Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-04, 22:39
  #1
Medlem
selannes avatar
Jag köpte en ny stationär dator i våras, men för ca två dagar sedan så får jag längre ingen bild på skärmen. Både datorn och skärmen går igång och alla kablar och sladdar ser ut att sitta i ordentligt. Jag vet inte ifall någonting kan ha överhettats, kan det göra det även om jag inte har klockat graffe-kortet eller moderkortet? Men ibland startar allting som vanligt. Jag la märke till att en av spärrarna på fläkten som sitter på moderkortet satt löst. Men det borde väl inte spela någon roll? För det känns rätt så surt att datorn en dator som knappt är ett år gammalt börjar strula.
Citera
2015-12-05, 18:06
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är det en stationär dator som vi pratar om här?
Citera
2015-12-05, 19:34
  #3
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selanne
Jag köpte en ny stationär dator i våras, men för ca två dagar sedan så får jag längre ingen bild på skärmen. Både datorn och skärmen går igång och alla kablar och sladdar ser ut att sitta i ordentligt. Jag vet inte ifall någonting kan ha överhettats, kan det göra det även om jag inte har klockat graffe-kortet eller moderkortet? Men ibland startar allting som vanligt. Jag la märke till att en av spärrarna på fläkten som sitter på moderkortet satt löst. Men det borde väl inte spela någon roll? För det känns rätt så surt att datorn en dator som knappt är ett år gammalt börjar strula.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är det en stationär dator som vi pratar om här?

verkar så
Citera
2015-12-05, 19:37
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
verkar så

Tack för detta extra öga.

Edit: TS - märke och modell på denna dator?
Citera
2015-12-05, 23:00
  #5
Medlem
selannes avatar
Det är delar som jag själv har valt ut. Men nackdelen är att jag inte har någon möjlighet att testa ta ut delar och sätta i något annat för att se vad som krånglar. Men den har ju fungerat felfritt flera månader och jag har inte "klockat" några delar.


Processor: Core i5-4690K
Moderkort: Asus B85-PLUS
Grafikkort: Radeon R9 280 3GB
Ram-minne: Corsair Vengence 8GB
Nät-aggregat: Fractal Design R2 650W
Citera
2015-12-14, 02:02
  #6
Medlem
losfers avatar
Jag undrar om inte ditt moderkort o processor supportar video också_ Isåfall kan du prova om det är ditt grafikkort som är trasigt genom att koppla din monitor till VGA eller DVI porten på ditt moderkort och se om du får en bild då. Om du får det så vet du att det är ditt grafikkort.
Du kan ju då prova med att ta ut det o stoppa in det igen. Hjälper inte det så det risk att det gått sönder
Men börja med se om du kan få tillbaka bilden genom att koppla direkt till moderkortet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback