2017-02-26, 18:22
Medlem
TS borde köpa ett par jeans, en läderjacka och en hoj och ge sig ut och känna friheten.
https://www.youtube.com/watch?v=-VK7mAC3rGM
och han behöver inte göra sig till för någon brudjävel, han behöver bara komma utanför dörren.
Senast redigerad av banankaka12 2017-02-26 kl. 18:41.
2017-02-26, 19:06
Medlem
Merwinnas avatar
[quote=Markunator|

Vad för sorts professionell hjälp är det du menar? För jag har redan en boendestödjare och jag kommer att prata med en psykolog i morgon. Hon ska bedöma om jag behöver gå i terapi eller inte.

[/QUOTE]

Det låter bra. Börja med dem! En boendestödjare, behandlingsassistent eller liknande - som inte är högutbildad, alltså, som en psykolog är - kan ofta ha mer praktiskt förstånd, i min erfarenhet. Så hoppas du har fått en vettig boendestödjare!

En annan sak du kunde pröva är att vända dig till kyrkan. Ring till församlingsexpeditionen eller gå dit, och fråga om de har någon hjälp att erbjuda. Förutom rena stödgrupper kan det finnas något i största allmänhet för unga människor i din ålder. I kyrkor brukar det finnas snälla människor, både bland de anställda och de som går på olika aktiviteter. Det är ju inte en plats man går till för att visa sig coolast i stan!
2017-02-26, 20:29
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator

Jag tror inte jag kan dricka öl, faktiskt...

Ta ur tampongen och drick en jävla pilsner.
2017-02-26, 20:43
Medlem
Öl är lite som kaffe. Det är kanske inte så gott första gångerna utan eventuellt måste du lära dig tycka om smaken. Det är som sagt lite mer vuxen smak, besk, som kan ta lite tid att vänja sig vid. (Dricker du kaffe förresten eller blir det mjölk och oboy när du är på fik?)
Alternativ i en bar är annars kolsyrat vatten, cider eller kanske red bull? Dessa ser också lite mognare ut än juice och läskeblask.
2017-02-26, 22:10
Medlem
Markus, vad du än gör så drick inte alkohol. Du är inte så smart och förre hjärnceller kommer bara att förvärra din redan förskräckliga situation.
2017-02-26, 22:15
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Jag tror inte jag kan dricka öl, faktiskt...

Själv tycker jag verkligen inte om öl, och det är inte någonting jag dricker i vardagen, men så svårt är det inte. Du måste kunna äta och dricka sådant som du inte tycker om - särskilt om du ska träna och bygga muskler.

Jag säger inte att du ska lära dig att tycka om öl. Själv tycker jag att det är patetiskt att det anses vara manligt att dricka öl. Det ökar t.o.m. östrogenet. Men det skulle gynna dig att anpassa dig litet när du är på krogen; hur dumt det än är kommer inte folk att sluta associera öl med manlighet.
2017-02-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vill du ha en tjej så får du lära dig att svara på de frågor du får så länge de är artigt ställda.
Du har upprepade gånger frågat HUR?
Nu fick du ett par länkar hur.

Om du skall ha vänner så får du svara på tilltal och ge gensvar.
Öppna länken läs, kommentera.= ge gensvar.
Även om det inte är vad du har lust med så är det ohyfsat att låta bli.

Tjejer är ganska krävande, du blir inte långvarig om du är ohyfsad.

Jag förstår inte vad det är du menar att jag har gjort för fel, ärligt talat.

Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
och han behöver inte göra sig till för någon brudjävel, han behöver bara komma utanför dörren.

Det räcker inte, och det vet du mycket väl att det inte gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det låter bra. Börja med dem! En boendestödjare, behandlingsassistent eller liknande - som inte är högutbildad, alltså, som en psykolog är - kan ofta ha mer praktiskt förstånd, i min erfarenhet. Så hoppas du har fått en vettig boendestödjare!

Jag tror att jag har fått det, ja.

Citat:
En annan sak du kunde pröva är att vända dig till kyrkan. Ring till församlingsexpeditionen eller gå dit, och fråga om de har någon hjälp att erbjuda. Förutom rena stödgrupper kan det finnas något i största allmänhet för unga människor i din ålder. I kyrkor brukar det finnas snälla människor, både bland de anställda och de som går på olika aktiviteter. Det är ju inte en plats man går till för att visa sig coolast i stan!

