• 1
  • 2
2015-12-03, 03:50
Medlem
En man i 30-års åldern har hittats mördad i en lägenhet i Klippan.

Kan det vara på gamla välkända adresser på Åbyvägen?

Vad har hänt? Någon har ringt till tidningen verkar det som.

http://www.sydsvenskan.se/skane/miss...ord-i-klippan/
Citera
2015-12-03, 03:56
Medlem
En person ska ha blivit frihetsberövad och det har varit bråk i lägenheten under natten.

En fråga kan vara om det kan ha med bilbränderna tidigare under kvällen i Bjuv, då 5 bilar stacks i brand.

Kan ev. vara gäng relaterat med narkotika i botten.

Någon som trampat in på revir?

Spekulation än så länge.

http://www.hd.se/lokalt/bjuv/2015/12...ordes-i-brand/
Senast redigerad av Brottskod 2015-12-03 kl. 03:59.
Citera
2015-12-03, 04:44
Medlem
Citat:
Enligt obekräftade uppgifter till HD ska den avlidne vara en man i 30-årsåldern och han ska ha anträffats död i sin lägenhet. Ett vittne berättar för HD om händelsen.
- Jag stod på balkongen när jag hörde någon som skrek "Hjälp, hjälp, dom mördar mig". Då ringde jag polisen och de var där efter tio minuter.

Han verkade veta vad som var på gång, så någon sorts band verkar finnas mellan bo och gm. Skuld kanske.
Citera
2015-12-03, 05:57
Medlem
Finns en bild i artikeln där man ser en trappuppgång "10 C", kanske någon som känner igen den:
Citat:
Micke, som bor snett mittemot den aktuella lägenheten i Klippan, uppger för Kvällsposten att han hörde glaskross och skrik. En person slogs uppenbarligen för sitt liv där inne.
– Plötsligt stack han ut sitt huvud genom fönstret och skrek "hjälp de dödar mig, de mördar mig". Det höll på i 10-20 sekunder, sedan åkte han in snabbt igen.

http://www.expressen.se/kvallsposten...isstankt-mord/
Citera
2015-12-03, 08:36
Medlem
De jävligaste är att inga andra grannar verka bry sig .. Hänt så mycket skit på åbygatan så folk reagerar ej längre .
Så får det fan inte gå till .
Hörde hans dödsångest skrik paniken .. Fy fan .
Christofer
Han var en snäll o väldigt tillbaka dragen kille men alltid snäll och ville alltid vi skulle gå och fiska i rönne å. Så man tänker hela tiden jag kunde gjort mer .. Fan
Citera
2015-12-03, 08:52
Medlem
W.Smiths avatar
Det bor en Christo**er Lin*én (*F, *D) på Åbyg 10C, 27 år gammal. Är detta BO?
Citera
2015-12-03, 09:27
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusn82
De jävligaste är att inga andra grannar verka bry sig .. Hänt så mycket skit på åbygatan så folk reagerar ej längre .

Ja, det kan gå inflation i det här med mord, liksom i allting annat, och folk orkar inte engagera sig längre.
Den här gamla tv-serien "Skånska Mord" hade ju, om den spelats in idag, blivit en s.k "Never ending story" i klass med "Emmerdale farm"..
Vad är det mer för saker som har skett på just "Åbygatan"? Något som man kan anta har samband med detta fall?
Citera
2015-12-03, 10:42
Medlem
Luckmanns avatar
Jag bor faktiskt ett stenkast ifrån huset, på samma gata. Jag undrar när mordet ska ha skett, för jag satt uppe 4 på natten, i och för sig ett par hus neråt gatan, men har inte hört ett ljud, inte ens polisbilarna.

Jag har en klasskamrat som bor antingen i just den trappuppgången, eller i en de närliggande, i samma huslänga - men det är ingen som har fått tag i honom för att snacka med honom. Och jag skulle tippa på att han är född någon gång omkring 1988.

Så det är inte utan att man blir lite orolig, eftersom han i min erfarenhet verkar vara en soft kille. Förhoppningsvis dyker han upp på lektion idag och har sovit igenom alltihop.

Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Ja, det kan gå inflation i det här med mord, liksom i allting annat, och folk orkar inte engagera sig längre.
Den här gamla tv-serien "Skånska Mord" hade ju, om den spelats in idag, blivit en s.k "Never ending story" i klass med "Emmerdale farm"..
Vad är det mer för saker som har skett på just "Åbygatan"? Något som man kan anta har samband med detta fall?

Citat:
Ursprungligen postat av linusn82
Hörde hans dödsångest skrik paniken .. Fy fan .
Christofer
Han var en snäll o väldigt tillbaka dragen kille men alltid snäll och ville alltid vi skulle gå och fiska i rönne å. Så man tänker hela tiden jag kunde gjort mer .. Fan

Problemen på Åbygatan har varierat väldigt mycket genom åren. Innan min tid så bodde det en massa skinheads i området och nu är det en massa kulturberikare, och tidigare så har det varit en massa alkisar också, som dock rensats ut relativt väl i "våra" hus, iaf tills nyligen.

Det är inte så att folk inte bryr sig, det kunde utspelat sig varsomhelst, då folk har noll civilkurage och känner noll sammanhållning med folk omkring sig, av många olika anledningar.

Brottstatistiken på Åbygatan är grovt missvisande, då allsköns pack letar sig genom just Åbygatan på väg till eller från tåg- och buss-stationen. När de får för sig att hoppa på en bil eller smacka ett fönster så registeras det som brottslighet på gatan. Faktum är att gator eller områden med mycket kriminella inte brukar ha mycket egen brottslighet, utan det är områden runtomkring som drabbas, eftersom kulturberikare och lågliv inte brukar skita i sitt eget rede.

Sen har den fullkomligt värdelösa socialtjänsten i Klippans kommun för vana att sätta alla muppar och dårar på Åbygatan, för det är billigast att bo här, efter vilket de tvingar dem att gå på vuxendagiset för evigt, trots att de inte täcker hela hyran, varför mina tidigare husägare vägrat samarbeta med socialtjänsten. De nya ägarna är dock inte lika diskriminerande, verkar det som, så jag tror jag ska ta och leta mig härifrån snart.

Det roligaste som har hänt här medan jag bott här var när "Finnen", en alkoliserad lokalkändis som brukar samtala med fåglar och lyktstolpar när han inte ringer till polisen och pratar om SÄPO-sonder i hjärnbarken, kastades ut ur sin lägenhet efter att ha hotat någon, utav nationella insatsstyrkan, i full stridsmundering och hagelgevär, eftersom ingen tog sig tid att fråga de lokala förmågorna om honom, eftersom han aldrig skulle göra en fluga förnär och faller över om du blåser på honom.

Men whatever, blev lite mer än jag tänkte.
Senast redigerad av Luckmann 2015-12-03 kl. 10:56.
Citera
2015-12-03, 12:44
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann
Jag bor faktiskt ett stenkast ifrån huset, på samma gata. Jag undrar när mordet ska ha skett, för jag satt uppe 4 på natten, i och för sig ett par hus neråt gatan, men har inte hört ett ljud, inte ens polisbilarna.

Jag har en klasskamrat som bor antingen i just den trappuppgången, eller i en de närliggande, i samma huslänga - men det är ingen som har fått tag i honom för att snacka med honom. Och jag skulle tippa på att han är född någon gång omkring 1988.

Så det är inte utan att man blir lite orolig, eftersom han i min erfarenhet verkar vara en soft kille. Förhoppningsvis dyker han upp på lektion idag och har sovit igenom alltihop.

Problemen på Åbygatan har varierat väldigt mycket genom åren. Innan min tid så bodde det en massa skinheads i området och nu är det en massa kulturberikare, och tidigare så har det varit en massa alkisar också, som dock rensats ut relativt väl i "våra" hus, iaf tills nyligen.

Det är inte så att folk inte bryr sig, det kunde utspelat sig varsomhelst, då folk har noll civilkurage och känner noll sammanhållning med folk omkring sig, av många olika anledningar.

Brottstatistiken på Åbygatan är grovt missvisande, då allsköns pack letar sig genom just Åbygatan på väg till eller från tåg- och buss-stationen. När de får för sig att hoppa på en bil eller smacka ett fönster så registeras det som brottslighet på gatan. Faktum är att gator eller områden med mycket kriminella inte brukar ha mycket egen brottslighet, utan det är områden runtomkring som drabbas, eftersom kulturberikare och lågliv inte brukar skita i sitt eget rede.

Sen har den fullkomligt värdelösa socialtjänsten i Klippans kommun för vana att sätta alla muppar och dårar på Åbygatan, för det är billigast att bo här, efter vilket de tvingar dem att gå på vuxendagiset för evigt, trots att de inte täcker hela hyran, varför mina tidigare husägare vägrat samarbeta med socialtjänsten. De nya ägarna är dock inte lika diskriminerande, verkar det som, så jag tror jag ska ta och leta mig härifrån snart.

Det roligaste som har hänt här medan jag bott här var när "Finnen", en alkoliserad lokalkändis som brukar samtala med fåglar och lyktstolpar när han inte ringer till polisen och pratar om SÄPO-sonder i hjärnbarken, kastades ut ur sin lägenhet efter att ha hotat någon, utav nationella insatsstyrkan, i full stridsmundering och hagelgevär, eftersom ingen tog sig tid att fråga de lokala förmågorna om honom, eftersom han aldrig skulle göra en fluga förnär och faller över om du blåser på honom.

Men whatever, blev lite mer än jag tänkte.

Vilket nummer bor du på?

Är det 10c som mordet skedde på?
Citera
2015-12-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Vilket nummer bor du på?

Är det 10c som mordet skedde på?
Kvällsposten hade bilder på porten, nu är en av bilderna borta från artikeln och en annan är redigerad. I morse kunde man se att det stod 10C över porten.
http://w.cdn-expressen.se/images/b8/...6x9/645@70.jpg
http://x.cdn-expressen.se/images/28/...6x9/645@70.jpg
Från http://www.expressen.se/kvallsposten...isstankt-mord/
Citera
2015-12-03, 12:54
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Kvällsposten hade bilder på porten, nu är en av bilderna borta från artikeln och en annan är redigerad. I morse kunde man se att det stod 10C över porten.
http://w.cdn-expressen.se/images/b8/...6x9/645@70.jpg
http://x.cdn-expressen.se/images/28/...6x9/645@70.jpg
Från http://www.expressen.se/kvallsposten...isstankt-mord/

Tack, kan se mitt hus i bakgrunden.
Dock inte förvånad över att denna skiten hände, som någon annan nämnt åvan så är gatan riktigt stökig.
Citera
2015-12-03, 14:09
Medlem
Läste om att det var en 27 åring från Stockholm som sitter anhållen pga 27 åringens död.. Någon som har en kännedom om vem det är ?
Vad var Christo**er för en kille? Har uppfattat av det jag läst att det värkar vara en trevlig och bra kille.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in