2018-06-01, 18:33
Medlem
OT !

Du borde ju kolla in RSD för tusan! Har bara läst rubriken till tråden men det är ju exakt vad du behöver lilla blomman.
2018-06-01, 21:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Badoo är precis lika jävla värdelöst.

.

Nej. Kontakta de tjejer som inte kräver credits.
Har haft sex med fem tjejer från badoo varav samtliga har varit jättesnygga.
2018-06-01, 23:27
Medlem
Citat:
Jag vet, och jag vill sluta äta såpass mycket godis som jag äter. Hur kan jag bli av med sötsuget?

Jag vill gå långa promenader, också.

Du har redan fått tips angående det. Ät mer frukt och visa lite karaktär genom att helt enkelt låta bli att köpa godis under någon vecka eller två. Om du klarar det (det bör du verkligen klara som vuxen människa) kan du belöna dig själv med att ha en godislördag per vecka.

Ja men gör det då?! Vad hindrar dig? Passa på att se dig kring i staden på samma gång.

Citat:
P.g.a. vadå? Vad är det för sorts fel på mig, enligt din åsikt, bortsett från min vikt?

Men vissa av råden, som t.ex. det där om att åka till Tyskland och betala för sex, är omöjliga. Jag ska gå igenom de senaste råden (sen jag startade tråden igen) så snart som möjligt, dock.

Okej, visst, jag ska försöka återge ca 4-5 tips här. Ska jag skriva något om dem också?

Jag vet att jag har en begränsad livsstil — och jag hatar mitt liv och mig själv till följd av det.

Varför måste jag lära mig dricka kolsyrat eller alkohol? Jag vill inte. Förklara varför jag måste.

Det kommer aldrig att hända, så ditt exempel är meningslöst.

Nej, det brukar hon inte.

Det kanske jag vill. Så mycket hatar jag mitt liv.

Herregud... Att försöka kommunicera med dig är som att tala med en vägg. Felet med dig, som du inte gör något åt, är för tusende gången - att du är så jävla negativ, trångsynt, orimligt envis och lat. Dina diagnoser är inte orsaken till detta - du är. Du vill tydligen få till det med en tjej utan att betala för det. Tjejer attraheras inte det minsta av killar som inte är beredda på att göra något spontant, som bara säger nej till allt, som klagar på att de är fattiga men inte orkar jobba ens 25% i veckan, som är för fina och lata för att ha ett jobb där man får böja sig och lyfta lite (detta kan vara det ynkligaste med dig, fyfan vad provocerande det är ärligt talat) och kanske framför allt - att be sina föräldrar om lov eller informera dem om allt du har för dig. En tjej skulle först tro att du drev med henne om hon skulle höra dig säga "eeh jag måste fråga/säga till mamma först", hon kanske skulle tycka du var rolig till och med. Men när hon inser att du inte skojar kommer hon lämna dig ögonblickligen, hånskrattandes. Men det är exakt den här stilen du verkar ha Markus, det kommer aldrig komma något gott ur det. Förstår du?

Ja, försök nu att leta upp några tips och återge dem här i punktform och vad du är beredd att göra för att förverkliga dem. Bortse från bordelltipsen och leta upp det som handlar om ditt personliga beteende, hur du kan bli mer självständig och öppensinnad. För det är som jag behandlar ovan ditt stooooora problem som du inte gjort något åt. Lycka till.
2018-06-01, 23:36
Medlem
Just det. Jag hoppas du förstår att det finns väldigt många delmål på vägen till att du ska få läge att doppa? Vi försöker fortfarande, efter 2,5 år att få dig att klara de första, grundläggande, stegen som måste göras innan du kan gå vidare mot nya mål. Dvs att få dig att klippa navelsträngen till dina föräldrar, att du ska bli mer nyfiken och öppensinnad så att du kan träffa nya människor och uppleva nya saker. Utan det steget kommer du bara bli kvar i lägenheten med chokladkakan i ena handen och kuken/handkontrollen i den andra. Så enkelt är det.
2018-06-02, 12:22
Medlem
Citat:
Som titeln säger: Jag är en 24 år gammal, heterosexuell ung man som aldrig har legat med, kysst eller över huvud taget gjort någonting med en tjej.

Jag har Aspergers syndrom, vilket innebär att jag har svårt med det sociala, och dessutom har jag levt den större delen av mitt liv i en liten småstad där det inte har funnits mycket möjlighet att hitta någon. Sedan två månader tillbaka bor jag däremot i Uppsala (tillsammans med mina föräldrar), där jag har mycket större möjlighet att hitta någon, men jag vet fortfarande inte hur jag ska gå tillväga för att göra detta.

Jag känner inte riktigt någon här i stan som kan introducera mig till någon, utom min fem år äldre tjejkusin. Jag skulle i och för sig kunna be henne om hjälp med att komma ut på fester eller nåt. Fast vad mer kan jag göra? Är det någon som bor i Uppsala som har några tips? Jag börjar bli galen av sexuell svält här!

Du är ung <3
Skriv in dig på en flummig utbildning, säg att du har asperger, gå på fester/ klubbar. Be din kusse om hjälp.
2018-06-02, 13:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jag vet, och jag vill sluta äta såpass mycket godis som jag äter. Hur kan jag bli av med sötsuget?

Okej. Det finns bara ett sätt att bli av med sötsuget. Så här gör du:
Du måste sluta äta godis, dricka läsk, frukt och allt annat som är sött och innehåller mycket socker.
Det kommer att vara jobbigt i början, men efter max en vecka kommer ditt sötsug att ha försvunnet.
Sedan får du inte börja med sockret för då kommer sötsuget tillbaka.
Att sluta med socker och kämpa med sötsuget är svårt för alla, men jag tror att du kommer att klara det bara du bestämmer dig och vill sluta med socker.

Om du inte kan motstå socker under din sockeravvänjningsvecka är det ingen katastrof. Så blir det ibland.
Det viktigaste är att du inte fortsätter att äta socker och proppar i dig en hel godispåse bara för att du misslyckats.
I stället ska du ge dig själv en ny chans och inte äta mer socker.

Jag tror att om du slutar med godis och annat sött kommer du att må lite bättre och känna dig lite stolt över dig själv. Försök! Vad har du att förlora?

Bra att du vill gå promenader!
Jag föreslår att du ger dig själv små uppdrag varje dag:
Bestäm t ex att i dag ska jag gå 3000 steg. Har du någon stegräknare förresten?
Du kan använda din mobil som stegräknare. Du behöver bara installera en stegräknarapp och alltid ha mobilen i fickan så håller den koll på hur mycket du går.
3000 steg är inte så långt. Ta på dig ytterskorna och gå runt i området där du bor en stund.

Om du inte vill bara promenera omkring kan du börja jaga pokemons. Det har jag kompisar som gör. De går långt och jagar pokemons samtidigt. Och tycker att det är roligt.

Det viktiga är att du gör något. Gör något litet som gör ditt liv lite bättre.
Jag tror att om du gör något och uppfyller ett mål, även ett litet, kommer du att må lite bättre och känna dig mindre värdelös.
2018-06-03, 00:02
Medlem
Citat:
Åtta år sen, och nej, jag är inte alls sjukskriven.

Du har haft aktivitetsersättning sen du slutade gymnasiet, eller hur?

Wikipedia: Aktivitetsersättning är en sjukförsäkring i Sverige och ges till personer 19-29 år som har minst 25% nedsatt arbetsförmåga på grund av sjukdom, skada eller funktionsnedsättning. Arbetsförmågan provas mot hela arbetsmarknaden inkluderande även arbeten med lönebidrag.

Så jo, du är sjukskriven. Jag har läst hela tråden så jag vet att du aldrig har haft något lönearbete. Bara några korta praktikplatser som du självmant slutat på.

Citat:
Jag vill inte ha ett jobb som innefattar mycket tungt fysiskt arbete. Jag vet inte hur många gånger jag måste förklara detta.

Här kommer en tankenöt: varför tror du att folk har den typen av arbeten?

Citat:
Jag ska försöka. Jag kan dock inte plugga, nånsin.

Okej. Då kan du även glömma det här med tjejer och att bli av med oskulden, för vi är betydligt mer "krävande" än en kvällskurs i salsa.

Citat:
Varför måste jag lära mig dricka kolsyrat eller alkohol? Jag vill inte. Förklara varför jag måste.

Nästan alla möten med det motsatta könet sker i miljöer där det serveras mat och dryck. Du vill komma i kontakt med kvinnor, eller hur? Det gör du inte genom att sitta hemma och vara rädd för allt nytt.

Det är (och ska alltid vara) helt okej att tacka nej till alkohol, men du kommer framstå som fruktansvärt tråkig om du inte ens kan smaka på en alkoholfri drink i baren av rädsla för att den ska vara kolsyrad eller innehålla någon ny, främmande exotisk smak. Att tacka nej till något i mat- eller dryckesväg av rädsla för hur det ska smaka är något som bara barn kommer undan med. Med undantag för din mamma så kommer inte andra vuxna människor ha överseende med det, utan du kommer anses som stel och trist. Handlar det om en hemmabjudning så kommer du framstå som rent ut sagt oförskämd om du inte ens vill smaka. (Gäller inte bara dejter, utan allmänt.)
Senast redigerad av syntaxxxerror 2018-06-03 kl. 00:53.
2018-06-03, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kan inte någon av aspergerdamerna i tråden ställa upp och träffa TS? Perfekt lösning på önskemålet. Han är ju charmig som bara den. Rädda honom från inceldom?
Låter som bästa lösningen.