Vad är det du menar att det är de har? För jag hajar inte riktigt vad det är du säger att de kan hjälpa mig med.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ta ur tampongen och drick en jävla pilsner.

Jag har ingen tampong.

Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Öl är lite som kaffe. Det är kanske inte så gott första gångerna utan eventuellt måste du lära dig tycka om smaken. Det är som sagt lite mer vuxen smak, besk, som kan ta lite tid att vänja sig vid. (Dricker du kaffe förresten eller blir det mjölk och oboy när du är på fik?)
Alternativ i en bar är annars kolsyrat vatten, cider eller kanske red bull? Dessa ser också lite mognare ut än juice och läskeblask.

Jag tycker inte om kolsyra. Jag ska försöka lära mig att dricka öl, men det går inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Onugya
Markus, vad du än gör så drick inte alkohol. Du är inte så smart och färre hjärnceller kommer bara att förvärra din redan förskräckliga situation.

Jaha, tack så mycket för den komplimangen. Jag som trodde att du tyckte jag var schysst?

Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Själv tycker jag verkligen inte om öl, och det är inte någonting jag dricker i vardagen, men så svårt är det inte. Du måste kunna äta och dricka sådant som du inte tycker om - särskilt om du ska träna och bygga muskler.

Varför då? Vad är det jag måste äta om jag ska bygga muskler?
2017-02-27, 11:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Vad är det du menar att det är de har? För jag hajar inte riktigt vad det är du säger att de kan hjälpa mig med.

Det finns både samtalsstöd - hos präst eller diakon - och olika grupper, t.ex. för unga vuxna. Vad som finns i just din församling vet inte jag, men alla möjligheter att komma ut och prata med folk är bra för dig just nu. Och i kyrkan brukar det som sagt vara snälla människor - det är inte de hårda och coola som går dit. Utan ofta lite kantstötta människor som du själv, samt även sådana som är genuint snälla och vill hjälpa andra utan att vara svaga själva.
2017-02-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns både samtalsstöd - hos präst eller diakon - och olika grupper, t.ex. för unga vuxna. Vad som finns i just din församling vet inte jag, men alla möjligheter att komma ut och prata med folk är bra för dig just nu. Och i kyrkan brukar det som sagt vara snälla människor - det är inte de hårda och coola som går dit. Utan ofta lite kantstötta människor som du själv, samt även sådana som är genuint snälla och vill hjälpa andra utan att vara svaga själva.

Hmm, jag är dock inte medlem i nån församling... Alltså, jag vet inte om det vore det bästa. Är det typ nån sorts gruppterapi, eller? Vad finns det för sorts grupper där som du syftar på?
2017-02-27, 13:20
Medlem
Citat:
Jag tycker inte om kolsyra. Jag ska försöka lära mig att dricka öl, men det går inte.

"Det går inte." Vad är det här för trams? Till och med jag som avskyr öl kan ta "one for the team" om det bjuds. Offra dig lite nu om du nu vill ligga. En lättöl gör dig varken illamående eller onykter. Man kan tycka vad man vill (jag tycker själv att den är idiotisk) om alkoholkulturen i Sverige och att det ses som omanligt att sippa på juice på krogen, men faktum är att du kommer ses som en riktig tråkmåns = osexigt.

En annan fördel med att vara lite lagom salongberusad (inte samma sak som full) är att man blir betydligt mer öppen och avslappnad. No offence, men du verkar jävligt stiff och introvert som person, så lite raketbränsle hade garanterat inte skadat.

Man kan absolut komma undan med att inte dricka på krogen - jag dricker själv sällan (jag har andra laster istället) - men då får man utstråla någon form av pondus och självförtroende.

Vill du verkligen inte dricka så tycker jag att du ska låta bli. Men då bör du också vara medveten om hur det kommer uppfattas av andra i din ålder i sociala sammanhang. Risken är dessutom att du blir ännu mer obekväm och tillbakadragen om du är den enda nyktra i sammanhanget, när alla andra är salongsberusade.

Citat:
Det finns tre baslivsmedel du alltid bör ha i kylen: ägg, kvarg och keso.

Jag sållar mig för övrigt till användaren (minns ej namnet) som föreslog att du skriver ner allt du äter den här veckan och publicerar facit på söndag. Det är omöjligt för oss att ge dig ordentlig feedback i nuläget.

Som jag har förstått det så är det din mamma som har lagt upp din diet och min magkänsla säger mig att den utgår från tallriksmodellen med tanke på vad hennes generation har matats med för propaganda, så en överblick hade varit önskvärt. Om upplägget enbart består av att äta samma gamla skit om tidigare, men i mindre portioner, så kan du mycket väl ligga på kaloriöverskott ändå (du ska inte bulka nu) och äter helt fel käk eftersom ditt syfte är att både gå ner i vikt och bygga muskler.

Jag har två tips som kommer förenkla för dig:

1. Införskappa en gramvåg och ladda ner en app i stil med myfitnessapp, där du matar in exakt vad du äter och i vilken mängd och ställ in vad du väger och hur mycket du vill gå ner, så räknar den ut allt åt dig. Det är inte så bökigt som det låter, utan det blir snabbt till en rutin. Du kommer tappa dina kvarvarande 5 kilon inom en månad eller två om du lägger dig på lägsta dagsbehovet (kaloriintag) för en vuxen man. Så länge du inte överskrider gränsen så kan du äta i princip vad du vill. Jag (och då är jag ändå kvinna) kan LÄTT tappa 3-4 kilo på en vecka utan att svälta mig tack vare appen om jag ska strama till stussen inför något event där jag inte vill att magen putar ut i klänningen.

2. Det här är förvisso ett helt lönlöst råd med tanke på att du inte ens vill testa lättöl, men jag kan verkligen rekommendera efedrin (jag brukar köra det som ECA-stack) om det tas under en kortare period. Du tävlar inte i någon idrott, så det är fritt fram. Det är till skillnad från vad många tror varken narkotikaklassat eller olagligt att inneha i Sverige. Kan vara klurigt att få tag på utan kontakter (gå för guds skull inte runt och fråga på gymmet) och med tanke på hur lättlurad och naiv du är så skulle jag inte rekommendera att köpa på nätet heller. Så ja, ett ganska bortkastat råd, men jag nämner det ändå

PS. Apropå något helt annat - strunta i dom som säger att du ska behålla din högstadiepojksryggsäck. Det är de facto något som 95% av alla kvinnor kommer se som jävligt osexigt om du går runt med som en koala på ryggen. Köp en bag om det är gymmet du behöver den till.

Imiron och någon annan kom med bra förslag på alternativ till ryggsäcksmodeller som inte ser ut att höra hemma hos en skogsmulle.
2017-02-27, 14:18
Medlem
Citat:
syntaxxxerror: Om jag inte berättar så kommer de ändå att ringa och undra var fan jag är. Varför inte få det överstökat innan jag går? Alltså, jag menar inte att jag tänker be om lov, men jag kan åtminstone låta dem veta så länge jag bor hos dem, eller hur? I alla fall om de är hemma, vilket de inte kommer vara i morgon kväll.
Det hade varit relevant att informera dom om dina förehavanden utanför hemmet innan 18 års ålder, men nu är du är för guds skull en 26-årig, vuxen man som fortfarande måste informera mamma om precis allt. Och eftersom du inte klarar av att ljuga, så slutar det ju med att hela ditt liv ska vara transparent. Det är sjukligt! Helt gränslöst. Vad du har för dig ska dom skita fullständigt i. Din mamma behandlar dig fortfarande som en 12-åring. Du får ju inte ens handla en vinterjacka för dina egna pengar utan att hon ska godkänna den

Om dom ringer och undrar var du är så låter du bli att svara. Svårare än så är det inte. Du har ingen som helst rapporteringsplikt och ringer din mamma till polisen och anmäler sin 26-åriga son som försvunnen för att han lämnat hemmet en timme tidigare utan att meddela vart han ska så kommer dom garva ihjäl sig.

Problemet ligger hos dina föräldrar, inte hos dig. Så det är upp till dig nu att klippa navelsträngen, eftersom dom uppenbarligen inte är kapabla till det.

Citat:
Och nej, 3 kg kommer kanske inte att göra särskilt stor skillnad - men 5-8 kg kommer säkert det. Det är främst så att min mage, min rumpa och mina lår måste bli mindre - mycket mindre. Det är egentligen mycket viktigare än hur mycket jag väger. Varför tror du att jag har en dålig personlighet, förresten? Du har ju aldrig träffat mig.

Byxor och skjortor kan jag förstå, men tröjor, t-shirtar, cardigans, pullovers, etc, kommer fortfarande passa efter 5 kilos viktminskning. Eller så köper du en storlek mindre av en tröja du provar om den känns väldigt luftig, eftersom den kommer sitta bättre i en storlek mindre när din viktminskning är klar. Och om du räknar med att det kommer ta ett halvår (!!!) att gå ner så behöver du ju ha åtminstone 2-3 snygga ombyten att ta på dig under tiden, eller hur?

