Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-12-07, 15:08
  #1
Medlem
nerdnerds avatar
Tycker väl på det hela taget att artikeln talar för sig själv, och självklart är min sympati till 100% på Palms sida:

http://www.expressen.se/debatt/att-p...ingen-for-oss/

Mest relevanta meningen för forumet:

Citat:
Att jag är kvinna blir en extra krydda och triggar i gång Flashback-trådar och en entusiasm i att beskriva för varandra och för mig hur min kropp och mina åsikter är ett hot mot den svenskhet de anser sig satta att försvara.

Det man iofs kan undra är lite mer specifikt vilka trådar det kan handla om. Men att sådant hon beskriver iaf förekommer på Flashback är väl inget att orda om?

Vv notera iaf en sak: Ingenstans i artikeln fördömer Palm Flashback helt generellt. Hon talar om sånt som förekommer där men påstår inte att det är det det enda som skrivs på Flashback. Så kanske vi slipper överreaktioner från lättkränkta anonyma Flashbacktroll?
Citera
2015-12-07, 15:38
  #2
Medlem
Startar hon sina inlägg med

"Jag är kvinna och tycker,..."

För om hon inte skriver något i den stilen så kan ju ingen veta


Sedan så ser jag aldrig någon bli illa behandlad för att personen är kvinna
__________________
Senast redigerad av kroles 2015-12-07 kl. 15:40.
Citera
2015-12-07, 15:47
  #3
Medlem
nedboys avatar
Visst är det hon beskriver en verklighet. Effekterna av det tror jag blir att vi kommer få färre politiker som engagerar sig i framtiden. Det betyder att vi kommer få ett snävare urval. Kvaliteten på politiker riskerar därmed att sjunka.
Citera
2015-12-07, 16:09
  #4
Medlem
Lobengulas avatar
Problemet är att uttrycket "hat" numera är lika urvattnat som "rasism"

Att ha starka känslor är inte "hat". Om nu någon anser att hon är en jävla idiot så är det en plump åsikt, osmaklig och inte speciellt konstruktivt. Men "hat"? Nej inte det minsta. Som politiker får man nog finna sig i att det finns individer bland "det vanliga folket" som har en begränsad förmåga att uttrycka sig, det kan bli plumpt och osmakligt.

Uttrycket "hat" bör reserveras för verkligt hat och inte missbrukas. Plumpt språkbruk på ett forum är inte hat men det är givetvis mer effektfullt att säga att det är hat. Jag anser att det är ett ohederligt sätt att diskutera när man missbrukar hatbegreppet.
Citera
2015-12-07, 16:14
  #5
Medlem
Det är ynkligt. Vilken tid och värld vi lever i. Jag är glad att jag är för gammal att s.a.s vara tvungen att ha Facebook, blogg, sms etc. Jag lever skyddat från sådant våld.

Vem fostrar till sådant beteende? Hur är man funtad för att tro att en stor blattekuk är antingen största straff eller boten på de flesta psykåkommor?
Jag tror man är en nutidspojke, alltså inte vuxen psykiskt. Vilka idkar horbenämning? Jag tror att epitetet kom med MENA invandringen. Jag hörde aldrig kvinnor och flickor benämnas hora på 1900-talet. Balkan flyktingarna tror jag inte detta om. Svenskar förr benämnde endast horor för hora, och då inte så högljutt man till man.

Tragiskt att just Veronica P skall råka ut för dessa invandrade tillmälen. Hon som har vurmat så mycket för just invandring.
Å andra sidan, om man haft ej-PK åsikter har man fått tillmälet Rasist och Främlingsfientlig omedelbums. V P har i sitt riksdagsarbete i debatter inte alltid varit så artig och vidsynt mot SD. Ingen ursäkt, men ett uttryck för nutida kommunikation.
Vi lever inte i ett accepterande samhälle. Jag lever, som skrivet, skyddat, men jag läser och har radio och TV. Och Fb!!
Jag tycker tillmälen här kan vara alltför grova. Jag har skrivit nedsättande ironiska kommentarer, men könsord och annat skulle jag aldrig använda. Ej heller kalla någon för Idiot. Sådant borde inte få förekomma. Vore det inte en uppgift för moderator att sanera? Lika väl som att man blir refuserad om man är lite OT. Bildning i samhället saknas.
Citera
2015-12-07, 16:20
  #6
Medlem
Veronica Palm har tydligen haft behov att visa att hon fortfarande finns. Vad då göra om inte skriva ett debattinlägg om något säkert kort inom PK-media. Att hata SD, Flashback och män borde ju inkassera många pluspoäng. Lismaren nummer ett har åter igen visat sitt tryne. Hon tycker alltid vad andra redan sagt och som säkert gått hem. Veronica Palm följer alltid redan upptrampad stig!
Citera
2015-12-07, 16:47
  #7
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Veronica Palm har tydligen haft behov att visa att hon fortfarande finns. Vad då göra om inte skriva ett debattinlägg om något säkert kort inom PK-media. Att hata SD, Flashback och män borde ju inkassera många pluspoäng. Lismaren nummer ett har åter igen visat sitt tryne. Hon tycker alltid vad andra redan sagt och som säkert gått hem. Veronica Palm följer alltid redan upptrampad stig!

