Citat:
Ursprungligen postat av
Markunator
syntaxxxerror: Om jag inte berättar så kommer de ändå att ringa och undra var fan jag är. Varför inte få det överstökat innan jag går? Alltså, jag menar inte att jag tänker be om lov, men jag kan åtminstone låta dem veta så länge jag bor hos dem, eller hur? I alla fall om de är hemma, vilket de inte kommer vara i morgon kväll.
Det hade varit relevant att informera dom om dina förehavanden utanför hemmet innan 18 års ålder, men nu är du är för guds skull en 26-årig, vuxen man som fortfarande måste informera mamma om precis allt. Och eftersom du inte klarar av att ljuga, så slutar det ju med att hela ditt liv ska vara transparent. Det är sjukligt! Helt gränslöst. Vad du har för dig ska dom skita fullständigt i. Din mamma behandlar dig fortfarande som en 12-åring. Du får ju inte ens handla en vinterjacka för dina egna pengar utan att hon ska godkänna den
Om dom ringer och undrar var du är så låter du bli att svara. Svårare än så är det inte. Du har ingen som helst rapporteringsplikt och ringer din mamma till polisen och anmäler sin 26-åriga son som försvunnen för att han lämnat hemmet en timme tidigare utan att meddela vart han ska så kommer dom garva ihjäl sig.
Problemet ligger hos dina föräldrar, inte hos dig. Så det är upp till dig nu att klippa navelsträngen, eftersom dom uppenbarligen inte är kapabla till det.
Citat:
Och nej, 3 kg kommer kanske inte att göra särskilt stor skillnad - men 5-8 kg kommer säkert det. Det är främst så att min mage, min rumpa och mina lår måste bli mindre - mycket mindre. Det är egentligen mycket viktigare än hur mycket jag väger. Varför tror du att jag har en dålig personlighet, förresten? Du har ju aldrig träffat mig.
Byxor och skjortor kan jag förstå, men tröjor, t-shirtar, cardigans, pullovers, etc, kommer fortfarande passa efter 5 kilos viktminskning. Eller så köper du en storlek mindre av en tröja du provar om den känns väldigt luftig, eftersom den kommer sitta bättre i en storlek mindre när din viktminskning är klar. Och om du räknar med att det kommer ta ett halvår (!!!) att gå ner så behöver du ju ha åtminstone 2-3 snygga ombyten att ta på dig under tiden, eller hur?
Jag tjatar om detta eftersom du måste komma över ovanan att ALLTID skjuta upp saker och hitta på/ha ursäkter för att inte göra det ena eller andra. Absolut, du bör vänta med att handla en ny garderob tills du har nått din målvikt. Men det hindrar dig inte från att köpa några nya plagg under tiden och lära dig handla kläder själv, eftersom din mamma alltid handlat dom åt dig hittills. Det är den spärren jag vill att du kommer över. Att själv ta dig till klädbutiker, välja ut och testa kläder du tycker är fina (du behöver inte köpa dom), träna på att vara självständig helt enkelt. Eller bara surfa runt i klädbutiker på nätet.
Och som andra påpekat så går det att köpa accessoarer så länge. Snart börjar mid season sale och då går det att fynda hur mycket som helst som du kan använda antingen nu eller nästa höst/vinter. Skor, t ex.
Eller en till halsduk. Nu kommer du protestera och säga att du redan har en halsduk du är nöjd med. Det är absolut inget fel på den, den är fin, men kommer du dö av att ha två halsdukar att variera mellan? Nu är förvisso min sambo något av en dandy till klädsnobb och kör överkurs, men hans urval av halsdukar kan förändra en hel outfit. Men det är inte för variationens skull jag tjatar på dig om detta, utan för att en halsduk för 100 spänn på H&M (du har 4000 kr i fickpengar i månaden, så gnäll inte om att du inte har råd) är perfekt träning för att lära dig handla kläder själv. Bara en sån sak som att träna på att själv välja ut vilken du vill ha är bra shit. Skit samma vad vi tycker om den sen. Det är du som ska ha på dig den.
Snygga solglasögon förresten! Ett bra val. Visst måste det kännas skönare att själv välja ut kläder och tillbehör, istället för att din mamma ska göra det som tidigare?
Citat:
För övrigt så måste jag be dig att bli lite trevligare mot mig. Sluta håna mig hela tiden. Det kommer att leda till att jag måste sätta dig på ignoreralistan...för jag antar att du inte vill upprepa det som hände i början av december, eller hur?
Haha

Ja, mitt liv skulle onekligen bli fattigare om jag hamnade på ignorelistan.
Och oh, yes, I remember. Det är sällan (eller aldrig) jag blir kallad "bitch", "subba", "satmara", och allt annat du vräkte ur dig, av folk, men där fick jag smaka på din arsenal av kvinnonedsättande ord. Lite dubbelmoral av en självutnämnd feminist som gnäller på andra användares kvinnosyn här. Men ja, vi vet redan att du är jävligt ful i munnen när du blir irriterad på folk, ofta använder versaler och skriker på folk, och själv kan vara riktigt jävla otrevlig mot både mig och andra användare här. Så kasta inte sten i glashus, hörredu.
Edit: Med "tråkig personlighet" så syftade jag på att du är väldigt fyrkantig. Attraktiva egenskaper hos en person är t ex självständighet, nyfikenhet på livet och andra människor, lite äventyrlig ådra, humor, framtidsplaner, intressen/hobbies (ej gaming...), etc.