Jag tjatar om detta eftersom du måste komma över ovanan att ALLTID skjuta upp saker och hitta på/ha ursäkter för att inte göra det ena eller andra. Absolut, du bör vänta med att handla en ny garderob tills du har nått din målvikt. Men det hindrar dig inte från att köpa några nya plagg under tiden och lära dig handla kläder själv, eftersom din mamma alltid handlat dom åt dig hittills. Det är den spärren jag vill att du kommer över. Att själv ta dig till klädbutiker, välja ut och testa kläder du tycker är fina (du behöver inte köpa dom), träna på att vara självständig helt enkelt. Eller bara surfa runt i klädbutiker på nätet.

Och som andra påpekat så går det att köpa accessoarer så länge. Snart börjar mid season sale och då går det att fynda hur mycket som helst som du kan använda antingen nu eller nästa höst/vinter. Skor, t ex.

Eller en till halsduk. Nu kommer du protestera och säga att du redan har en halsduk du är nöjd med. Det är absolut inget fel på den, den är fin, men kommer du dö av att ha två halsdukar att variera mellan? Nu är förvisso min sambo något av en dandy till klädsnobb och kör överkurs, men hans urval av halsdukar kan förändra en hel outfit. Men det är inte för variationens skull jag tjatar på dig om detta, utan för att en halsduk för 100 spänn på H&M (du har 4000 kr i fickpengar i månaden, så gnäll inte om att du inte har råd) är perfekt träning för att lära dig handla kläder själv. Bara en sån sak som att träna på att själv välja ut vilken du vill ha är bra shit. Skit samma vad vi tycker om den sen. Det är du som ska ha på dig den.

Snygga solglasögon förresten! Ett bra val. Visst måste det kännas skönare att själv välja ut kläder och tillbehör, istället för att din mamma ska göra det som tidigare?

Citat:
För övrigt så måste jag be dig att bli lite trevligare mot mig. Sluta håna mig hela tiden. Det kommer att leda till att jag måste sätta dig på ignoreralistan...för jag antar att du inte vill upprepa det som hände i början av december, eller hur?

Haha Ja, mitt liv skulle onekligen bli fattigare om jag hamnade på ignorelistan.

Och oh, yes, I remember. Det är sällan (eller aldrig) jag blir kallad "bitch", "subba", "satmara", och allt annat du vräkte ur dig, av folk, men där fick jag smaka på din arsenal av kvinnonedsättande ord. Lite dubbelmoral av en självutnämnd feminist som gnäller på andra användares kvinnosyn här. Men ja, vi vet redan att du är jävligt ful i munnen när du blir irriterad på folk, ofta använder versaler och skriker på folk, och själv kan vara riktigt jävla otrevlig mot både mig och andra användare här. Så kasta inte sten i glashus, hörredu.

Edit: Med "tråkig personlighet" så syftade jag på att du är väldigt fyrkantig. Attraktiva egenskaper hos en person är t ex självständighet, nyfikenhet på livet och andra människor, lite äventyrlig ådra, humor, framtidsplaner, intressen/hobbies (ej gaming...), etc.
Senast redigerad av syntaxxxerror 2017-02-27 kl. 14:25.
2017-02-27, 15:28
Medlem
Roidberts avatar
Citat:

Försök att inte tänka som en autist och snöa in dig på oviktiga detaljer. Specifika exempel är inte det viktiga, utan poängen är att det är en stor svaghet att inte kunna äta eller dricka något för att du inte tycker om smaken. Visst, du behöver inte göra det - såvida du inte hamnar i en nödsituation - men det är omanligt att inte kunna tvinga i sig något som smakar illa, och en stor nackdel för dig i sociala sammanhang.

Din replik till Imiron var också väldigt autistisk. Han menade inte att du ska ta ut tampongen bokstavligt, om du inte förstod det. Försök att kväva sådana autistiska repliker medan de fortfarande är inne i ditt huvud - f.f.a. i det verkliga livet.

Det kanske verkar som en liten grej i sammanhanget, men de flesta stör sig på sådant beteende och tycker att det är tråkigt. Om någon t.ex. berättar någon osannolik berättelse ska du säga "vad intressant" istället för att säga "källa, tack".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in