2012-01-10, 18:18
Medlem
hur svårt är det att hitta egen lägenhet i Stockholm själv?

Om du inte har kontakter.
Låt säga en 2a i stockholm, hyra runt 4-5000kr.

Hur svårt är det att ordna?

Dvs hela lägenheten själv, inget rum eller delande.
Citera
2012-01-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoulkeeper

Med den hyran, skulle påstå att det är snudd på omöjligt kan du tänka dig att lägga runt 9000:- så är det betydligt lättare om du inte ska bo i stan då.
Citera
2012-01-10, 18:31
Medlem
burfogels avatar
Har du ett par hundratusen i cash som ligger och skräpar blir det betydligt enklare.
Citera
2012-01-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoulkeeper

Kommer inte hända, minst 30 års kö på det.
Citera
2012-01-28, 00:46
Medlem
Nån som bor på Dalagatan 47 i Stockholm?

Bor i Skåne. Men har tänkt att flytta upp till Stockholm om några år. T

tillbaka dit. Bott utanför Stockholm innan, men pluggat på högskola nere i Skåne-

Vill bo i innestan. Vasastaden. Har kollat på Stockholmshem, sett har de har en stor fastighet på Dalagatan 47.

47 lägenheter. 32 tvåor och 15 ettor. Och det är det jag är ute efter.

Är det någon här som bor på Dalagatan 47 i Stockholm? Hur stora är lägenheterna isåfall? Hyrorna?

Hur ser lägenheterna och trapphuset ut? Hade varit spännade att veta!

(IorDahlberg@hotmail.com)
Senast redigerad av IorIcebear 2012-01-28 kl. 00:52.
Citera
2012-01-28, 01:21
Medlem
porterpottys avatar
detta inlägg verkar väldigt suspekt men för att svara på din fråga: har ingen aning men dom är nog säkert fina
Citera
2012-01-28, 02:05
Medlem
NorthSNKRs avatar
Mycket suspekt.
Är TS en inbrottstjyv med svart mössa och kofot som rekar läget?
Citera
2012-01-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Mycket suspekt.
Är TS en inbrottstjyv med svart mössa och kofot som rekar läget?
Nejnej! är bara nyfiken, eftersom jag gärna vill ha lägenhet i Stockholm och helst i Vasastan

Är bara nyfiken
Hur stora är lägenheterna isåfall? Hyrorna? är där på D-gatan 47

är absolut ingen inbrottstjuv. Bara en vanlig människa som är nyfiken hur det är att bo där-
Senast redigerad av IorIcebear 2012-01-28 kl. 12:41.
Citera
2012-01-29, 19:11
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IorIcebear
Nejnej! är bara nyfiken, eftersom jag gärna vill ha lägenhet i Stockholm och helst i Vasastan

Är bara nyfiken
Hur stora är lägenheterna isåfall? Hyrorna? är där på D-gatan 47

är absolut ingen inbrottstjuv. Bara en vanlig människa som är nyfiken hur det är att bo där-

jag hoppas du förstår att det inte bara är att ringa stockholmshem och säga "Hej, kan jag få ett kontrakt på Dalagatan 47?". Du måste nog vänta en sådär 20 år i kö först...
Om det nu är så att du redan har ett erbjudande om 1ahandskontrakt där så är det bara att gratulera då.
Citera
2012-01-29, 20:46
Medlem
Har en kompis som är 21 år, född i Stockholm, har stått med i Stockholmshem i hela sitt liv, blev automatisk inskriven där som nyfödd. Och han är fortfarande nåt på nr 1 000 -1 500 i bostadskön

Så IorIcebear, är nog väldigt svårt att bo inom Stockholmshem
Kanske söka hos nån privat hyresvärd? Vet inte hur många års väntetid det är hos övriga.

Bor inte i Stockholm

Citat:
Ursprungligen postat av Mula
jag hoppas du förstår att det inte bara är att ringa stockholmshem och säga "Hej, kan jag få ett kontrakt på Dalagatan 47?". Du måste nog vänta en sådär 20 år i kö först...
Om det nu är så att du redan har ett erbjudande om 1ahandskontrakt där så är det bara att gratulera då.
Citera
2012-01-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IorIcebear
Bor i Skåne. Men har tänkt att flytta upp till Stockholm om några år. T

tillbaka dit. Bott utanför Stockholm innan, men pluggat på högskola nere i Skåne-

Vill bo i innestan. Vasastaden. Har kollat på Stockholmshem, sett har de har en stor fastighet på Dalagatan 47.

47 lägenheter. 32 tvåor och 15 ettor. Och det är det jag är ute efter.

Är det någon här som bor på Dalagatan 47 i Stockholm? Hur stora är lägenheterna isåfall? Hyrorna?

Hur ser lägenheterna och trapphuset ut? Hade varit spännade att veta!

(IorDahlberg@hotmail.com)

Det är nästan sött hur naiva lantisarna är.

Du har alltså kollat in en specifik fastighet på Stockholmshems hemsida?

Det är ganska troligt att du, om du ställer dig i kön idag, aldrig kommer få chansen på en lägenhet i detta hus innan du dör.
Citera
2012-02-19, 14:04
Medlem
Drömmer om att hitta en etta/eget rum med kokvrå...

Jag måste förmodligen - precis som många andra ungdomar i/nära huvudstaden - vara inneboende eller hyra andrahand framöver. Visserligen känns det bra att över huvud taget ha någonstans att bo, men jag är verkligen ingen social person och vill ha så mycket eget utrymme som möjligt. Att dela dusch och kök med andra är inte en situation som gör mig tillfreds. Jag vill känna att jag kommer hem till mig själv och slippa leva på andras villkor i den omfattning jag gör nu.

Så vad är min plan? Förutom att stå i bostadsköer ska jag förmodligen plugga i höst eftersom det ger möjligheten att söka studentbostäder och innebär att jag har något att göra medan jag väntar in kötiderna. Jag ska även kolla upp ett ställe en timme bort där jag vet att det åtminstone brukar finnas lediga rum med allt jag behöver (problemet här är dock att jag måste vara inskriven på universitetet).

Tips? Någon som känner igen sig? Hur länge höll ni ut innan ni hittade något eget (dvs ett eget rum, minst, med wc och något slags köksutrymme).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in