Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-12, 19:46
  #169
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Helt rätt. Asylsökande är hemlösa. De andra i kön är inte. Så helt rätt beslut.

Det är väl klart att det finns hemlösa i bostadskön där som överallt annanstans där det är bostadskö - varför skriver du så? (Nej du behöver förresten inte svara.) Hemlös räknas man för övrigt som inte bara när man sover ute (vilket ju inte invällarna gör heller), utan även om man t.ex. bor inneboende eller i andrahand, eller om man befinner sig på ett hem (t.ex. HVB-hem, behandlingshem) och inte har någonstans att ta vägen den dag då man skrivs ut. Och sedan har vi alla kvinnor som skulle vilja skilja sig men inte kan göra det, alla unga vuxna som blir allt äldre vuxna och inte kan flytta hemifrån och starta ett vuxenliv, kompisar som delat lägenhet men nu vuxit ur den livsfasen, o.s.v. o.s.v..
Citera
2015-12-12, 20:22
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att det finns hemlösa i bostadskön där som överallt annanstans där det är bostadskö - varför skriver du så? (Nej du behöver förresten inte svara.) Hemlös räknas man för övrigt som inte bara när man sover ute (vilket ju inte invällarna gör heller), utan även om man t.ex. bor inneboende eller i andrahand, eller om man befinner sig på ett hem (t.ex. HVB-hem, behandlingshem) och inte har någonstans att ta vägen den dag då man skrivs ut. Och sedan har vi alla kvinnor som skulle vilja skilja sig men inte kan göra det, alla unga vuxna som blir allt äldre vuxna och inte kan flytta hemifrån och starta ett vuxenliv, kompisar som delat lägenhet men nu vuxit ur den livsfasen, o.s.v. o.s.v..

Snälla. Vi måste hjälpas åt att hjälpa flyktingarna först då dom har störst behov och det kan vi fixa tillsammans om vi alla hjälps åt och drar sitt strå till stacken, därefter kan vi hjälpa svenskar/studenter och lyxhemlösa som vill flytta hemifrån.
Citera
2015-12-12, 20:31
  #171
Avstängd
Tors-hammares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att det finns hemlösa i bostadskön där som överallt annanstans där det är bostadskö - varför skriver du så?


Du har ju rätt naturligtvis!
Vi svenskar skall gå först i bostadskön ( samt i allt, och det för evigt, tycker jag ).

Varför den du citerade på skriver som denne gör? För att det är ett egoistsikt blattetroll. De behöver inte mera anledning än så.

Du skriver bra ja, men räkna inte med annat än 100% nonsens från dessa svarta troll. Blattar är inte intresserade av rättvisa, respekt eller svenskar som dig och mig, utan bara intresserade av sig själva och sedan sitt eget folk, de är intresserade av att besätta Sverige som en ockupationsmakt ( det som tacksamhetsbetygelse till vårat fantastiskt snälla folk som släppte in dessa elak virus , det är deras monster-egoistiska syn på en sådan så kallade tacksamhet ). Och det här är exakt vad jag ser!! Bortom allt självbedrägeri, trams, godhetsknarkande, egoism, pk-ism, dröm och flum samt sovande.
__________________
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-12-12 kl. 20:35.
Citera
2015-12-12, 20:46
  #172
Avstängd
Tors-hammares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Snälla. Vi måste hjälpas åt att hjälpa flyktingarna först då dom har störst behov och det kan vi fixa tillsammans om vi alla hjälps åt och drar sitt strå till stacken, därefter kan vi hjälpa svenskar/studenter och lyxhemlösa som vill flytta hemifrån.

Nej, svenskar kan inte fortsätta att odemokratiskt hjälpa alla med bostäder!!! Om inte andra tar ansvar för sitt barnuppfödande i världen så är det deras ansvar. Inte svenskars.

Varför respekterar du inte demokratin i Sverige??!! Vad kan vara viktigare än den för Sverige?


