• 1
  • 2
2015-12-12, 03:11
Medlem
Jag har blivit avfärdad av många tjejer för att jag varit väldigt angelägen om att få ligga första gången vi träffats. Vissa gånger har jag inte vetat riktigt om jag varit seriöst intresserad eller inte medans andra gånger har jag definitivt varit det.

Jag vet att tjejer har en annan syn på sex i många fall men samtidigt har de ju också haft ONS och tillfälliga sexuella relationer. Så då har det känts för mig som att de spelar spel när de inte vill ligga på första dejten om allt gått bra och något form av intresse uppstått. Det blir bara hyckleri tänker jag när de inte vill ligga då.

För om man tänker rent logiskt så är det ju för deras egen del mer värt att ligga med en seriöst intresserad kille på första dejten som potentiellt kan leda till ett förhållande än med något krogragg(om de då också varit ute efter ett förhållande). Men så ser de tydligen inte på saken.

Jag känner ett stort agg gentemot tjejer p.g.a. det. Hur länge tänker sig dessa tjejer då att jag ska få vänta på sexet? Andra-,tredje dejten eller kanske ännu längre? Är det inte absurt? För mig känns det förnedrande när de med all sannolikhet som sagt haft ONS.
Citera
2015-12-12, 03:14
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel
Jag har blivit avfärdad av många tjejer för att jag varit väldigt angelägen om att få ligga första gången vi träffats. Vissa gånger har jag inte vetat riktigt om jag varit seriöst intresserad eller inte medans andra gånger har jag definitivt varit det.

Jag vet att tjejer har en annan syn på sex i många fall men samtidigt har de ju också haft ONS och tillfälliga sexuella relationer. Så då har det känts för mig som att de spelar spel när de inte vill ligga på första dejten om allt gått bra och något form av intresse uppstått. Det blir bara hyckleri tänker jag när de inte vill ligga då.

För om man tänker rent logiskt så är det ju för deras egen del mer värt att ligga med en seriöst intresserad kille på första dejten som potentiellt kan leda till ett förhållande än med något krogragg(om de då också varit ute efter ett förhållande). Men så ser de tydligen inte på saken.

Jag känner ett stort agg gentemot tjejer p.g.a. det. Hur länge tänker sig dessa tjejer då att jag ska få vänta på sexet? Andra-,tredje dejten eller kanske ännu längre? Är det inte absurt? För mig känns det förnedrande när de med all sannolikhet som sagt haft ONS.

Lägger inte så stor vikt vid det själv...

Sexig tjej, ligga... ungefär så tänker jag...
Citera
2015-12-12, 03:19
Medlem
Det kan väl bara vara så att de har större krav på dig eftersom det handlar om en date och därmed antar jag ett intresse utöver det sexuella?
Och bara för att inflika, det finns en hel del tjejer som aldrig drar hem med folk från krogen. Vet ej om så är fallet med dem du träffar dock.
Citera
2015-12-12, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisaloo
Det kan väl bara vara så att de har större krav på dig eftersom det handlar om en date och därmed antar jag ett intresse utöver det sexuella?
Och bara för att inflika, det finns en hel del tjejer som aldrig drar hem med folk från krogen. Vet ej om så är fallet med dem du träffar dock.

Det kan jag förstå. Men varför kan de inte tänka sig att det kan kännas obehagligt för mig att leka någon slags uppvaktning när jag vet att de redan blivit sprutade i ansiktet av något krogragg? Om jag är villig att acceptera det borde de vara villiga att ligga på första dejten. Det tycker jag kunde vara en rimlig överenskommelse.

Men så är det inte. Istället blir de arga. Men det ser jag också som ett spel. De vill inte visa sig billiga bara tror jag det handlar om. Ett spel med andra ord.
Citera
2015-12-12, 03:41
Medlem
tuss-i-lagos avatar
Att vara väldigt angelägen om att ha sex med någon som inte vill desamma brukar inte vara lyckat.

