2015-12-06, 17:48
Medlem
Vad sägs om att knulla en eskort och under tiden fylla tiden med aktiviteter?
2015-12-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosafluffet
Hmm.. hur pass svårt har du med det sociala? annars är väll fester det bästa för att lära känna lite nya själar! finns många osköna, var dig själv och det kommer komma en fin brud att ligga med så småningom

Ganska svårt. Jag skulle kanske kunna hitta nån fest att gå på, med min kusins hjälp.

Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Att kyssas eller ha sex med kvinnor är ingen mänsklig skyldighet som du får det att låta som..

Edit: Gå en kurs eller Hitta jobb ett könsblandat jobb med mycket tjejer i din ålder samt ge dig ut på klubbarna i stan. Ta en drink och analysera läget och se normal ut. Gå fram och prata och ha inte din asperger diagnos i bakhuvudet som en slags kudde att falla tillbaka till ifall du får ett nej som en slags ursäkt.

Lycka till!

Nej, det är ingen skyldighet alls. Det är bara något som jag vill ha. Det är väldigt svårt för mig att hitta ett jobb bara så där, också.

Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Jag har personligen ingen asp-diagnos, men jag har vissa drag åt det hållet, och jag har lyckats ganska bra med att både bli en mer dräglig person och att få kvinnor jämfört med hur jag var i din ålder.

Hur hanterbar är din asperger? Har du asperger så saknar du en del av den automatiska känslan för sociala situationer som andra har, men de flesta kan kompensera för denna automatiska känsla med en mer medveten inläsning av situationer. Du kan t.ex. bli bättre på att faktiskt kolla efter det kroppsspråk som används. Vanligtvis bör man satsa på sina styrkor i livet, men för dig kommer det vara kritiskt att du lyckas väga upp dina brister så mycket som möjligt.

En annan sak att öva på som kan vara ett problem är att tänka mer flexibelt, att se saker ur flera perspektiv, många med asperger har en tendens att fastna i vissa principer eller tankar, vilket kan vara socialt problematiskt. Ett exempel ur mitt eget liv är en kompis som troligtvis har asperger, han ogillar religion till den grad att han inte kan sätta sin fot i en kyrka, ens för en släktings dop. Han fastnar i tanken att religion är dåligt och vägrar tänka "jag behöver inte acceptera religionen för att faktiskt befinna mig i kyrkan, jag kan göra det för min släktings skull utan att ge efter i min (icke)trosuppfattning".

En bra grej vore om du hittade/har en kompis som kan vara brutalt ärlig mot dig, som säger till dig om du håller långa monologer om saker ingen bryr sig om, om du är socialt klumpig eller vad det nu kan röra sig om.

När det gäller det mer praktiska så är väl nätdejting ganska lämpligt? Läs på om hur man lyckas bra med det, våga chansa, stäm träff så snart som möjligt och se varje misslyckande som en triumf eftersom du vågade misslyckas (jag är jättefeg på det viset). Läs/lyssna på klassikern "How to win friends and influence people", den är guld för en aspie. Bli en attraktiv man. Träna, res, gör saker, bli så framgångsrik och intressant du kan i livet så kommer tjejerna som en bonus.

Det här är en grov generalisering, men som man spelar det ingen större roll hur du ser ut, evolutionärt sett så är män attraktiva om de kan ge trygghet åt sin partner, och det kan ta flera former, pengar, social status/kompetens, god fysik eller helt enkelt klassiska manliga drag som att framstå som en person som kan hantera vad som helst.

Tack för dina råd. Jag har försökt med nätdejtning i över tre år nu. Jag har inte ens kommit i närheten av att träffa någon på det sättet. Det går helt enkelt inte för mig. Jag vet inte vad man ska säga; jag får inte ens något svar från någon tjej för det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av zympish
Ta hjälp av din kusin. Be henne ta med dig på fest och försök komma i konversationer med hennes vänner och bekanta. Gå dock inte och tänk en massa och stressa över det, de kommer komma. Handlar om att lära känna nya människor, sen kommer det!

Tack, det ska jag som sagt försöka med!

Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Gillar du att få thaimassage? Där lär du ha oddsen på din sida tror jag

Jag hajar inte riktigt vad du menar...?

Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Vad sägs om att knulla en eskort och under tiden fylla tiden med aktiviteter?

Det är ju olagligt! Och så har jag inte råd med det; jag har inget jobb och en väldigt låg inkomst. Dessutom bor jag hos mina föräldrar fortfarande, så det skulle vara helt omöjligt att göra det utan att de märker det.

Tack för alla era goda råd hittills!
2015-12-07, 17:19
Medlem
Min kille bara "bjud in han till oss" hahahahaha men han skojade lite grann 😃😉

Det du kan göra är väl att gå på fester, träffa nytt folk osv

Skaffa kamrat.com finns massa personer som man kan träffa och så

Kamrat får du alltid någon jag menar jag har sett folk som inte ens har bild som fått något
Senast redigerad av Emmich 2015-12-07 kl. 17:21.
2015-12-07, 17:25
Bannlyst
Börja med klipp dig och skaffa en ny tröja och lite färg i ansiktet så du inte ser så sjuk ut.
Det är inte så genetiskt tilldragande med en person som ser ut som den har dålig genetik.
Engelska sjukan är ganska avtändande enligt flesta tjejer skulle jag gissa på.
2015-12-07, 18:49
Medlem
TheMasterApes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Jag hajar inte riktigt vad du menar...?

Hehe. Hört talas om happy ending? Skit samma. Inget bra tips.

Citat:
Det är ju olagligt! Och så har jag inte råd med det; jag har inget jobb och en väldigt låg inkomst. Dessutom bor jag hos mina föräldrar fortfarande, så det skulle vara helt omöjligt att göra det utan att de märker det.

Horor är för losers.

Citat:
Ursprungligen postat av Emmich

Måste vara riktigt konstigt folk som hänger på gamla döda sajter som Kamrat, bilddagboken osv.

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Börja med klipp dig och skaffa en ny tröja och lite färg i ansiktet så du inte ser så sjuk ut.
Det är inte så genetiskt tilldragande med en person som ser ut som den har dålig genetik.

Bra tips. Brudar lägger inte ner oräkneliga antal timmar på sitt utseende för att ligga med medelmåttor.
2015-12-07, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheMasterApe

Bra tips. Brudar lägger inte ner oräkneliga antal timmar på sitt utseende för att ligga med medelmåttor.

Det gäller så för vissa åtminstone. Har man inte självförtroende och inte ens försöker så utstrålar de antagligen "jag är osäker och desperat men jag bryr mig inte om hur jag framstår."

2015-12-10, 12:52
Medlem
PunkRelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
En annan sak att öva på som kan vara ett problem är att tänka mer flexibelt, att se saker ur flera perspektiv, många med asperger har en tendens att fastna i vissa principer eller tankar, vilket kan vara socialt problematiskt. Ett exempel ur mitt eget liv är en kompis som troligtvis har asperger, han ogillar religion till den grad att han inte kan sätta sin fot i en kyrka, ens för en släktings dop. Han fastnar i tanken att religion är dåligt och vägrar tänka "jag behöver inte acceptera religionen för att faktiskt befinna mig i kyrkan, jag kan göra det för min släktings skull utan att ge efter i min (icke)trosuppfattning".

Det där känner jag delvis igen från min egen barndom. Att sjunga psalmer och liknande kändes som att ljuga. Men när jag var i USA som 17-18-åring kom jag över det, för jag insåg att det knappast kan finnas någon bättre hädelse än att ta del i en gudstjänst utan att vara troende. Så förvandlade jag en obekväm situation till en där jag tyst hånade det jag ogillade.

OnT: Jag tror precis som andra sagt att TS skulle ha nytta av att försöka släppa sina tankar kring detta. Desperation är extremt avtändande. Försök vara nöjd med dig själv och tänk inte mer än att du vill ha en trevlig pratstund med en vacker och intressant kvinna. Försök inte göra dig till eller agera utifrån hur du tror att du borde göra, men var samtidigt försiktig med vad du säger. Och ha tålamod, för de kvinnor som kan vara intresserade av en mindre självsäker och socialt kompetent man är förmodligen inte heller själva så bra på allting sådant. Alla klarar eller vill inte gå ut och hitta någon att ligga med bara sådär.
2015-12-10, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmich
Min kille bara "bjud in han till oss" hahahahaha men han skojade lite grann 😃😉

Det du kan göra är väl att gå på fester, träffa nytt folk osv

Kamrat får du alltid någon jag menar jag har sett folk som inte ens har bild som fått något

Om du är en snygg kvinna så skulle jag gärna göra det! Fast det var väl verkligen bara helt och hållet på skoj, antar jag?

