Jag bor faktiskt ett stenkast ifrån huset, på samma gata. Jag undrar när mordet ska ha skett, för jag satt uppe 4 på natten, i och för sig ett par hus neråt gatan, men har inte hört ett ljud, inte ens polisbilarna.
Jag har en klasskamrat som bor antingen i just den trappuppgången, eller i en de närliggande, i samma huslänga - men det är ingen som har fått tag i honom för att snacka med honom. Och jag skulle tippa på att han är född någon gång omkring 1988.
Så det är inte utan att man blir lite orolig, eftersom han i min erfarenhet verkar vara en soft kille. Förhoppningsvis dyker han upp på lektion idag och har sovit igenom alltihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
bushtucker
Ja, det kan gå inflation i det här med mord, liksom i allting annat, och folk orkar inte engagera sig längre.
Den här gamla tv-serien "Skånska Mord" hade ju, om den spelats in idag, blivit en s.k "Never ending story" i klass med "Emmerdale farm"..
Vad är det mer för saker som har skett på just "Åbygatan"? Något som man kan anta har samband med detta fall?
Citat:
Ursprungligen postat av
linusn82
De jävligaste är att inga andra grannar verka bry sig .. Hänt så mycket skit på åbygatan så folk reagerar ej längre .
Så får det fan inte gå till .
Hörde hans dödsångest skrik paniken .. Fy fan .
Christofer
Han var en snäll o väldigt tillbaka dragen kille men alltid snäll och ville alltid vi skulle gå och fiska i rönne å. Så man tänker hela tiden jag kunde gjort mer .. Fan
Problemen på Åbygatan har varierat väldigt mycket genom åren. Innan min tid så bodde det en massa skinheads i området och nu är det en massa kulturberikare, och tidigare så har det varit en massa alkisar också, som dock rensats ut relativt väl i "våra" hus, iaf tills nyligen.
Det är inte så att folk inte bryr sig, det kunde utspelat sig varsomhelst, då folk har noll civilkurage och känner noll sammanhållning med folk omkring sig, av många olika anledningar.
Brottstatistiken på Åbygatan är grovt missvisande, då allsköns pack letar sig genom just Åbygatan på väg till eller från tåg- och buss-stationen. När de får för sig att hoppa på en bil eller smacka ett fönster så registeras det som brottslighet på gatan. Faktum är att gator eller områden med mycket kriminella inte brukar ha mycket egen brottslighet, utan det är områden runtomkring som drabbas, eftersom kulturberikare och lågliv inte brukar skita i sitt eget rede.
Sen har den fullkomligt värdelösa socialtjänsten i Klippans kommun för vana att sätta alla muppar och dårar på Åbygatan, för det är billigast att bo här, efter vilket de tvingar dem att gå på vuxendagiset för evigt, trots att de inte täcker hela hyran, varför mina tidigare husägare vägrat samarbeta med socialtjänsten. De nya ägarna är dock inte lika diskriminerande, verkar det som, så jag tror jag ska ta och leta mig härifrån snart.
Det roligaste som har hänt här medan jag bott här var när "Finnen", en alkoliserad lokalkändis som brukar samtala med fåglar och lyktstolpar när han inte ringer till polisen och pratar om SÄPO-sonder i hjärnbarken, kastades ut ur sin lägenhet efter att ha hotat någon, utav nationella insatsstyrkan, i full stridsmundering och hagelgevär, eftersom ingen tog sig tid att fråga de lokala förmågorna om honom, eftersom han aldrig skulle göra en fluga förnär och faller över om du blåser på honom.
Men whatever, blev lite mer än jag tänkte.