2019-01-12, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
För den som verkligen vill ha koll, så är det alltid klokt att komplettera Avpixlat, Fria Tider etc. med PK-media. När man vet hur både fria medier och PK-media ser på det som sker i nutiden, så kan man lättare bilda sig en personlig uppfattning som tål att framföras på högsta nivå.

Vill man vara en samhällsdebattör av rang, så ser man till att ha koll på såväl pk-media som fria medier.
Absolut det har du helt rätt i, så många källor från så många olika vinklar som möjligt. Alla hycklar för att få sin narrativ att funka och därmed bli populärare och tjäna mer pengar.
Citera
2019-01-12, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
För den som verkligen vill ha koll, så är det alltid klokt att komplettera Avpixlat, Fria Tider etc. med PK-media. När man vet hur både fria medier och PK-media ser på det som sker i nutiden, så kan man lättare bilda sig en personlig uppfattning som tål att framföras på högsta nivå.

Vill man vara en samhällsdebattör av rang, så ser man till att ha koll på såväl pk-media som fria medier.

Är man lite efterbliven så kan man hålla på så och tycka att man är duktig. Själv skiter jag i massmedia förutom Flashback. Flashback räcker utomordentligt bra.

Massmedia i Sverige är en kulturmarxistisk kakafoni som borde driva alla normala till vansinne.
Senast redigerad av Mertillen 2019-01-12 kl. 22:49.
Citera
2019-01-12, 23:21
Medlem
Tänkte bara svara TS:

Min fru tittar. Inte jag. Jag sitter ju här.
Citera
2019-06-06, 08:56
Medlem
biljons avatar
Åt frukost på ett hotell häromdagen och tv4 morgon tv skränade i bakgrunden.
När "Nyheterna" drog igång så lyssnade jag en stund på vad som sades.
Det verkar som att dom fortfarande kör på "orange man bad" (dvs Trump) temat trots att USA går som tåget.
I en mening så lyckades dom med att pressa in två helt extremt lögnaktiga påståenden.
För det första så fanns det enligt Nyheterna ett inreseförbud för muslimer till USA. Tydligen verkar dom totalt okunniga om demografi.
För det andra så byggs det en mur mellan USA och Mexiko för att förhindra invandrare att komma in den vägen.
Skrattretande låg nivå på "journalistiken" hos dom, tom En Ding Ding Värld framstår som seriös.
Som ni förstår så är båda påståendena rent extrema lögner som serveras tittaren. Inte konstigt att svenskar generellt har ett stort hat mot Trump.
Citera
2019-06-06, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Åt frukost på ett hotell häromdagen och tv4 morgon tv skränade i bakgrunden.
När "Nyheterna" drog igång så lyssnade jag en stund på vad som sades.
Det verkar som att dom fortfarande kör på "orange man bad" (dvs Trump) temat trots att USA går som tåget.
I en mening så lyckades dom med att pressa in två helt extremt lögnaktiga påståenden.
För det första så fanns det enligt Nyheterna ett inreseförbud för muslimer till USA. Tydligen verkar dom totalt okunniga om demografi.
För det andra så byggs det en mur mellan USA och Mexiko för att förhindra invandrare att komma in den vägen.
Skrattretande låg nivå på "journalistiken" hos dom, tom En Ding Ding Värld framstår som seriös.
Som ni förstår så är båda påståendena rent extrema lögner som serveras tittaren. Inte konstigt att svenskar generellt har ett stort hat mot Trump.
Tv-nyheter i Sverige är på en bedrövligt låg nivå. Jag orkar inte se på eländet längre. Några klipp så byter jag kanal.
Citera
2019-06-06, 10:51
Medlem
AtlasShruggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Förr tittade jag alltid på nyhetsprogrammen i TV. Numera är det sällan eller aldrig, TV:n är oftast släckt när det är propagandadags. Vad som förvånar mig är att så många i bekantskapkretsen säger samma sak, även sådana som jag aldrig någonsin diskuterat politik och samhällsfrågor med tidigare. Bara den riktigt "äldre" generationen (+70) verkar fortfarande rutintitta utan att reflektera över de vinklade budskapen. Har ni märkt samma sak?

Skulle säga +60 enligt min erfarenhet.

Gammal vana att se på linjär TV.

Tyvärr matas de med kulturmarxistiska propaganda.

De sväljer allt med hull och hår för de sa de på TV och de ljuger ju aldrig.

Skulle SVT säga att Trump var en rymdödla skulle de tro på det om det kom från Svts Rapport och Aktuellt.
Citera
2019-06-06, 12:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlasShrugged
Skulle säga +60 enligt min erfarenhet.

Gammal vana att se på linjär TV.

Tyvärr matas de med kulturmarxistiska propaganda.

De sväljer allt med hull och hår för de sa de på TV och de ljuger ju aldrig.

Skulle SVT säga att Trump var en rymdödla skulle de tro på det om det kom från Svts Rapport och Aktuellt.
Svensken generellt är obildad och okritisk. Bara det står i SVD, DN, eller sägs på SR eller ses på SVT/TV4 så är det sant.
Citera
2025-09-23, 18:44
Medlem
sudderators avatar
Ikväll kommer nog många se Aktuellt kl 21.00.

Debatt/Duell med Ulf vs Magdalena
Med ett år kvar till valet ägnar kvällens Aktuellt
en stor del av programmet åt en duell mellan
statsministerkandidaterna Ulf Kristersson och
Magdalena Andersson.
https://www.svtplay.se/video/jmyQL5P...t/ikvall-21-00
Senast redigerad av sudderator 2025-09-23 kl. 18:59.
Citera
2025-09-23, 18:47
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudderator
Ikväll kommer nog många se Aktuellt kl 21.00.

Nej fy fan ännu en anledning till inte att titta på nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in