Används Kamrat fortfarande? För enligt en annan person på den här tråden stämmer inte det.

Citat:

Jag har mer färg i ansiktet än vad det ser ut på det där fotot. Jag tog det med min webbkamera, och filtret på den var väldigt ljust. Dessutom har jag nyligen klippt mig, och vad är det för fel på min tröja? (Jag har fler tröjor, dessutom.)
2015-12-10, 22:47
Bannlyst
Citat:

Jag har mer färg i ansiktet än vad det ser ut på det där fotot. Jag tog det med min webbkamera, och filtret på den var väldigt ljust. Dessutom har jag nyligen klippt mig, och vad är det för fel på min tröja? (Jag har fler tröjor, dessutom.)

Om du har mer färg i ansiktet så kanske inte tröjan spelar roll. Men de framhäver känslan av köld och de är inte speciellt bra om man nu inte sitter som finsk supporter i hockey-vm på läktaren.

Jag försöker ge dig uppriktiga tips bara, det är inte som man kan se speciellt mycket på avataren.
2015-12-10, 23:48
Medlem
Citat:
Om du har mer färg i ansiktet så kanske inte tröjan spelar roll. Men de framhäver känslan av köld och de är inte speciellt bra om man nu inte sitter som finsk supporter i hockey-vm på läktaren.

Jag försöker ge dig uppriktiga tips bara, det är inte som man kan se speciellt mycket på avataren.

Mm, fast det var inte precis utseendet som jag bad om råd om; främst om hur man kommer ut och möter folk och sånt. Främst så undrar jag om det finns någon som bor i Uppsala som kan hjälpa mig med hur det funkar i den här stan?
2015-12-11, 00:19
Bannlyst
Citat:
Mm, fast det var inte precis utseendet som jag bad om råd om; främst om hur man kommer ut och möter folk och sånt. Främst så undrar jag om det finns någon som bor i Uppsala som kan hjälpa mig med hur det funkar i den här stan?

Jag undrar hur du menar egentligen att Uppsala skulle skilja sig hur de fungerar till skillnad mot andra städer. Du har väl inga erfarenheter av städer alls? Och dessutom att fråga någon som är uppvuxen i uppsala har nog inte svaren du söker ändå eftersom de har inte funnit sig i din situation.

Vill du veta om vad de finns för aktiviteter i Uppsala för att träffa människor? Eller krogar/dansställen som skulle passa bra för dig?

Nu vet jag inte hur det är i Uppsala men de finns sidor där man träffar andra som i en grupp där man gör saker tillsammans. Att någon säger t.ex att de tänker grilla och de bestämmer en datum sen hör andra användare av sig och de blir som en fest eller vad man ska säga för att lära känna nya människor.

https://www.aktivitetssidan.se/
2015-12-11, 16:36
Medlem
Citat:
Jag undrar hur du menar egentligen att Uppsala skulle skilja sig hur de fungerar till skillnad mot andra städer. Du har väl inga erfarenheter av städer alls? Och dessutom att fråga någon som är uppvuxen i uppsala har nog inte svaren du söker ändå eftersom de har inte funnit sig i din situation.

Vill du veta om vad de finns för aktiviteter i Uppsala för att träffa människor? Eller krogar/dansställen som skulle passa bra för dig?

Nu vet jag inte hur det är i Uppsala men de finns sidor där man träffar andra som i en grupp där man gör saker tillsammans. Att någon säger t.ex att de tänker grilla och de bestämmer en datum sen hör andra användare av sig och de blir som en fest eller vad man ska säga för att lära känna nya människor.

https://www.aktivitetssidan.se/

Okej, tack, jag har kollat in den där sidan. Vet du några andra liknande sidor? Där man kan träffa andra, i grupp eller på tu man hand?

Och nej, jag har ingen erfarenhet alls av att bo i storstäder. Ja, jag skulle gärna vilja veta om vad det finns för aktiviteter, krogar, dansställen etc. i Uppsala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in