2015-12-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Ja, vid stora händelser så slår man alltid på CNN eller BBC. SVT är väldigt pinsamt och har vanligtvis noll koll, annat än vad de läser om på Twitter eller i samma flöden som vi andra. Allt oftare har jag märkt att det brukar sitta någon "expert" i studion med en dator som sitter och glor på twitter i princip.

De stora kanalerna har alltid folk på plats snabbt, de har goda kontakter och kan vara först med nyheter.
CNN och BBC är samma skit. Kalla dom för pålitliga för att dom har en reporter som visar upp sig i kameran och säger en massa skit. Massakrerna på ryssarna i Ukraina ignoreras, det är samma propaganda som fascistiska rysshatande galningarna i Kiev sänder. Samma sak med Syrien där dom uppenbart tagit ställning för ISIS i Syrien och för samma propaganda som dom gör om Syrien.
Citera
2015-12-15, 20:13
Medlem
Tittar på nyheterna, noterar vinklingarna, och hur det sägs att man skall tycka.

Har som oftast då redan läst andra vinklingar från andra källor så kan sitta och humra och spilla kaksmulor i lugn och ro utan att få hjärtattack eller stroke av all politisk korrekthet.
Citera
2015-12-18, 13:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Det är bara gamla kärringar och hjärntvättade fårskallar som kollar på mainstreamnyheter, och detta gäller inte bara SVT eller TV4 nyheter, utan även mainstreamblaskor som Afrobladet, CNN, Fox News och liknande kanaler (och då är ändå Fox News ändå inte sämst i laget, så det säger väl en hel del om hur usel all annan mainstreammedia är).

Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Youngturks är som att lyssna på turkmedia, samma skitsnack om att islam är en bra religion. Kallar sig packet med stolthet Young Turks samma skit som utförde utrotningen med nära två miljoner slaktade assyrier, greker och armenier.
Exakt så är det; The Young Turks är en etno-nationalistisk propagandakanal för turko-muslimska intressen; får man sin världsbild därifrån då är man ganska illa ute.
Citera
2015-12-18, 22:31
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
SVT:s och TV4:s nyhetsprogram är väl humorprogram. Som Hipp Hipp eller Kvarteret Skatan och Grotesco. De är lika roliga och underhållande allihopa. Ser självklart på alla svenska humorprogram. Man är väl partiot.

Som svar på din fråga kan jag alltsåutanatt skämmas säga att jag ser på alla de program jag nämnt. Nyhetsprogram undviker jag sorgfälligt. Orkar inte med det. Som tur är har all svensk mainstreammedia slutat med nyheter, så sånt jobbigt besvärar mig inte längre när jag slår på TV:n.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-12-18 kl. 22:32. Anledning: rättstavning
Citera
2016-07-25, 21:02
Medlem
vigillarfittas avatar
Va i helvete!! En kulturknutte läser nyheterna.
Citera
2016-07-25, 21:25
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta

Ytterligare en anledning att inte titta. Nyheter finns att hitta på helt andra ställen i dag.
Citera
2016-07-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ytterligare en anledning att inte titta. Nyheter finns att hitta på helt andra ställen i dag.

Är det bara elit trupper kvar på tv huset? Har folk hoppat av? Bunkerstämning...
Citera
2016-07-26, 10:06
Bannlyst
Jag växte upp med SVT på 1980-talet, tog del av nyheter två, tre gånger varje dag. Det fortsatte in på 90-talets slut när jag var 25. Jag vet inte när jag trappade ned för att sluta helt och hållet, kanske under Anna Hedenmo-eran när det började bli budskapsmässigt påfrestande.

idag är det väl mest de pensionerade 30- och 40-talisterna som tittar på skiten, utan att vinna någonting på det. 70- och 80-åringar således.
Citera
2016-07-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta

Kristofer Lundström semestervickar.
Citera
2016-07-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SPD13
Nix, det jag har märkt är att de som klarar av att reflektera över saker hänger med i nyhetssändningarna medan de som inte är intresserad av omvärlden, nu som förr, inte konsumerar nyheter. Vissa som inte konsumerar nyheter har nu möjligheten att söka sig till internetsidor som bekräftar deras världsbild medan samma personer tidigare skulle hoppat över all form av nyhetsförmedling. Om det är en utveckling till det bättre eller sämre går nog diskutera. Det som talar för är att de iallafall får någon forma av uppdatering av det som händer i omvärlden och det som talar emot är att de riskerar att radikaliseras. Sen finns det en grupp som tycks anse att filmklipp med kattungar är nyheter men de kan vi nog lämna utanför diskussionen.

PK-skitprat av typen "PK kan reflektera, dissidenterna kan inte göra det". Det faller på sin orimlighet då flera av oss rasister, naschister, fascister och främlingsfientliga har vuxit upp med nyhetssändningarna men till slut bara fått nog.
Citera
2016-07-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
PK-skitprat av typen "PK kan reflektera, dissidenterna kan inte göra det". Det faller på sin orimlighet då flera av oss rasister, naschister, fascister och främlingsfientliga har vuxit upp med nyhetssändningarna men till slut bara fått nog.
Jag har inte skrivit att PK (vad du nu än lägger in i det begreppet) är bättre på att reflektera och jag ser inte på någon som "dissident" (återigen vad du nu än lägger in i det begreppet). Det finns inte heller något ologiskt i att de som försöker fjärma sig från allt som inte stöder deras egen världsbild har problem att reflektera över saker eftersom reflektion kräver att man vågar utmana sin egen världsbild. Det oavsett politisk tillhörighet.
Citera
2016-07-30, 12:57
Medlem
kuddbitarens avatar
det är väl bara de hårt indoktrinerade svagsinta utan egen tankeförmåga som
tittar/lyssnar på svenska statsmedia anno 2016 o låter sig programmeras
in i fördärvet att gå igenom livet som nyttiga idioter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto