2019-02-17, 22:56
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svegon
Vilket märke är det du köpt?
Magen borde ju inte rasa av några droppar om det inte är fel på skiten

Hemply Balance. CBD betraktas ju av läkarkåren som ett läkemedel och det är många vanliga läkemedel som kistan blir helt förstörd av. Så det kanske ligger något i att cbd är ett som ett läkemedel med de vanliga bieffekterna.
Citera
2019-02-18, 19:53
Medlem
Svegons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hemply Balance. CBD betraktas ju av läkarkåren som ett läkemedel och det är många vanliga läkemedel som kistan blir helt förstörd av. Så det kanske ligger något i att cbd är ett som ett läkemedel med de vanliga bieffekterna.

Läste nånstans att deras vattenlösliga variant gjorde samma sak för andra.
Citera
2019-02-28, 21:00
Medlem
igl0s avatar
Lider av ganska stora sömnbesvär, vill dock inte ha utskrivet sömnpiller. Hare tänkt prova olja är de någon som kan rekomendera någon olja som kanske haft samma besvär?
Citera
2019-02-28, 21:34
Medlem
SkogsBananensHampas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igl0
Lider av ganska stora sömnbesvär, vill dock inte ha utskrivet sömnpiller. Hare tänkt prova olja är de någon som kan rekomendera någon olja som kanske haft samma besvär?
låter som du inte röker, om du inte gör det så kan du testa och jag tror det kan hjälpa.
men när jag som röker testade både kapslar med cbd gräs och cbd olja så är det ju självklart knappt någon skillnad.
har rökt mig t sömns i 4 års tid och cbdn från rökat gör mycket skillnad antagligen
Citera
2019-02-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Magen har också blivit helt kaputt. Jag brukar aldrig ha magproblem men nu skiter jag diarré två ggr om dagen och känns oroligt i magen. Jo jag tog 4-5 droppar per dag dom första dagarna, men nu har jag inte tagit någonting på 2 dagar. Hur lång tid tar det innan det försvinner ur systemet?

Det låter ju nästan som att oljan skulle vara härsken.
Citera
2019-03-11, 21:10
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Den olja jag gjort är mer potent än alla de jag köpt i Sverige. Dessutom kan Man extrahera en gång till, om man vill ha ännu starkare.

På 3dl hampa får jag tex 300-400 ml stark olja.
Men allt är subjektivt, redogör endast för egna erfarenheter. Man får prova sig fram.
Lider även av vissa autistiska drag och dekarboxylerat /bakat hampate tar bort det på ett mer effektivt sätt än vad jag upplevt med köpt olja. Allt är individuellt dock,man får prova sig fram som sagt.

Mvh
Rc

Hur exakt dekarboxylerar du hampan?
Tack!
Citera
2019-05-08, 20:53
Medlem
Lissabonfires avatar
Fick hem min burk cbd i går, tog en droppe igår kväll och en i morse, och nu en ikväll. Märker en skillnad i min koncentration då jag vanligtvis är väldigt disträ och tappar fort bort mig.
Jag pendlade rätt friskt i mitt välmående innan jag började med oljan, nu är jag rätt konstant och känns väldigt lycklig och glad.
Detta oroar mig lite då jag känner att det är en genväg.
Funderar på att sluta med den, då jag inte vill riskera något ifall det skulle vara något pissprov eller så.
Som jag förstår så kan de synas på pissprov?
Någon som har provat att pissa när de har cbdoljab i systemet?
Citera
2019-05-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissabonfire
Fick hem min burk cbd i går, tog en droppe igår kväll och en i morse, och nu en ikväll. Märker en skillnad i min koncentration då jag vanligtvis är väldigt disträ och tappar fort bort mig.
Jag pendlade rätt friskt i mitt välmående innan jag började med oljan, nu är jag rätt konstant och känns väldigt lycklig och glad.
Funderar på att sluta med den, då jag inte vill riskera något ifall det skulle vara något pissprov eller så.
Köpte själv olja rätt nyligen och tyckte mig också känna skillnad men efter att jag har läst lite här och där så verkar det krävas rätt stora doser för att få effekt? Kan det bara vara placebo som gör att det känns bättre? Vet att det är svårt att veta hur stor dos man ska ta men är det någon som vet om det verkligen räcker med typ 5-10 droppar om dagen? Full spektrum 5% cbd. Eller måste man upp i en halv dropper typ?
Citera
2019-05-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lissabonfire

Vänta nu här. Du har testat i en dag. Märker en markant skillnad till det bättre. Men vill sluta?

Personligen tror jag inte på någon som testat CBD en dag.
Citera
2019-05-21, 12:32
Medlem
Jag provade vaping med 5% CBD-olja (utan THC) mot ångest.

Jag kände mig lite mer dåsig/seg/trött samt att min aptit verkade öka en del. Humöret var oförändrat (som väntat dock). Det enda positiva jag märkte var att kroppen blev något mer avslappnad. Men jag märkte ingen effekt mot själva ångesten, tyvärr. Jag provade olika doser men effekten verkade nå ett tak efter ett tag. Jag blev bara mer dåsig ju mer jag tog. Effekterna var rätt subtila och svaga. Kändes mest som man bara blev lat och hungrig- ungefär som att man isolerat 'cough-lock' och 'munchies'-effekten av ett vanligt cannabis rus.

Kan nog fungera bra om man har kroppsliga besvär som spasmer/smärta etc eller vill gå upp i vikt. Men den fungerade inget mot ångest/depression för mig. Jag kanske missade något?
Citera
2019-05-31, 14:27
Medlem
SvartaVargens avatar
Löste Cannabisolja MED THC åt en kompis mamma för ett tag sedan, hon hade fått stadie 4/5 på cancern och läkarna trodde inte det var stor överlevnad.

Idag 5 månader senare är skiten borta UTAN cellgifter .

Vilka äckliga svin dom är både staten och läkemedelsindustrin.

Tillverkade och sparade undan i frysen en bra mängd om någon annan skulle behöva eller om man själv för något.

CBD har väldigt bra effekt mot massa det också , men det får fan inte lite på dom som tillverkar. Spädes ur som fan.
Citera
2019-06-28, 16:15
Tänkte beställa 10%: CBD utan THC kapslar för 700 från Nordic Oil, är det en legit sida? Länk: https://nordicoil.se/cbd-kapslar-960mg-10pct

Jag har märkt under 5 års tid nu att min nervskada (som inte riktigt alltid gör ont, mer som en defekt efter en annan skada) känns mindre när jag rökt.
Igår testade jag att vapea CBD utan THC och wow det var kul. Man blev liksom inte hög. Och det var skönt! Det var 4% och jag tänker högre procent nu för att jag måste avvänja mig på min medicin som skapar mer problem än vad den hjälper mig, jag har tagit den varje dag 3 gånger om dagen sedan 2013...

Jag är alltså ute efter samma effekt men behöver inte ha högheten. Är 10% lägligt? De skrev samma beskrivning på dosering på den och den med 4%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in