Citat:
Ursprungligen postat av
SPD13
de "sverigevänliga" "reflekterar" hur kan det då komma sig att de oftast låter som en gammal kommunistsekt? Allt som inte stödjer den egna åsikten är "propaganda" och det är bara de själva som sitter inne med sanningen.
Det skulle vara intressant att ta del av hur ni tänker. Om vi tar SVT nyheter den 30 Juli 2016 Kl:16:00 (
http://www.svtplay.se/video/9738274/...r-30-jul-16-00 ) som är fem minuter långt. Kan ni beskriva hur ni anser propagandan ser ut, inslag för inslag.
Anledningen till att jag pekade på just den sändningen är att det handlar om ett hanterbart antal inslag och att ett av inslagen handlar om ett ämne som, åtminstone ibland, ses som kontroversiellt.
Jag klickade på länken men jag vill inte lägga ned någon tid på dina TV-nyheter. Sorry. Du skriver att du inte förstår vari propagandan finns. Ja att reflektera verkar inte vara din starka sida precis. Du förstår inte. Men vad bra, då finns SVT för dig.
Vi sverigevänliga har valt nya vägar, du är kvar på de gamla propagandistiska, du anklagar oss för att inte reflektera. Du hör inte själv hur dumt det låter?
Allt som inte stödjer den egna åsikten är "propaganda", skriver du och det få stå för dig. Propagandan finns i massmedia, det är ju bara att se vad som förenar olika tidningar eller vad som är typiskt för TV-utbudet. Vad är det för ett budskap som förmedlas och har jag någon nytta av informationen? Bra frågor det där, du. Själv har jag ingen nytta av skönmålande. Jag kan avfärda det som propaganda.