2015-12-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det går ju inte att fixa en hyresrätt utan fast anställning...

Ingen kommunal värd kräver vad jag vet fast anställning. Vissa privatvärdar gör det men det hör till ovanligheterna.

Jag har haft fem-sex förstahandskontrakt och har aldrig haft fast anställning.
Citera
2015-12-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Föga imponerande då det är hela tre veckor kvar av 2015.
Det går i alla fall åt rätt din pessimistiska fan.
Citera
2015-12-13, 01:13
Citat:
Signalisten och Förvaltaren (som båda tidigare nämnts) är de enda stora privatvärdarna...

De är inte privatvärdar, utan kommunala bostadsbolag. Alltså allmännyttan.
Citera
2015-12-14, 20:43
Bannlyst
Vad tycker ni är rimlig skälig hyra för ett rum? Fyra tusen eller fem tusen. Internet ingår och el. Och vad ska man ta om det är ett par tex om det är två stycken, ska man ta ett tusen mer eller två? Vad tror ni?
Citera
2015-12-15, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Vad tycker ni är rimlig skälig hyra för ett rum? Fyra tusen eller fem tusen. Internet ingår och el. Och vad ska man ta om det är ett par tex om det är två stycken, ska man ta ett tusen mer eller två? Vad tror ni?

Vad vi tycker är irrelevant. Det finns lagar, googla.
Citera
2015-12-16, 13:15
Medlem
JehovasFittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Det går ju inte att fixa en hyresrätt utan fast anställning...

Citat:
Ingen kommunal värd kräver vad jag vet fast anställning. Vissa privatvärdar gör det men det hör till ovanligheterna.

Jag har haft fem-sex förstahandskontrakt och har aldrig haft fast anställning.

Det finns ju olika sorters anställningar som inte är "tills vidare". Det är skillnad på en osäker timanställning i ett halvseriöst bemanningsföretag och att ha till exempel ettårsvikariat heltid som obehörig lärare (eller annan "säker" bransch). Kan du visa upp stadiga inkomster de senaste åren så är det troligen inga problem att ta dig igenom en gallring även om du bara har vikariat eller är någon slags frilans/egenföretagare.

Måste förresten tipsa om Akelius som nämnts tidigare i tråden. Särskilt om man är två som söker tillsammans så är det hyfsat enkelt att få ett förstahandskontrakt där. Naturligtvis handlar det då om hög hyra i ett oattraktivt område, men de renoverar i alla fall invändigt före inflytt.
Citera
2015-12-16, 17:13
Medlem
Prova Liljestrand fastigheter. De bygger 500 bostäder i Uttran. Dyr hyra men riktigt schyssta lägenheter. Tror nästa etapp hyresrätter är inflyttningsklara i mars.

lfab.se
Citera
2015-12-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikalito
Fråga gärna om det är någon specifik plats du undrar över! Jag tycker absolut att du ska flytta hit, du har ju jättebra förutsättningar och trivs du inte så går det alltid att sälja/hyra ut.

Bandhagen. Några erfarenheter? Hittat en lägenhet där som är bra i pris enligt mig.

Har tackat ja till arbetet. Börjar i april nästa år.
Citera
2015-12-21, 12:49
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfen11
Bandhagen. Några erfarenheter? Hittat en lägenhet där som är bra i pris enligt mig.

Har tackat ja till arbetet. Börjar i april nästa år.
Var någonstans i Bandhagen? Pris/stl?

Grattis till det nya jobbet. =)
Citera
2015-12-21, 17:02
Medlem
Lägenhet i Gamla Stan och bästa platsen i Stockholm?

Hur får man tag på lägenhet i Gamla Stan? Är det helt omöjligt eller finns det sätt?
Och var är bästa stället att bo i Stockholm som inte kostar flera miljoner?
Citera
2015-12-21, 17:08
Medlem
Tack !

Behöver en fresh start. Gått i samma mönster i många år. Haft det väldigt stabilt, och livet har blivit lite "inrutat". Haft strul med en tjej och allt tjo-hå dessutom. Skall bli skönt och göra något helt och hållet för sig själv nu. Nya utmaningar!

Adressen,
http://objekt.fastighetsbyran.se/Obj...jektId=1239612
Citera
2015-12-21, 17:35
Medlem
Du pungar upp och köper en. Alt. har 30-40 års kötid. Tredje alternativet är att ha en rik släkting du kan övertyga om att investera i en lya som han sen hyr ut till dig.

Angående fråga två så finns det inte, då blir du inte i Stockholm längre. Södertälje eller Åkersberga möjligen. Alt. hamnar du så långt in som dina ködagar räcker till, eller också betalar du hutlös andrahandshyra, eller får till alternativ tre i stycket ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in