Sådana som du, när jag läser dina texter och din signatur, skrämmer mig med din extrema indoktrinering, sinnessjukdom och egoism för ditt eget folk.

Vad har vi svenskar gjort!!! som har släppt in er monster-egoistiska blattar.
Citera
2015-12-12, 20:51
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Snälla. Vi måste hjälpas åt att hjälpa flyktingarna först då dom har störst behov och det kan vi fixa tillsammans om vi alla hjälps åt och drar sitt strå till stacken, därefter kan vi hjälpa svenskar/studenter och lyxhemlösa som vill flytta hemifrån.

Då tycker jag att du ställer din bostad till flyktingpolitikens förfogande och flyttar hem till dina föräldrar eller vänner. I annat fall är du en hycklare.
Citera
2015-12-12, 20:57
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Nej, svenskar kan inte fortsätta att odemokratiskt hjälpa alla med bostäder!!! Om inte andra tar ansvar för sitt barnuppfödande i världen så är det deras ansvar. Inte svenskars.

Varför respekterar du inte demokratin i Sverige??!! Vad kan vara viktigare än den för Sverige?


Sådana som du, när jag läser dina texter och din signatur, skrämmer mig med din extrema indoktrinering, sinnessjukdom och egoism för ditt eget folk.

Vad har vi svenskar gjort!!! som har släppt in er monster-egoistiska blattar.

Vem har sagt att jag är nysvensk? Jag tror på allas lika värde och att vi kan ge mer av vårt samhälle. Det kan ske med positiv särbehandling av utrikes födda när det kommer till bostad/jobb/utbildning samt övrigt. Att jämna ut så det blir rättvist motverkar högerextremism och motsättningar.
Citera
2015-12-12, 21:10
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vem har sagt att jag är nysvensk? Jag tror på allas lika värde och att vi kan ge mer av vårt samhälle. Det kan ske med positiv särbehandling av utrikes födda när det kommer till bostad/jobb/utbildning samt övrigt. Att jämna ut så det blir rättvist motverkar högerextremism och motsättningar.

Att jämna ut betyder i detta fall "på bekostnad av svenskar". Hur menar du att detta skulle kunna motverka högerextremism? Tror att du gör en liten tankevurpa här, faktiskt.
Citera
2015-12-12, 21:30
  #176
Avstängd
Tors-hammares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vem har sagt att jag är nysvensk? Jag tror på allas lika värde och att vi kan ge mer av vårt samhälle. Det kan ske med positiv särbehandling av utrikes födda när det kommer till bostad/jobb/utbildning samt övrigt. Att jämna ut så det blir rättvist motverkar högerextremism och motsättningar.


Jämna ut Jösses, skall vårat lilla folk ta emot tusentals miljoner då? Våra ungdomar får sova tills de bli 100 år hemma för de får ingen bostad. Alla bostäder går till de extrema mängder instormande som väntar på att spola över oss 1000 gånger om, det svarta havet.

Förklara nu tydligt hur du menar att det skall motverka högerextremism. Ser det ut som att den minskar tycker du? Nä då så, skall du sluta och svamla nu då, äntligen? Däremot verkar det motsatta till dina fjantiga diktatoriska drömmar uppstå. Och de som uppstår kan vara allt utom det du vill. Du har ju ingen kontroll som helst när du drömmer och blandar folkgrupper hejvilt och sänder svenskar i fattigdomen. Hur tror du motreaktionen blir? Hur många muslimska halshuggande terrorister har du hittills skapat? Känns det bra att veta att du har bidragit? Sover du bättre nu? (eller förnekar du? som ni svinaktiga röda skitar alltid lyckas med att göra, mmhmmm... kunde tro det ) Du är inte så begåvad eller hur? Men drömma, ja se det klarar du av, och känna för hela världen, det går också bra det. Fy fasiken, om man bara kunde bli av med er era hemska förrädare till vårt folk.