Är du helt jävla dum i huv'et eller har du bara extremt svårt med läsförståelsen? VP uttrycker inget hat här alls mot någon. Det gör däremot du. Kryp tillbaka in under din sten ditt vidriga lilla troll.
Citera
2015-12-07, 16:58
  #8
Medlem
Zigenarolyckans avatar
Veronica Palm är inte hatad för att hon är kvinna utan för att hon är en landsförrädare och en alldeles extra vidrig sådan. Hon förtjänar allt hat hon får och jag kan lova att det inte är i närheten av det straff jag tycker hon förtjänar för sina brott mot det svenska folket.

"M-men hennes manliga kollegor får inte samma hat"

Det kan jag lova dig att de får men det är ju relativt till vad de gjort. Sosse-Örjan som sitter i näringsdepartementet och aldrig sagt ett skit kommer ju såklart inte hamna på samma radar som Palm som gång på gång uttryckt förakt mot det svenska folket och aktivt arbetat i det offentliga för att sabotera vårt land, även fast Örjan såklart också är landsförrädare genom att vara medlem i S. Men om man jämför Veronica med andra svin som förstört lika mycket eller mer som exempelvis Reinfeldt, Ullenhag, Jan Helin osv så tror jag inte hon fått något mer hat. Måhända att andra ord används men hatet är detsamma.
Citera
2015-12-07, 17:02
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Problemet är att uttrycket "hat" numera är lika urvattnat som "rasism"

Att ha starka känslor är inte "hat". Om nu någon anser att hon är en jävla idiot så är det en plump åsikt, osmaklig och inte speciellt konstruktivt. Men "hat"? Nej inte det minsta. Som politiker får man nog finna sig i att det finns individer bland "det vanliga folket" som har en begränsad förmåga att uttrycka sig, det kan bli plumpt och osmakligt.

Uttrycket "hat" bör reserveras för verkligt hat och inte missbrukas. Plumpt språkbruk på ett forum är inte hat men det är givetvis mer effektfullt att säga att det är hat. Jag anser att det är ett ohederligt sätt att diskutera när man missbrukar hatbegreppet.

Nej, hat är ett korrekt begrepp. Utmaningen nu är att nyansera detta enormt politiserade ord. Hat är inte nödvändigtvis något dåligt eller ont, utan bara helt naturligt och förmodligen något alla människor känner emellanåt.
Citera
2015-12-07, 17:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är du helt jävla dum i huv'et eller har du bara extremt svårt med läsförståelsen? VP uttrycker inget hat här alls mot någon. Det gör däremot du. Kryp tillbaka in under din sten ditt vidriga lilla troll.
Då har vi nog inte läst samma debattinlägg. Eller så har du inte förstått vad det är hon skriver!
Citera
2015-12-07, 17:25
  #11
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Problemet är att uttrycket "hat" numera är lika urvattnat som "rasism"

Att ha starka känslor är inte "hat". Om nu någon anser att hon är en jävla idiot så är det en plump åsikt, osmaklig och inte speciellt konstruktivt. Men "hat"? Nej inte det minsta. Som politiker får man nog finna sig i att det finns individer bland "det vanliga folket" som har en begränsad förmåga att uttrycka sig, det kan bli plumpt och osmakligt.

Uttrycket "hat" bör reserveras för verkligt hat och inte missbrukas. Plumpt språkbruk på ett forum är inte hat men det är givetvis mer effektfullt att säga att det är hat. Jag anser att det är ett ohederligt sätt att diskutera när man missbrukar hatbegreppet.

Många skribenter på forumet hyser dock verkligt hat, i ordets rätta bemärkelse. Det är helt sjukt vad man läser här ibland. Jag är alltid för högt tak, men många skribenter är verkligen riktiga idioter. Jag har genom åren varit en ivrig ambassadör för Flashback och det fria ordet, men på senare tid har jag blivit mer osäker. En gång stod Flashback för yttrandefrihet, men kulturen numera är inte ett dugg undersökande eller tolerant. Bara en massa arga människor som vill skriva av sig, med så få nyanser som möjligt.

Gammal börjar man bli, men det var bättre för.

Edit: Jag kanske överdrev en del, för i tråden finns det en massa användare som skriver mycket bra Än finns det hopp.
Citera
2015-12-07, 17:31
  #12
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det man iofs kan undra är lite mer specifikt vilka trådar det kan handla om. Men att sådant hon beskriver iaf förekommer på Flashback är väl inget att orda om?
Kände inte igen namnet men när jag söker på henne här på Flashback så minns jag att jag skummat igenom trådarna tidigare och reflekterat över vilken idiot till människa hon verkar vara. Kolla t.ex. trådar som:
(FB) Veronica Palm och SSU tycker porr ska förbjudas - har de rätt?
(FB) Veronica Palm (S) polisanmäler Björn Söder (SD)
(FB) Veronica Palm hatar vita män

Visst, en hel del hårda ord i kommentarerna, men med tanke på den negativa påverkan hon har på samhället så anser jag det vara rätt välförtjänta kommentarer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback