hackett som har texten "Hackett" stort över hela bröstet. För mig signalerar det "jag försöker vara preppy, men har ingen klädstil alls så jag förlitar mig på märket!"

Vilka märken skulle ni frivilligt inte bära och varför?
Citera
2015-12-13, 11:31
Bannlyst
Ja du, jag förstår vad du menar. Ser jag någon med Adidaskläder så associerar jag det till kaxiga blattar som ska leka tuffa eller något billigt WT och så fort jag ser någon med Michael Kors tänker jag på snobbiga bloggbrudar.
Citera
2015-12-13, 11:43
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Ed Hardy kommer alltid att vara förknippat med personer som gillar tryck loggor och onödiga märken för mig. Bär du en sån tischa på en arbetsintervju ska du vara glad om du hinner öppna munnen.
Citera
2015-12-13, 11:50
Medlem
knullklassons avatar
Fjällräven. 57 personer deltog i den senaste manifestationen mot rasism, av dessa bar 53 en jacka från Fjällräven.
Citera
2015-12-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fjällräven. 57 personer deltog i den senaste manifestationen mot rasism, av dessa bar 53 en jacka från Fjällräven.

Hahahaha! Kånken rymmer många flyers med vänstervridna budskap! Är benägen att hålla med! Säkert något som Fjällräven kommer att få sota för snart, synd deras jackor är rejäla!
Citera
2015-12-13, 21:06
Medlem
Alla märken där märkesloggan är stor och synlig, sunkigt och fult som fan. Ja detta inkluderar även "exlusiva" märken.
Citera
2015-12-13, 21:18
Medlem
Lacoste, Fred Perry, Armani, Converse, Björn Borg, Adidas mfl, det finns hur många klädmärken som helst jag inte bär frivilligt. Jag tycker helt inte om de märken den stora massan tycks tycka om.
Citera
2015-12-13, 21:19
Medlem
AndrewBernards avatar
Personligen bär jag gärna inget synligt märke alls, stort som litet.
Citera
2015-12-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Lacoste, Fred Perry, Armani, Converse, Björn Borg, Adidas mfl, det finns hur många klädmärken som helst jag inte bär frivilligt. Jag tycker helt inte om de märken den stora massan tycks tycka om.

Vad för sorts klädmärken föredrar du då?
Citera
2015-12-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stureadde
Vad för sorts klädmärken föredrar du då?

Min garderob består mestadels av kläder från Original Penguin och Selected Homme.
Citera
2015-12-13, 21:28
Medlem
Jag är kanske inte rätt person o svara men jag undviker i regel labelade grejer överlag, eller iaf tydligt märkta grejer, tycker det ser lite fånigt ut på nått sätt.

Annars vet jag i ärlighetens namn inte vart majoriteten av mina kläder kommer ifrån då det mesta är köpt second hand eller för tillräckligt länge sen för att mitt inte speciellt modeintresserade sinne ska ha lagt på minnet var det kommer ifrån.
Citera
2015-12-13, 22:22
Medlem
SoulAmazins avatar
Tröja med "Morris" utskrivet. Associerar det med ortengrabbar som lagt ut månadens studiebidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in