Citat:
Ursprungligen postat av
Rosafluffet
Hmm.. hur pass svårt har du med det sociala? annars är väll fester det bästa för att lära känna lite nya själar! finns många osköna, var dig själv och det kommer komma en fin brud att ligga med så småningom

Ganska svårt. Jag skulle
kanske kunna hitta nån fest att gå på, med min kusins hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Papaoutai
Att kyssas eller ha sex med kvinnor är ingen mänsklig skyldighet som du får det att låta som..
Edit: Gå en kurs eller Hitta jobb ett könsblandat jobb med mycket tjejer i din ålder samt ge dig ut på klubbarna i stan. Ta en drink och analysera läget och se normal ut. Gå fram och prata och ha inte din asperger diagnos i bakhuvudet som en slags kudde att falla tillbaka till ifall du får ett nej som en slags ursäkt.
Lycka till!
Nej, det är ingen skyldighet alls. Det är bara något som jag vill ha. Det är väldigt svårt för mig att hitta ett jobb bara så där, också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Prometeus
Jag har personligen ingen asp-diagnos, men jag har vissa drag åt det hållet, och jag har lyckats ganska bra med att både bli en mer dräglig person och att få kvinnor jämfört med hur jag var i din ålder.
Hur hanterbar är din asperger? Har du asperger så saknar du en del av den automatiska känslan för sociala situationer som andra har, men de flesta kan kompensera för denna automatiska känsla med en mer medveten inläsning av situationer. Du kan t.ex. bli bättre på att faktiskt kolla efter det kroppsspråk som används. Vanligtvis bör man satsa på sina styrkor i livet, men för dig kommer det vara kritiskt att du lyckas väga upp dina brister så mycket som möjligt.
En annan sak att öva på som kan vara ett problem är att tänka mer flexibelt, att se saker ur flera perspektiv, många med asperger har en tendens att fastna i vissa principer eller tankar, vilket kan vara socialt problematiskt. Ett exempel ur mitt eget liv är en kompis som troligtvis har asperger, han ogillar religion till den grad att han inte kan sätta sin fot i en kyrka, ens för en släktings dop. Han fastnar i tanken att religion är dåligt och vägrar tänka "jag behöver inte acceptera religionen för att faktiskt befinna mig i kyrkan, jag kan göra det för min släktings skull utan att ge efter i min (icke)trosuppfattning".
En bra grej vore om du hittade/har en kompis som kan vara brutalt ärlig mot dig, som säger till dig om du håller långa monologer om saker ingen bryr sig om, om du är socialt klumpig eller vad det nu kan röra sig om.
När det gäller det mer praktiska så är väl nätdejting ganska lämpligt? Läs på om hur man lyckas bra med det, våga chansa, stäm träff så snart som möjligt och se varje misslyckande som en triumf eftersom du vågade misslyckas (jag är jättefeg på det viset). Läs/lyssna på klassikern "How to win friends and influence people", den är guld för en aspie. Bli en attraktiv man. Träna, res, gör saker, bli så framgångsrik och intressant du kan i livet så kommer tjejerna som en bonus.
Det här är en grov generalisering, men som man spelar det ingen större roll hur du ser ut, evolutionärt sett så är män attraktiva om de kan ge trygghet åt sin partner, och det kan ta flera former, pengar, social status/kompetens, god fysik eller helt enkelt klassiska manliga drag som att framstå som en person som kan hantera vad som helst.
Tack för dina råd. Jag har försökt med nätdejtning i över tre år nu. Jag har inte ens kommit i närheten av att träffa någon på det sättet. Det går helt enkelt inte för mig. Jag vet inte vad man ska säga; jag får inte ens något svar från någon tjej för det mesta.
Citat:
Ursprungligen postat av
zympish
Ta hjälp av din kusin. Be henne ta med dig på fest och försök komma i konversationer med hennes vänner och bekanta. Gå dock inte och tänk en massa och stressa över det, de kommer komma. Handlar om att lära känna nya människor, sen kommer det!
Tack, det ska jag som sagt försöka med!
Citat:
Ursprungligen postat av
20152015
Gillar du att få thaimassage? Där lär du ha oddsen på din sida tror jag

Jag hajar inte riktigt vad du menar...?
Citat:
Ursprungligen postat av
maconero
Vad sägs om att knulla en eskort och under tiden fylla tiden med aktiviteter?
Det är ju olagligt! Och så har jag inte råd med det; jag har inget jobb och en väldigt låg inkomst. Dessutom bor jag hos mina föräldrar fortfarande, så det skulle vara helt omöjligt att göra det utan att de märker det.
Tack för alla era goda råd hittills!