2018-09-30, 12:47
Medlem
Garnityrs avatar
Jag kollar på aktuellt och rapport dagligen och har gjort det i minst tio år, eftersom de i allt väsentligt levererar en god nyhetsjournalistik. Är man inte utrustad med tillräcklig källkritik för att kunna filtrera bort det som är vänstervinklat eller överdrivet på annat sätt bör man kanske avstå helt från att engagera sig i samhällsdebatten snarare än att gå in i alternativmedias ekokammare som bara bekräftar ens egen världsbild.
Citera
2018-09-30, 19:13
Medlem
Peyzs avatar
Jag brukar titta 5-10 min innan jag drar till jobbet för att vakna till lite
Citera
2018-09-30, 19:16
Medlem
Säkert 1 miljon människor sammanlagt om man räknar alla dessa kanalers nyhetssändningar. Borde finnas siffror någonstans?
Citera
2018-09-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Jag kollar på aktuellt och rapport dagligen och har gjort det i minst tio år, eftersom de i allt väsentligt levererar en god nyhetsjournalistik. Är man inte utrustad med tillräcklig källkritik för att kunna filtrera bort det som är vänstervinklat eller överdrivet på annat sätt bör man kanske avstå helt från att engagera sig i samhällsdebatten snarare än att gå in i alternativmedias ekokammare som bara bekräftar ens egen världsbild.

Nivån är ärligt talat väldigt låg om man jämför med public service i andra länder. Källkritik är en sak men det värsta är nog nyhetsvärderingen som de senaste åren blivit parodisk. I Sverige är det en viktig nyhet om en bastuförening i Arvidsjaur rensar ut en skrubb på 3 kvadratmeter och kallar det för könsneutralt omklädningsrum.

Hela SVT verkar leva i något dekadent poststadie av politisk korrekthet där allting värderas och bedöms utifrån subgrupper och identitetspolitik - det är hela deras världssyn. En stor anledning till varför jag inte tittar är för att det är så oerhört förenklat och enfaldigt allting på grund av denna världssyn om de har. Man blir bara irriterad helt enkelt och jag ser inget egenvärde i att titta på någonting som håller så låg nivå och bli arg hela tiden. Livet är för kort för det.
Citera
2018-09-30, 22:25
Medlem
Psychadelic1s avatar
50 åringar och äldre, folk som blir matad med propagandan sedan dag 1, svårt att bryta sig ifrån kan jag tänka mig. Tack gode gud för internet.
Citera
2019-01-07, 21:35
Medlem
Ja, vem tittar på SVT överhuvudtaget? Jag har nu Aktuellt på för första gången på ett bra tag - i bakgrunden, medan jag pysslar med annat. Aktuellt verkar ha skärpt sitt självpåtagna uppdrag som kommissarie, åklagare och moralmästare - allt underförstått och gesterna, tonfallet och hela riggningen har domstolskaraktär. Lustigt nog kan alla inslagen - från terroristrättegången mot uzbekerna, socialtjänstens ömmande ärende, och det islamistiska dubbelmordet i Marocko - härledas till invandringen, islamiseringen och det feministiska offersamhällets perversa ansvarsförskjutning. Långa rådbråkningar med vita tjänstemän men inledningsvis en ytterst kort avhandling av den utlandsbördiga kvinnan som är S-ledamot i riksdagen, med något snaskigt instigerande via Flashback för en kvinnas utvisning. Det glömmer nog gärna både S och SVT.
Citera
2019-01-07, 22:05
Medlem
Rapport och de efterföljande lokala nyheterna har kontinuerligt över 1 miljon tittare och är ett av Sveriges allra mest sedda program alla kategorier.
Citera
2019-01-07, 22:52
Medlem
Efter den dag i september 2015 som den 3 åring syriske pojken hittats död på stranden, det tagit för mig en tid, men från den 1 oktober 2015 slutat jag titta på Tv 1,2 och 4 skit/propaganda tv!
Undantag Tv4 tittar jag bara på Farmen och Robinson, som jag skäms.

Fattar inte att SVT tvingar alla, att betala för den skit kanal!?
Citera
2019-01-08, 17:17
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Rapport och de efterföljande lokala nyheterna har kontinuerligt över 1 miljon tittare och är ett av Sveriges allra mest sedda program alla kategorier.
Inte mer än dryga tio procent av befolkningen alltså.
Citera
2019-01-08, 20:53
Medlem
Det borde rimligen bli svårare och svårare även för de mest grundligt indoktrinerade att inte se MSM för den propaganda som det ju de facto är. MSM:s mörkande av dels mordförsöket på den tyska AfD-politikern nu i dagarna och veckan före det mörkandet av de bestialiska morden på de unga kvinnorna från Norge och Danmark (där huvudet avskuret ā la muselmansk "halal-style" i svensk statsmedia blev "knivskador mot halsen") talar ju sitt tydliga språk. Samtidigt har ju dessutom det svenska etablissemangets franske guldgosse fått ett regelrätt folkuppror på halsen... - "Högerextrema rasist-nazist-fascister!" - Jo, tack... Tjena?! https://m.youtube.com/watch?v=cBiHJxGxz1g

...Det lär ganska snart bli allt svårare (och alltmer passé) att leka duktig värdegrundsväktare och regimmedie-propagandist 🤗
Senast redigerad av HenKarl 2019-01-08 kl. 20:54. Anledning: Rättstavning
Citera
2019-01-10, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uyggioj
Nivån är ärligt talat väldigt låg om man jämför med public service i andra länder. Källkritik är en sak men det värsta är nog nyhetsvärderingen som de senaste åren blivit parodisk. I Sverige är det en viktig nyhet om en bastuförening i Arvidsjaur rensar ut en skrubb på 3 kvadratmeter och kallar det för könsneutralt omklädningsrum.

Hela SVT verkar leva i något dekadent poststadie av politisk korrekthet där allting värderas och bedöms utifrån subgrupper och identitetspolitik - det är hela deras världssyn. En stor anledning till varför jag inte tittar är för att det är så oerhört förenklat och enfaldigt allting på grund av denna världssyn om de har. Man blir bara irriterad helt enkelt och jag ser inget egenvärde i att titta på någonting som håller så låg nivå och bli arg hela tiden. Livet är för kort för det.

Det är ju bara det nutida mantrat hela tiden. Tar man bort invandrare, islam, klimat och 7-klövern som inte bildar en regering så är ju frågan, vad är kvar??? På 80-talet var det iallafall lite utrikeshändelser som folkkäre Bengt Öste rapporterade om.

Tittar inte på TV, skiter i att lyssna på radio och att läsa tidningar. Folk i ens närhet gör det däremot och då får man sig en dos så att man blir förbannad, dels förundras över tittarna som inte ifrågasätter vad de blir matade med.
Citera
2019-01-12, 21:08
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Säkert 1 miljon människor sammanlagt om man räknar alla dessa kanalers nyhetssändningar. Borde finnas siffror någonstans?

För den som verkligen vill ha koll, så är det alltid klokt att komplettera Avpixlat, Fria Tider etc. med PK-media. När man vet hur både fria medier och PK-media ser på det som sker i nutiden, så kan man lättare bilda sig en personlig uppfattning som tål att framföras på högsta nivå.

Vill man vara en samhällsdebattör av rang, så ser man till att ha koll på såväl pk-media som fria medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in