Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-11-07, 19:57
  #1
Medlem
Gudruns avatar
Nu är det sorg i huset vill jag lova, 32 tummar´n fick spunk och dog.
Det sprakade till och sen hördes ett klickande ljud och jag såg något mitt i TV:n som såg ut som en låga.
Fick panik och kastar mig in bakom TV:n och bryter strömmen.
Skriker högljut på maken som tappert försöker få liv i TV:n igen, men det ända som händer är att den lilla lågan dyker upp igen tillsammans med det klickande ljudet. En äcklig doft av bränd plast gör inte det hela mindre "roligt".
Nu till frågan:
Har någon av Er varit med om liknande händelser och vad sa butiken till Er??

Ska kanske tillägga att jag INTE har någon tilläggs försäkring
men rätt att reklamera det har jag iaf
Citera
2005-11-07, 20:07
  #2
Medlem
yendors avatar
Det är ett solklart fall av fabrikationsfel.
Har enbart hört talas om liknande med folk som drar ur strömkabeln på tv'n vilket efter ett par år sliter ut högspänningsdelen.

Vad säger försäljaren? Jag har svårt att se någon annan händelse än att den byts ut.
Citera
2005-11-07, 20:13
  #3
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Garantitiden är två år på fabrikationsfel. En tv ska inte totalhaverera efter så kort tid. Reklamera...
Citera
2005-11-07, 20:53
  #4
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Låter som något har korsslutit vilket alltid oftast beror på fabrikationsfel, vilket jag är ganska säker på !

Och det är precis som Tippi Hedren sa
Citat:
Garantitiden är två år på fabrikationsfel. En tv ska inte totalhaverera efter så kort tid. Reklamera...
Ta tbx den till affären och skrik och var förbannad så får du en ny , men under tiden kan du få en lån tv hem så länge ! Beror på vilken butik du handla från !
Citera
2005-11-07, 20:59
  #5
Medlem
Gudruns avatar
TV:n är inhandlad på ONOFF och jag har inte varit i kontakt med dom idag för dom stängde 19:00 och TV:n dog 19:10
Men i morgon, då ska jag släpa dit den nätta lilla saken á 60 kg och kräva en ny TV.
Håll tummarna för tant g
Citera
2005-11-07, 21:18
  #6
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Men glöm inte berätta hur det gick !

Följetong Gudrun Tv !
Citera
2005-11-08, 18:23
  #7
Medlem
Gudruns avatar
Har precis varit och lämnat min lilla TV.
Det kan ta 2-3 veckor innan jag får svar.
Håll nu tummarna att det är ett garantifel och att tant g kan tillbringa julen tillsammans med Kalle Anka & c/o.
Fortsättning följer.......
Citera
2005-11-08, 19:20
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun
Har precis varit och lämnat min lilla TV.
Det kan ta 2-3 veckor innan jag får svar.
Håll nu tummarna att det är ett garantifel och att tant g kan tillbringa julen tillsammans med Kalle Anka & c/o.
Fortsättning följer.......

Har du någon reserv-tv så länge då?
Citera
2005-11-08, 19:23
  #9
Medlem
killuminatis avatar
Du borde kräva en ersättnings-tv, det hade du nog fått. Tills du får besked.
Citera
2005-11-08, 19:57
  #10
Medlem
GBG HOOLIGANs avatar
Hej Gudrun !

Fan fick du ingen ersättning tv sålänge ?
Dåligt gjort !


Skulle aldirg gå därifrån tilljag minuim hadde minst en 14 tummare , bara för jävlas !
Citera
2005-11-09, 15:45
  #11
Medlem
Gudruns avatar
Nix jag fick ingen låne TV :shoot2: ONOFF
Vi har en TV till så det går ingen nöd på oss, men det lär ju bli en och annan fight om vad som ska ses.
Citera
2005-11-09, 16:20
  #12
Medlem
Kannas avatar
Reklamationsrätten enligt Konsumentköpslagen har nu utökats till 3 (tre) år.

http://www.konsumentverket.se/mallar...gArticleID=147

Gudruns fall verkar vara ett solklart fall KKL och lär lösa sig utan problem. Min morsas sambos 32"-TV pajade en vecka efter att garantin gått ut. Morsan kontaktade OnOff för reparation eftersom TV:n var köpt där, de skulle då ha x antal hundra spänn för att kolla TV:n + kostnader för reservdelar. Upplyste då mama om KKL och när hon nämnde det i affären blev OnOffs ton helt plötsligt en annan. TV:n lagades utan kostnad. Morsan var dessutom i kontakt med Panasonic som sa att det som hade inträffat inte skulle inträffa. När hon nämnde sitt samtal med Panasonic i affären var svaret i stil med "Vi skiter i vad Panasonic tycker om det hela för vi anlitar inte deras verkstäder".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback