Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-03, 14:51
Medlem
Luckmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Vilket nummer bor du på?

Är det 10c som mordet skedde på?

Det är ett annat hus, lite längre ner på gatan, 5B, men jag ser 10C från mitt köksfönster. Gick förbi tidigare idag också, glaskross på marken nedanför.

Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Tack, kan se mitt hus i bakgrunden.
Dock inte förvånad över att denna skiten hände, som någon annan nämnt åvan så är gatan riktigt stökig.

Var bor du? Det kanske är lite naivt att tro att ingen annan klippanbo skulle titta in på Flashback när de hörde om morden, men man blir ju nyfiken.

Jag tycker dock inte att Åbygatan är särskilt stökig. Jag hör det från folk hela tiden, och en lärare min flickvän hade hade sagt att det bara bor en massa nazister här, vilket är något komiskt med tanke på att det vimlar av kulturberikare idag och inte mycket mer.

Jag tror att det är mycket gammal skit som ligger kvar i det allmänna medvetandet. Sen är det ju helt sant att även om det inte är fullt så illa som det låter på många som, så finns det ju definitivt trevligare gator i Klippan, om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaOlle
Läste om att det var en 27 åring från Stockholm som sitter anhållen pga 27 åringens död.. Någon som har en kännedom om vem det är ?
Vad var Christo**er för en kille? Har uppfattat av det jag läst att det värkar vara en trevlig och bra kille.

Ingen för mig känd människa. Skulle inte förvåna mig om det blir den vanliga historian om "Han som var så snäll..." och "..han hade hela livet framför sig och var på väg ut ur skiten". Jag sätter mina pengar på att det är droger involverade på en eller annan vänster.

Det måste vara något fel på mig. Min flickvän är jätteskärrad över att det hände ett mord på andra sidan gatan. Själv är jag mest nyfiken och vill veta mer. Oavsett vad så kan vi ju utgå från att det hela är en tragisk historia.
Citera
2015-12-03, 16:21
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Ja, det kan gå inflation i det här med mord, liksom i allting annat, och folk orkar inte engagera sig längre.
Den här gamla tv-serien "Skånska Mord" hade ju, om den spelats in idag, blivit en s.k "Never ending story" i klass med "Emmerdale farm"..
Vad är det mer för saker som har skett på just "Åbygatan"? Något som man kan anta har samband med detta fall?

Nu bor jag inte längre i Klippan men har gjort under en längre tid. Jag har aldrig uppfattat att det skulle vara en speciellt stökig gata. Om jag ska förknippa något stökigt ställe i Klippan så hade jag sagt Tingshusen eller Torggatan (nedre delen).

Det enda problematik jag förknippar med Åbygatan är att det var just ute på den gatan som Pierr* C*derholm släppte på det vakuum han hade i sin skalle med en stor jävla smäll.

Nämnde PC var väl omnämnd i både Hallandsåsmorden och startskottet till att Klippan blev stämplat som Nazibyn efter det oprovocerade mordet på en vanlig neger.
Det sistnämnda är jag osäker på om det var han som var inblandad, förvisso. Farsan hans vart i alla fall en rikskändis i apitetet kriminell
Citera
2015-12-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckmann

Ingen för mig känd människa. Skulle inte förvåna mig om det blir den vanliga historian om "Han som var så snäll..." och "..han hade hela livet framför sig och var på väg ut ur skiten". Jag sätter mina pengar på att det är droger involverade på en eller annan vänster.

Det måste vara något fel på mig. Min flickvän är jätteskärrad över att det hände ett mord på andra sidan gatan. Själv är jag mest nyfiken och vill veta mer. Oavsett vad så kan vi ju utgå från att det hela är en tragisk historia.

Här är nog svaret varför inte så många från klippan inte har så mycket att tilläga om det som hänt.

Den döde 27-åringen var född och uppvuxen i Malmö men bodde i Klippan sedan två år efter att under en period ha varit bosatt i Landskrona. Mannen hade – liksom den anhållne 27-åringen – tidigare i år vårdats för narkotikamissbruk.

Källa: http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015/12/03/27-arig-man-anhallen-for-mord-i-klippan/
Citera
2015-12-03, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Det enda problematik jag förknippar med Åbygatan är att det var just ute på den gatan som Pierr* C*derholm släppte på det vakuum han hade i sin skalle med en stor jävla smäll.

Nämnde PC var väl omnämnd i både Hallandsåsmorden och startskottet till att Klippan blev stämplat som Nazibyn efter det oprovocerade mordet på en vanlig neger.
Det sistnämnda är jag osäker på om det var han som var inblandad, förvisso. Farsan hans vart i alla fall en rikskändis i apitetet kriminell

Pierre tog livet av sig 2001, morden på Hallandsåsen var runt 2004, så tveksamt om han skulle nämnas där. Och mordet på Gerard Gbeyo dömdes han för.
Citera
2015-12-03, 19:28
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sl4tc0
Pierre tog livet av sig 2001, morden på Hallandsåsen var runt 2004, så tveksamt om han skulle nämnas där. Och mordet på Gerard Gbeyo dömdes han för.
Han nämndes nog i tråden för hallandsåsen pga sin kusin Eddie. Eddie är ju som känt dömd för dubbelmorden.
Citera
2015-12-03, 21:18
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
..................//.

Det sistnämnda är jag osäker på om det var han som var inblandad, förvisso. Farsan hans vart i alla fall en rikskändis i epitetet kriminell//

Citat:
Ursprungligen postat av Sl4tc0

Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Han nämndes nog i tråden för hallandsåsen pga sin kusin Eddie. Eddie är ju som känt dömd för dubbelmorden.

My bad, trots att jag slängde in en brasklapp.

Tack för klargörandet från er bägge, och förlåt för mitt OT-dravel
Citera
2015-12-04, 02:30
Medlem
Verkar vara mycket bråk,rasism,droger,wt och annan skit just i Klippan.
Hur kommer det sig?
Citera
2015-12-04, 13:28
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Verkar vara mycket bråk,rasism,droger,wt och annan skit just i Klippan.
Hur kommer det sig?

Gamla fördomar. Inte mer än någon annan jämförbar ort.

OT. Den mördade verkade i grunden vara Malmöit men inflyttad till Klippan från Landskrona för 2 år sedan, efter att varit på drogrehab. MGM är skriven i Stockholm.

Så skyll inte på Klippanmentaliteten här, tack

http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015/12/03/27-arig-man-anhallen-for-mord-i-klippan/
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015/12/03/en-gripen-efter-misstankt-mord-i-klippan/
Citera
2015-12-04, 14:58
Medlem
Och nu är misstänkt gärningsman släppt.

Det verkar inte vara något brott som begåtts?

http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015/12/04/mordmisstankt-27-aring-slappt/

Vad hände då? En snedtändning, tog han livet av sig själv?
Citera
2015-12-04, 15:14
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adlitam

WOW! Vilken vändning. Jag som redan hade lagt in ärendet i min "Case Closed-mapp"

Det kanske det är i och för sig ändå
Citera
2015-12-05, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adlitam

Det var ju skevt :S vad är det om att vittnet hade hört någon ropa "hjälp, dom mördar mig" :S Ljuger han då eller?
Citera
2015-12-05, 13:03
Medlem
dacks avatar
Citat:
Gamla fördomar. Inte mer än någon annan jämförbar ort.

OT. Den mördade verkade i grunden vara Malmöit men inflyttad till Klippan från Landskrona för 2 år sedan, efter att varit på drogrehab. MGM är skriven i Stockholm.

Så skyll inte på Klippanmentaliteten här, tack

http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015/12/03/27-arig-man-anhallen-for-mord-i-klippan/
http://www.hd.se/lokalt/klippan/2015/12/03/en-gripen-efter-misstankt-mord-i-klippan/
skulle nog påstå att Åstorp är smutsigare än klippan då många problemfall flyttas ut från dom större städerna i skåne och det har ju inte blivit bättre av att det kommer en helvetes massa nysvenskar som knäcker bosadsmarknaden i kuststäderna så det blir inlandskommunerna som får ta i mot skitet och då i första hand byarna längs med pågatågslingerna. Skåneland har väll aldrig varigt så svart som det är nu år 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in