Citat:
Ursprungligen postat av
TC-3
Utan att vara överklass men ändå känna till litet om mat så måste jag säga att jag har då fan aldrig varit på en bjudning där det skärs upp revbensspjäll vid bordet som om man styckade ett vildsvin.
och utan att vara respektlös (kanske nånn tycker det ändå?) så undrar jag vad det stog för namn på brevlådan till huset: Flintstones? Obelix?
Det är väl inte ovanligt att man serverar en stek där hälften är skuret i skivor och andra hälften är oskuren där man har en kniv med.
Nu vet jag inte vad det var för slags hus men det är väl inte ovanligt att det finns en matplats i ett stor kök där det är en köks-ö mellan matplatsen och diskutrymmet där det inte sällan står ett block med rejäla knivar.
Sedan när det gäller diskussionerna omkring psykiskt mående så är det väl så att det finns ungefär en vårdplats per hundra psykiskt sjuka - resten bor hemma eller i någon boendeform med gles tillsyn. En möjligen nyinsjuknad så här tas inte in per automatik, det ska mycket till.
Jag tycker att det känns som en parallell med rektorsyxaren i Umeå. Rektorn visste att han mådde rejält dåligt men tvekade inte en sekund att besöka honom i hemmet. Alla inblandade här kan ha vetat att han mådde dåligt men ändå inte känt sej rädda eller obekväma att äta tillsammans med honom. Det kan till och med varit så att man haft middagen för att muntra upp honom.