Sen låter ditt resonerande problematiskt då du hyser agg över att du inte får ligga. Speciellt som du i ditt resonemang dömer tjejer för att de ligger med andra spontant men inte med dig vid dejt-tillfällen. Kanske är det så, att när de går på dejt är de ute efter något seriösare än ett ONS, eller så går helt enkelt dejten inte bra, kanske för du är väldigt angelägen (desperat) om att få ligga.

*Det är lite paradoxalt att du uttrycker dig negativt om ONS, att "du är villig att acceptera" att de haft det, samtidigt som du tänker att de kanske inte ligger på första dejten på grund av inte verka billiga. Om de inte vill verka "billiga" är det just för att killar som du dömer tjejer som har ONS, samtidigt som ni har / gärna har det själva.
Senast redigerad av tuss-i-lago 2015-12-12 kl. 03:52.
Citera
2015-12-12, 03:50
Medlem
Citat:

Om dejten skall leda till ett framtida förhållande så ska du inte sexa första träffen.

Håll spänningen igång ett tag istället. Mycket roligare så.
Citera
2015-12-12, 04:04
Medlem
Den bittra sanningen är nog att du troligtvis inte är tillräckligt attraktiv för att de ska vilja slita av dig kläderna så fort som möjligt, utan ser dig mer som någon gullig stackare som kan hålla dem i handen och gå på bio med. Men misströsta ej! Förr eller senare får till och med du ligga om du spelar dina kort rätt, om de inte dumpar dig innan dess förstås.
Citera
2015-12-12, 04:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Som en kille nämnde för mig en gång, var 4:e fick han ONS som han frågade. Han frågade 4 st tjejor (snitt) han fick örfilar (nej) 3 gånger, den 4:e blide det napp hon fick en natt med honom.

Jag själv brukade inte försöka den första natten, om jag är intresserad av tjejen. Det gör de mer nyfikna på en, och nästa brukade de slå till.

Men hitta ONS bruka inte vara svårt eller?? Det är så inte de flockas runt om en precis. Men har aldrig haft svårt om jag hade velat.
Citera
2015-12-12, 04:18
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Det kan jag förstå. Men varför kan de inte tänka sig att det kan kännas obehagligt för mig att leka någon slags uppvaktning när jag vet att de redan blivit sprutade i ansiktet av något krogragg? Om jag är villig att acceptera det borde de vara villiga att ligga på första dejten. Det tycker jag kunde vara en rimlig överenskommelse.

Men så är det inte. Istället blir de arga. Men det ser jag också som ett spel. De vill inte visa sig billiga bara tror jag det handlar om. Ett spel med andra ord.

Det kanske är så att dom känner på sig att du bara är ute efter att "leka" uppvaktning? Det ökar inte dina chanser direkt, snarare tvärtom. Nu vet jag inte om det är så att tjejen du hade en date med talade om hon brukar ta hem män från krogen och ta satsen i ansiktet, om det var så - okay. Detta är inte vanligt förekommande, however. Inte ens nära på. Det låter mer som en historia berättad av någon som tittat på porr och tolkat den som en dokumentär.

För påträngande upplevs ofta som obehagligt. Du borde ta det lite lugnt och försöka läsa av stämningen. Kanske kan det hjälpa också om du bara träffar tjejer som du är uppriktigt intresserad av och inte bara sugen på att välta omkull. Det finns massor av potentiella flickvänner där ute, lycka till!
Citera
2015-12-12, 04:53
Medlem
Zaedrewss avatar
Du får väl omvärdera helt enkelt. Du kanske är på tjejer som vill ha ett förhållande mer än bara ute efter sex. Om du liksom är klar på den punkten från början så ger det nog bättra jaktlycka.
Citera
2015-12-12, 06:51
Medlem
borttaget
Senast redigerad av Bervyl 2015-12-12 kl. 06:56. Anledning: trams
Citera
2015-12-12, 07:20
Medlem
Katzyns avatar
Spontant misstänker man ju att när du "varit väldigt angelägen om att ligga på första dejten" så har du inte skött detta på ett charmigt och sexigt sätt direkt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in