2015-12-07, 07:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TC-3
precis min tanke!
blir jag bjuden på middag en lördagkväll och tar på bästa slipsen och tar med bästa flickvännen, så inte förväntar jag mig revbensspjäll från värdparet. Vad liknar sånt?
Sorry, men min WT-varnare har blinkat en bra stund. Det betyder inte att jag sympatiserar med GM eller gärningarna.
men fan vet om inte jag hade kunnat surna till rätt hårt på ett värdpar som "överraskar" med spjäll, när jag trodde det skulle bli hjort, rådjur eller åt det hållet.

Revben är picknickmat. Möjligen på ett julbord.Aldrig på en middagsbjudning!!!
Vem fan tar på bästa slipsen när man skall umgås med grannen. Och hur dåligt fostrad är man inte om man tror att bjudningar hemma hos folk är som restaurang där man kan styra vad man skall välja att äta ...

Du är nog värsta WT:n här i tråden givet vilken brist i fostran du tycks ha, och vilket konstigt förhållande du tycks ha till grannar och vänner ..
Citera
2015-12-07, 07:39
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TC-3
precis min tanke!
blir jag bjuden på middag en lördagkväll och tar på bästa slipsen och tar med bästa flickvännen, så inte förväntar jag mig revbensspjäll från värdparet. Vad liknar sånt?
Sorry, men min WT-varnare har blinkat en bra stund. Det betyder inte att jag sympatiserar med GM eller gärningarna.
men fan vet om inte jag hade kunnat surna till rätt hårt på ett värdpar som "överraskar" med spjäll, när jag trodde det skulle bli hjort, rådjur eller åt det hållet.

Revben är picknickmat. Möjligen på ett julbord.Aldrig på en middagsbjudning!!!

Låter mer som att barnen lekte och ingen orkade laga mat. Hämtmat eller något från ica och myskläderna på. Inget konstigt alls, de var goda vänner som umgicks ofta.

Vad jag däremot funderar över är vilka som är vänner på fb. Fru S*monsson är bl a vän med makens kompanjon och var vän med fru S*vertsson (fb borttagen nu) men inte med sin man M*rcus S*monsson. Kompanjonen är inte vän med M*rcus på fb.
Senast redigerad av ModerEva 2015-12-07 kl. 07:43.
Citera
2015-12-07, 07:49
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Låter mer som att barnen lekte och ingen orkade laga mat. Hämtmat eller något från ica och myskläderna på. Inget konstigt alls, de var goda vänner som umgicks ofta.

Vad jag däremot funderar över är vilka som är vänner på fb. Fru S*monsson är bl a vän med makens kompanjon och var vän med fru S*vertsson (fb borttagen nu) men inte med sin man M*rcus S*monsson. Kompanjonen är inte vän med M*rcus på fb.
Finns M*rcus med på fb? Trodde bara att han fanns med på linkedin. Länk?
Citera
2015-12-07, 07:53
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla

Kan inte länka nu men du hittar honom lätt, profilbild sittandes i en kanot. Kan finnas länk i tråden.
Citera
2015-12-07, 07:59
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21895263.ab

"De två vännerna hade enligt flera uppgiftslämnare ätit revbensspjäll under en parmiddag och skulle precis till att duka av bordet.

Då misstänks den nu anhållne mannen ha huggit sin vän rakt i bröstet.

Enligt uppgift till Aftonbladet är det misstänkta mordvapnet samma kniv som just använts till middagen."

Se på fan. Ok det ska bli intressant att se vad det var för kniv.
Måste ha varit sega revbensspjäll.
Bjuder man hem folk med psykiska besvär kanske man ska bjuda på soppa.
Citera
2015-12-07, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla

https://www.facebook.com/profile.php...990&sk=friends
Citera
2015-12-07, 08:19
Medlem
Citat:

Men beror inte detta bara på fb-inställnngarna? Marcus tycks ha varit mer privat av sig än de andra - förutom MGM då..

Sen tror jag på din teori om "spontanmiddag". Man kanske träffades för att barnen skulle få leka och de vuxna prata. Det kan ha varit viktigt att den sjuke fick umgås med gamla vänner under normala förhållanden? Sen blev alla hungriga och man köpte lite färdigmat..
Citera
2015-12-07, 09:05
Medlem
allegragellers avatar
Enligt Expressen skall ett annat tillhygge än kökskniven ha använts i skede två. Tillhygge.. en annan kniv eller vad han kunde finna på vägen dit? Häcksax?
Citera
2015-12-07, 09:15
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men beror inte detta bara på fb-inställnngarna? Marcus tycks ha varit mer privat av sig än de andra - förutom MGM då..

Sen tror jag på din teori om "spontanmiddag". Man kanske träffades för att barnen skulle få leka och de vuxna prata. Det kan ha varit viktigt att den sjuke fick umgås med gamla vänner under normala förhållanden? Sen blev alla hungriga och man köpte lite färdigmat..

Revbenen gör man själv om de ska bli riktigt goda. Färdiga kan det bli på jobblunchen. Mitt tycke.
Citera
2015-12-07, 09:17
Medlem
Retsinas avatar
Var det knark med i bilden?
Citera
2015-12-07, 09:24
Medlem
Citat:

Tror att M*arcus S*monssons konto är "privat" då kan man inte se vilka han är vän med på FB osv..... han syns alltså inte med i fruns vänlista på FB fast de är vänner där 😉
Citera
2015-12-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Var det knark med i bilden?
Det finns inget som tyder på det vad jag vet! Det måste iallafall varit en väldigt tidig middag! Larmet kom ju 18:22 och ska enligt uppgift ha hänt vid middagens slut, när de plockade undan efter middagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in