Han vill ha sex jääätte mycket men vill inte ändra på något och han tror att han inte kan göra något.
Han fick ju faktiskt ett väldigt konkret förslag att åka till Tyskland och köpa bort oskulden.
Det är väl lättast så.

Det har ju gått över två år och han tänker fortfarande på det, så det lär ju inte hända att han helt plötsligt slutar tänka på det.
Skulle jag vara Markus skulle jag sluta tänka på det, gå någon OCD behandling och kila vidare i livet.
2018-06-03, 04:10
Medlem
artifacialBeboppers avatar
Citat:

En promenad i någon av Södermalms inspirerande miljöer stävjar sockersuget. Ditt sinne stimuleras och ditt behov av sövande kolhydrater faller till marken som en tappad handske.

Citat:
P.g.a. vadå? Vad är det för sorts fel på mig, enligt din åsikt, bortsett från min vikt?

Jag tvivlar på att det är något fel på dig! Du är en osäker ung man som behöver justera rustningen något, det är det hele.

Citat:
Men vissa av råden, som t.ex. det där om att åka till Tyskland och betala för sex, är omöjliga.

Nej, nej, sex är inget man betalar för! Sex är den gåva vi män överbringar till kvinnorna för att bevisa dem vår kärleks obräcklighet.

Citat:
Jag vet att jag har en begränsad livsstil — och jag hatar mitt liv och mig själv till följd av det.

Vem påstår att du har en begränsad livsstil? Ingen har rätt att sätta sig till doms över dig! Kom ihåg det. Ditt liv är inte mindre värt än någon annans och ditt självhat kommer från ord ur falska profeters munnar.

Citat:
Du säger det som att det är lätt.

Det som är lätt för den ene är omöjligt för den andre. Tänk på att alla ”tips” du får kommer från människor om vilkas bakgrund och erfarenhet du endast vet detta: de är icke dina. Det är därför en vänlig klapp på axeln känns som ett slag i magen.

Citat:
Åtta år sen, och nej, jag är inte alls sjukskriven.

Vad är friskt och vad är sjukt? Och ordet ”sjukskriven” är en sammansättning som egentligen är obegriplig. Tag dagen som den kommer och utnyttja alla chanser att ge till andra.

Citat:
Jag spelar inte Call of Duty, men seriöst, vad är det du menar att jag ska göra här? Menar du att jag ska ljuga för henne?

Du skall aldrig ljuga för din älskade, men du skall presentera sanningen för henne i en takt hon klarar av. Kvinnor är ömtåliga, förstår du.

Citat:
Jag ska på studiebesök med MISA på en möjlig praktikplats nästa vecka.

Menar du Pisa? Underbar stad! Där kommer du att trivas.

Citat:
Jag har aldrig varit på Mobilia.

Det är strongt av dig! Karaktärsfast! Alltför många är de unga människor, som slösar bort sin tid med SMS och appar på mobiltelefonerna.

Citat:
Jag vill inte ha ett jobb som innefattar mycket tungt fysiskt arbete. Jag vet inte hur många gånger jag måste förklara detta.

Ah, se där! I min ungdom arbetade jag med att skörda äpplen, bland annat i Ulriksdal. Det var tungt, kan jag lova. Men se - det gjorde mig starkare och tryggare att jag klarade av det. Varje ung man behöver känna att hans styrka är tillräcklig. Sedan går han rakare i ryggen.

Citat:
Är inte det rätt vanligt när man är deprimerad?

Jag kan inte hjälpa att jag är rädd, och jag vågar verkligen inte resa utomlands ensam.

När man är deprimerad blir man rädd - det okända ter sig hotfullt. Men efter din vistelse i Pisa kommer du att se det okända som en räcka av möjligheter istället.

Citat:

Alkoholen borde du försöka sluta med om du överkonsumerar - i annat fall är den en god vän. Verkligen. Jag själv har en enligt min älskade ex-hustru en överdrivet hög alkoholkonsumtion. Jag påstår inte att hon har fel, men alkoholen släpper anden fri, lösgör tungan från dess tunga ok av blygsel och gör oss vackra och unga. Frågan är svårhanterad.

Citat:
Det kommer aldrig att hända, så ditt exempel är meningslöst.

Andras exempel är i likhet med andras tips blott och bart corollarii sprungna ur deras egna referenser. Se dem som vänliga puffar, dock inte nödvändigtvis i rätt riktning.
2018-06-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Här kommer en tankenöt: varför tror du att folk har den typen av arbeten?

Inget arbete som tillgodoser någons behov är meningslöst! Fysiskt krävande arbeten har dessvärre erhållit oförtjänt låg status. Varför är murarens muskelceller mindre värda än hjärnkirurgens grå? Lönesättning förstår jag mig inte på, däremot känslan av att ha gjort nytta för andra.

Citat:
Okej. Då kan du även glömma det här med tjejer och att bli av med oskulden, för vi är betydligt mer "krävande" än en kvällskurs i salsa.

Ah, kvinnor är inte krävande, de är tydliga med sina behov. Och för en riktig man är det aldrig någon uppoffring att tillfredsställa sin älskades behov. Se det som en kärleksyttring. Och nog borde ett nutida förhållande mellan man och kvinna kunna rymma ”egentid” i form av några timmars salsakurs varje vecka? Eller varför inte gå tillsammans?

Citat:
Nästan alla möten med det motsatta könet sker i miljöer där det serveras mat och dryck. Du vill komma i kontakt med kvinnor, eller hur? Det gör du inte genom att sitta hemma och vara rädd för allt nytt.

Åh, dessa underbara möten med de täcka. Ja, mat och dryck - chateaubriand nedsköljd med Châteauneuf-du-Pape - förhöjer sinnenas skärpa, låter oss insupa kvinnans sanna väsen och får oss att våga. JA, ropar jag, jag vill definitivt komma i kontakt med kvinnor; NEJ, ropar jag, jag vill inte sitta ensam hemma.

Jag vill inte bara komma i kontakt med kvinnor; jag vill utveckla och förfina kontakten. När tiden är mogen, den exakta våglängden är etablerad och när hennes längtan uttrumfar hennes rädsla, vill jag så fullända kontakten.

Citat:
Det är (och ska alltid vara) helt okej att tacka nej till alkohol, men du kommer framstå som fruktansvärt tråkig om du inte ens kan smaka på en alkoholfri drink i baren av rädsla för att den ska vara kolsyrad eller innehålla någon ny, främmande exotisk smak.

Kolsyran får inte vara det avgörande i smaken och definitivt inte tillsatt; envar som, iförd ljus kostym och halmhatt, har avnjutit en kall, torr och gratis Champagne under en smakfull och skyddande markis, räds inte den spirituella kolsyran. Här gifter sig ”bubblet” med det magiska i kärleksbrygden.

Självfallet är kolsyra inget problem, men låt mig slippa den konstgjort tillsatta.

Självfallet kan alkoholfria alternativ nyttjas. Måste man - i Sverige - ta hand om sin i närheten parkerade bil har man inte så mycket att välja på. Med rätt erfarenheter gjorda går det att återkalla det virila urdjur som finns inom alla oss män. Men mitt råd till er alla är att promenera eller åka taxi till kärleksmötet. Man vinner blott intet på att avhända sig möjligheten till fullkomnande.

Citat:
Handlar det om en hemmabjudning så kommer du framstå som rent ut sagt oförskämd om du inte ens vill smaka. (Gäller inte bara dejter, utan allmänt.)

Nämen snälla nån, detta handlar om vanligt hyfs! Att bara smaka räcker inte. Din vän eller älskade har ansträngt sig just för din skulle med att tillreda en måltid, hur kan man då ens tänka tanken att inte äta? Ger inte den vänliga handlingen god aptit? Handlar det därtill om en kvinna - att avvisa hennes förplägnad är att avvisa hennes sällskap.

Skärpning alla ni unga män som avvisar andras kokkonst! På det sättet gör ni er själva undgängliga i sällskapslivet.
2018-06-04, 13:37
Medlem
Det var värst vilka kategoriska omdömen mina inlägg renderar mig. Jag blir förbluffad över tonen - jag har inga onda avsikter.

Likväl - jag accepterar. Om mitt deltagande i tråden väcker så ont blod skall jag hålla mig undan.

Markunator, ett sista ord bara: Dina texter berör mig, jag känner ett engagemang för dig. Jag beklagar att mitt sätt att uttrycka mig omöjliggör mitt fortsatta tråddeltagande. Lev väl, min unge vän. Jag lovar att tänka på dig.
2018-06-04, 14:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artifacialBebopper
Det var värst vilka kategoriska omdömen mina inlägg renderar mig. Jag blir förbluffad över tonen - jag har inga onda avsikter.

Likväl - jag accepterar. Om mitt deltagande i tråden väcker så ont blod skall jag hålla mig undan.

Markunator, ett sista ord bara: Dina texter berör mig, jag känner ett engagemang för dig. Jag beklagar att mitt sätt att uttrycka mig omöjliggör mitt fortsatta tråddeltagande. Lev väl, min unge vän. Jag lovar att tänka på dig.
Jag är också förbluffad över tonen.
Det borde vara upptill TS och ingen annan vad han ska göra med inlägg i tråden.
Själv skriver jag inlägg ibland när jag tror att jag har något att tillföra. Jag blir glad om Markunator får ut nåt av mina inlägg, men om han inte får det eller inte vill läsa dem är det helt okej för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in