Citat:
Ursprungligen postat av
Pinoputchin
Det är väl inget som hindrar dig att ta livet av dig vid 60 års ålder. Men ska du säga det till din eventuella partner och dina barn också
"Jag söker en kvinna (eller man) i lagom ålder att dela livet med, OBS, kom ihåg bara jag kommer ta självmord vid 60 bara för att jag själv vill" Tror nog inte att det skulle uppfattas som speciellt lockande, men på Flashback kanske det uppfattas som helt normalt..
När jag växte upp som barn och i min ungdomstid på 70-80 talen hade jag inga som helst föreställningar om att jag ville dö tidigt eller att bli äldre måste vara något negativt eller hemskt. Är det internet överlag och isoleringen som följer som skapar alla dessa depressiva vanföreställningar hos folk idag, eller är detta bara isolerat till vissa nätforum?
Har inga barn eller en "normie" partner, så det är inget problem för mig att ta livet, även om jag skulle vara tvungen att göra det på ett våldsamt sätt. Hade man haft däremot haft, så hade det varit bättre att eutanasi var tillåtet för
alla som vill det, speciellt när man har en obotlig sjukdom eller blir helt beroende av andra. Folk har alltid haft synpunkter på livets mening, om det är värt att leva, hur länge det är värt att leva, varför man måste tas med hemska sjukdomar för att inom kort dö en naturlig död osv. Allt från antikens filosofer till dagens medelsvensson.