Med vad att vänta sig från en som inte vill hämta information från omvärlden annat är från sina drömmar och sina vänsterblaskor( där journalisterna är vänner med CIA via trans-atlantiska avtalet, som naturligtvis i sin tur är under direkt order från andra mindre snälla personer ).

Du är meningslösheten per definition tillsammans med alla miljarder odemokratiska som stormar vårat en gång så vackra land och folk och nu spolar bort det/oss för evigt.
__________________
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-12-12 kl. 21:36.
Citera
2015-12-12, 21:51
  #177
Avstängd
Tors-hammares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Då tycker jag att du ställer din bostad till flyktingpolitikens förfogande och flyttar hem till dina föräldrar eller vänner. I annat fall är du en hycklare.

Precis!! praktjakt kan ju undvara sin egen bostad. Och alla sina pengar!!!
Det är det jag menar med dessa röda svin till godhetsknarkare. De visar inte minsta respekt för svenskar, utan de vill att alla andra svenskar skall betala notan och lida oerhört för deras knark
( precis som en missbrukare, totalt hänsynslösa ).
Dessa som praktjakt är en studie i hänsynslöshet ( givetvis kamouflerad under godhetens namn ), de bryr sig ingenting om våra våldtäktsoffer, deras lidande eller hur många offer de än kan bli.
Dessa som praktjakt bryr sig ingenting som helst om våra umbäranden, Svenskar som stressar i jobbet på grund av nedskärningar, barnen våra som lider av detta, skilsmässor, inget heller om demokratin som vi tydligen skall ha.
Svenskar kan dö i hundratusentals innan de når operationssalarna, det spelar ingen roll som helst för praktjakt. Det har ingen betydelse om monstret 7K tar UNHCR-pengarna från de verkligt behövande, riktiga flyktingar i närområdet , och ger dem till dessa monster till män här borta, som bara ljuger om allt, att de är barn och slänger pass, våldtar och begår terror... så otroligt bedrövligt bara allting med denna korrupta massinvandring, så mycket lidande för svenskar och riktiga flyktingar i närområdet, och så denna fascistiska diktatur från politiker och massmedia.

Det finns bara en sak i huvudet på dessa hjärntvättade hänsynslösa förrädare som praktjakt och det är de massmedia har hjärntvättat dem i att tänka: Mera massinvandring av dessa svindyra oändliga mängder av våldsmän från länder vi inte vill ha att göra med, och än mindre kan uttala namnen på.
__________________
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-12-12 kl. 22:46.
Citera
2015-12-12, 21:59
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vem har sagt att jag är nysvensk? Jag tror på allas lika värde och att vi kan ge mer av vårt samhälle. Det kan ske med positiv särbehandling av utrikes födda när det kommer till bostad/jobb/utbildning samt övrigt. Att jämna ut så det blir rättvist motverkar högerextremism och motsättningar.

T o m den mest tokiga godhetsnarkoman förstår att positiv särbehandling leder till motsättningar.

Sluta trolla .
Citera
2015-12-14, 18:20
  #179
Medlem
urlyckligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedertagen
Till vilken grad är man kommunist om man anser att de som betalar för kalaset inte ska få äta av tårtan?
Till vilken grad är man realist om man bryr sig om vem som betalat för kalaset hittills? Det viktiga är väl att göra framtidens folk lyckliga och således även högpresterande. Vem ska jobba medan "svenska" pensionärerna ligger och skiter ner sig? Behöver framtidens medborgare nånstans att bo medan de arbetar? Förmodligen
Citera
2015-12-15, 18:14
  #180
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Din dotter har redan ett boende. Vilket ilandsproblem att hon ska pendla en timme... Stackars jänta...

Det är snarare flytingarna som kan pendla i 1 timme. knappt 100 av 5 procent kommer in i samhället kan jag tänka mig då kan dom gott och väl bo ute i skogen och hugga ved och va fan man nu gör där ute. Varför ska dom bli bättre behandlade en vi som är medborgare och betalar i detta land. Alla beslut som rör sånt här borde befolkningen få rösta för.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback