Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
Jag vet, och jag vill sluta äta såpass mycket godis som jag äter. Hur kan jag bli av med sötsuget?
Jag vill gå långa promenader, också.
En promenad i någon av Södermalms inspirerande miljöer stävjar sockersuget. Ditt sinne stimuleras och ditt behov av sövande kolhydrater faller till marken som en tappad handske.
Citat:
P.g.a. vadå? Vad är det för sorts fel på mig, enligt din åsikt, bortsett från min vikt?
Jag tvivlar på att det är något fel på dig! Du är en osäker ung man som behöver justera rustningen något, det är det hele.
Citat:
Men vissa av råden, som t.ex. det där om att åka till Tyskland och betala för sex, är omöjliga.
Nej, nej, sex är inget man betalar för! Sex är den gåva vi män överbringar till kvinnorna för att bevisa dem vår kärleks obräcklighet.
Citat:
Jag vet att jag har en begränsad livsstil — och jag hatar mitt liv och mig själv till följd av det.
Vem påstår att du har en begränsad livsstil? Ingen har rätt att sätta sig till doms över dig! Kom ihåg det. Ditt liv är inte mindre värt än någon annans och ditt självhat kommer från ord ur falska profeters munnar.
Citat:
Du säger det som att det är lätt.
Det som är lätt för den ene är omöjligt för den andre. Tänk på att alla ”tips” du får kommer från människor om vilkas bakgrund och erfarenhet du endast vet detta: de är icke dina. Det är därför en vänlig klapp på axeln känns som ett slag i magen.
Citat:
Åtta år sen, och nej, jag är inte alls sjukskriven.
Vad är friskt och vad är sjukt? Och ordet ”sjukskriven” är en sammansättning som egentligen är obegriplig. Tag dagen som den kommer och utnyttja alla chanser att ge till andra.
Citat:
Jag spelar inte Call of Duty, men seriöst, vad är det du menar att jag ska göra här? Menar du att jag ska ljuga för henne?
Du skall aldrig ljuga för din älskade, men du skall presentera sanningen för henne i en takt hon klarar av. Kvinnor är ömtåliga, förstår du.
Citat:
Jag ska på studiebesök med MISA på en möjlig praktikplats nästa vecka.
Menar du Pisa? Underbar stad! Där kommer du att trivas.
Citat:
Jag har aldrig varit på Mobilia.
Det är strongt av dig! Karaktärsfast! Alltför många är de unga människor, som slösar bort sin tid med SMS och appar på mobiltelefonerna.
Citat:
Jag vill inte ha ett jobb som innefattar mycket tungt fysiskt arbete. Jag vet inte hur många gånger jag måste förklara detta.
Ah, se där! I min ungdom arbetade jag med att skörda äpplen, bland annat i Ulriksdal. Det var tungt, kan jag lova. Men se - det gjorde mig starkare och tryggare att jag klarade av det. Varje ung man behöver känna att hans styrka är tillräcklig. Sedan går han rakare i ryggen.
Citat:
Är inte det rätt vanligt när man är deprimerad?
Jag kan inte hjälpa att jag är rädd, och jag vågar verkligen inte resa utomlands ensam.
När man är deprimerad blir man rädd - det okända ter sig hotfullt. Men efter din vistelse i Pisa kommer du att se det okända som en räcka av möjligheter istället.
Citat:
Varför måste jag lära mig dricka kolsyrat eller alkohol? Jag vill inte. Förklara varför jag måste.
Alkoholen borde du försöka sluta med om du överkonsumerar - i annat fall är den en god vän. Verkligen. Jag själv har en enligt min älskade ex-hustru en överdrivet hög alkoholkonsumtion. Jag påstår inte att hon har fel, men alkoholen släpper anden fri, lösgör tungan från dess tunga ok av blygsel och gör oss vackra och unga. Frågan är svårhanterad.
Citat:
Det kommer aldrig att hända, så ditt exempel är meningslöst.
Andras exempel är i likhet med andras tips blott och bart
corollarii sprungna ur deras egna referenser. Se dem som vänliga puffar, dock inte nödvändigtvis i rätt riktning.