2015-12-07, 17:09
Medlem
Ledheads avatar
Han fick problemen när han fortfarande var i företaget. Han var sjukskriven ett tag, sedan tillbaka på på deltid.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Han har väl fått hjälp men blivit utskriven ? Av någon anledning som vi inte vet
Den typ av vansinnesdåd som detta rör sig om går inte förutsäga. Den som påstår det ljuger. Det finns många amatörer, bland annat här på FB, som tycker en massa- men inte vet något- när det kommer till psykiatri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det ni alltså kommit överens om är att MGM blev missnöjd över att det serverades revbensspjäll och därför högg ner värden och dennes grannar?
Haha , bra där! Foliehattarna i full gång. Det luktar vänsterprassel som motiv lång väg.
Citera
2015-12-07, 17:18
Medlem
japp vänsterprassel är det nog
Citera
2015-12-07, 17:18
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledhead
Han fick problemen när han fortfarande var i företaget. Han var sjukskriven ett tag, sedan tillbaka på på deltid.

Var det något som utlöste hans dåliga mående? Någon som er det?
Citera
2015-12-07, 17:24
Medlem
Ledheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Var det något som utlöste hans dåliga mående? Någon som er det?

Svårt att säga.
Han var nog under press en längre tid då företaget 'växte snabbt'.
Sedan så är min erfarenhet att "siffernissar" alltid är lite kufiska. Det är typ bara en tidsfråga, enligt mig, då rätt-FEL kombination av press under viss tid får det att slå över.
Citera
2015-12-07, 17:30
Medlem
allegragellers avatar
Kan bekräfta att GM är M*artin S*ivertsson via dagboksblad från Varbergs Tingsrätt. Någon info beträffande BO:s fanns inte.
Citera
2015-12-07, 17:33
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Ett ex. En man du "ser eller en röst du "hör" Berättar för dig att din fru o grannar har gått med i is o kommer mörda dig eller dina barn på söndag. Du måste rädda dig o barnen genom att döda dem först. Du låssas inte veta om de för då skulle ni dödas direkt. Du ordnar en middag på lördag för alla grannar, att döda dem först. Ungefär så skulle de kunna vara.

Den som har en paranoid vanföreställning eller psykos beter sig inte normalt. Inte enligt min erfarenhet i vart fall och jag har träffat rätt många psykotiska personer via jobbet. Inte som en psykopat som kan agera helt normalt. Samtliga psykotiska personer jag har träffat har varit väldigt udda i kontakten och haft svårt att bara planera sin vardag, att planera någon plot för att döda terrorister genom att bjuda in dem till middag finner jag osannolikt.
Citera
2015-12-07, 17:44
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan bekräfta att GM är M*artin S*ivertsson via dagboksblad från Varbergs Tingsrätt. Någon info beträffande BO:s fanns inte.
Hörde detta först nu..ändå bor jag inte så långt därifrån. Dessa hus är mycket dyra att köpa..de ligger på rätt sida om vägen, dvs ner mot havet/Kungsbackafjorden. Det måste ha gått riktigt bra för honom..och sen slog det slint. Hur vet ni som har skrivit inlägg tidigare att han har varit sjukskriven för psykiska problem (vem har inte det..)?
Citera
2015-12-07, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Diabetiker med insulinshock?
Jag känner till ett par fall där det gick riktigt vilt till.

Det som kan tala emot din insulinchocksteori är (1) att MGM hade sin fru läkare med sig och insulinchock ger tydliga symptom, (2) att man satt och åt och drack vid ett bord och där MGM:s blodsocker därmed borde kunnat hjälpts upp mot mer normala nivåer.

Du kanske skall ställa din fråga direkt till micro113? Som tycks veta allt om psykoser och gällande klädkoder när man skall till att äta revben hos vänner och grannar. Kanske har micro113 även endokrinologiska kunskaper?
Citera
2015-12-07, 17:58
Medlem
Nu vill mgm byta advokat!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21898956.ab

Citat:
Den misstänkte mördaren vill byta advokat. Han vill att advokat Johan Wilkens ska företräda honom.
I nuläget är advokat Lennart Johansson mannens försvarare.
Varbergs tingsrätt uppger att man varit i kontakt med advokat Wilkens. Han har emellertid avböjt att åta sig uppdraget.
Citera
2015-12-07, 17:59
Medlem
Ledheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Hörde detta först nu..ändå bor jag inte så långt därifrån. Dessa hus är mycket dyra att köpa..de ligger på rätt sida om vägen, dvs ner mot havet/Kungsbackafjorden. Det måste ha gått riktigt bra för honom..och sen slog det slint. Hur vet ni som har skrivit inlägg tidigare att han har varit sjukskriven för psykiska problem (vem har inte det..)?

Jag har hört av människor som jobbat med honom.
Rent tekniskt, om man inte är tillbaka 100%, är man väl fortfarande sjukskriven...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in