2015-12-07, 06:37
Medlem
Gissning #1: Det blir inte rättspsyk även om knivmannen var galen eller "psykotisk" vid gärningarna
Gissning #2: Det blir fängelse 12-14 år
Gissning #3: Det kommer att finnas förståsejpåare på Flashback som kommer att vara missnöjda med den slutliga domen.
Citera
2015-12-07, 06:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kam det inte vara så att man inte får dricka alkohol när man tar medicinen?

Man ska väl aldrig dricka alkohol tillsammmans med mediciner.
Citera
2015-12-07, 06:38
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaKings
Kan någon länka MGM facebook? Gått igenom tråden men hittar ingen länk?
Finns förmodligen inte. Hans fru har stängt ned sitt konto så även om det funnits
tror jag inte det är aktivt.
Det fanns en länk till hans Linkedin men den var inte särskilt bra vill jag minnas.
Citera
2015-12-07, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirol
Precis och man undrar över vem det var som bestämde att det skulle ätas något som skulle skäras upp vid matbordet. Det behöver inte vara planerat mord men kan vara det, åtminstone kan et vara tänkt att hota med. Om det fanns underliggande aggressioner.

Onsala är väl både en tätort och en kommun. I tätorten och i kommunen är brukligt att säga där jag bor.

Utan att vara överklass men ändå känna till litet om mat så måste jag säga att jag har då fan aldrig varit på en bjudning där det skärs upp revbensspjäll vid bordet som om man styckade ett vildsvin.

och utan att vara respektlös (kanske nånn tycker det ändå?) så undrar jag vad det stog för namn på brevlådan till huset: Flintstones? Obelix?
Citera
2015-12-07, 06:51
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaSib-HaSib
Enligt Expressen så arbetade MGM för företaget i flera år, men för tre månader sedan slutade han i samband med att företaget köptes upp av ett annat företag. Hmmm, detta låter som att han blivit överflödig på företaget och fått sparken. Kanske han kännt sig som svarta fåret i det för övrigt framgångsrika sällskapet. Lite psykofarmika och alkohol på detta kanske räckte för att han sen skulle gå bananas?
De två miljonerna som det pratas om skulle kunna vara ett avgångsvederlag. OBS! Detta är en spekulation.

Ytterligare en spekulation skulle kunna vara att han ställt en förfrågan om att få
jobba/konsulta hos vännen. Fått ett lite positivt förhandssvar men efter att vännen rådgjort med
sina kompanjoner har det svaret blivit negativt.
Citera
2015-12-07, 06:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TC-3
Utan att vara överklass men ändå känna till litet om mat så måste jag säga att jag har då fan aldrig varit på en bjudning där det skärs upp revbensspjäll vid bordet som om man styckade ett vildsvin.

och utan att vara respektlös (kanske nånn tycker det ändå?) så undrar jag vad det stog för namn på brevlådan till huset: Flintstones? Obelix?
Jag har varit på två sådana bjudningar men de är ju inte vanligt förekommande. Förmodligen mer förekommande mellan nära vänner och mindre sällskap.
Citera
2015-12-07, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag har varit på två sådana bjudningar men de är ju inte vanligt förekommande. Förmodligen mer förekommande mellan nära vänner och mindre sällskap.

precis min tanke!
blir jag bjuden på middag en lördagkväll och tar på bästa slipsen och tar med bästa flickvännen, så inte förväntar jag mig revbensspjäll från värdparet. Vad liknar sånt?
Sorry, men min WT-varnare har blinkat en bra stund. Det betyder inte att jag sympatiserar med GM eller gärningarna.
men fan vet om inte jag hade kunnat surna till rätt hårt på ett värdpar som "överraskar" med spjäll, när jag trodde det skulle bli hjort, rådjur eller åt det hållet.

Revben är picknickmat. Möjligen på ett julbord.Aldrig på en middagsbjudning!!!
Citera
2015-12-07, 07:16
Medlem
Bizmarcks avatar
Det ni alltså kommit överens om är att MGM blev missnöjd över att det serverades revbensspjäll och därför högg ner värden och dennes grannar?
Citera
2015-12-07, 07:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Skulle inte tro det. Kungsbacka är en väldigt kristen stad.

Och? Så du menar att kristna aldrig är otrogna.
Citera
2015-12-07, 07:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Revbensspjäll serveras ofta med grillbestick .. så att du kan skära på din egen tallrik.
Citera
2015-12-07, 07:25
Medlem
MGMs tillvaro hade väl börjat rämna, blivit bortpolleterad när firman köptes av den stora, har antagligen inte lika fin utbildning som kompisen som är i en bättre bransch dessutom.
Till råga på allt har han fått nervproblem med, skamligt att va svag i denna statushetsmiljö.
Hur var han som liten och i grundskola gymnasium
Senast redigerad av radbean 2015-12-07 kl. 07:33.
Citera
2015-12-07, 07:34
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:

Det är väl inte ovanligt att man serverar en stek där hälften är skuret i skivor och andra hälften är oskuren där man har en kniv med.

Nu vet jag inte vad det var för slags hus men det är väl inte ovanligt att det finns en matplats i ett stor kök där det är en köks-ö mellan matplatsen och diskutrymmet där det inte sällan står ett block med rejäla knivar.

Sedan när det gäller diskussionerna omkring psykiskt mående så är det väl så att det finns ungefär en vårdplats per hundra psykiskt sjuka - resten bor hemma eller i någon boendeform med gles tillsyn. En möjligen nyinsjuknad så här tas inte in per automatik, det ska mycket till.

Jag tycker att det känns som en parallell med rektorsyxaren i Umeå. Rektorn visste att han mådde rejält dåligt men tvekade inte en sekund att besöka honom i hemmet. Alla inblandade här kan ha vetat att han mådde dåligt men ändå inte känt sej rädda eller obekväma att äta tillsammans med honom. Det kan till och med varit så att man haft middagen för att muntra upp honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in