2016-02-07, 01:05
Medlem
elliot1990s avatar
Anledningen till att jag kollade Melodifestivalen är för att se om mina fördomar besannas. Samma anledning till att jag kollade på Guldbaggen. Lägger ut det redan nu. Om en grupp ensamkommande barn inte står på scen när Melodifestivalen är över äter jag upp min keps.

Mellanakten i ESC lär omfamna integration, öppna gränser och flyktingar. Reinfeldt iklädd hijab som spelar bongotrummor för att anspela på sin släkting cirkusdirektören. I'm half something black. Nu har SVT än en gång chans att skämma ut Sverige.
2016-02-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Övriga Europa skiter i den, även i ESC. Det är inte nära lika stort som i Sverige.

Närmare 200 miljoner människor såg ESC 2015, intresset är stort i många andra länder också.
2016-02-07, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonmyn
Det var det som var tanken. En ordlek med de två olika betydelserna. Min tanke är att den skitkonstiga titeln förvirrar och gör så att bidraget tappar röster.

Har han sagt detta själv eller är det bara din uppfattning? Det skulle inte förvåna mig om majoriteten av tittare inte vet vad det betyder och således inte bryr sig bara. Jag tycker det låter som att han har dummat sig rejält bara och sen kanske hittat på en ursäkt att det var avsiktligt när någon nämnde det..

Låter bara korkat och är inte alls fyndigt på något sätt
2016-02-07, 03:06
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
skämma ut Sverige

Det sköter Petra. Behöver ingen mångkultur till hjälp.
2016-02-07, 08:41
Medlem
jenna20s avatar
Ska vi behöva stå ut med de här programledarna hela vägen till finalen? :-(
Hur valdes de ut? Som någon redan skrivit i tråden, de har ingen som helst komisk timing. De är verkligen inte roliga för fem öre och de försöker så jävla hårt att vara det! Så tillgjort och krystat. Vi skrattade inte en enda gång här hemma i familjen.
Enda lite roliga inslagen var Gardell och uppläsningen av Groupie på slutet.

Bidragen som gick vidare var dock förvånansvärt bra så det klagar jag inte på.
Men programledarna....fy fan, det är nästan så jag inte vet om jag klarar av att titta vidare! :-(
2016-02-07, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mångkulturpropagandan får kosta hur mycket som helst. Väck Elvis, Michael och Whitney om det behövs och flyg in dom till Mellon.

Nu får du ju faktiskt ge Samir och Victor en sportslig chans! Vad har de att sätta upp mot dessa giganter???? Gå direkt till skämskudden utan att passera gå, typ! :-)
2016-02-07, 09:35
Medlem
AustraliaBrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Vad är tanken bakom namnet på robins låt? Hoppas verkligen inte att betydelsen ska vara "tröstpris" (conSOLATION prize)...

Constellation är något helt annat = Stjärnbild/stjärnhimmel
http://www.svt.se/melodifestivalen/r...ellation-prize
2016-02-07, 09:38
Medlem
Har det kommit några reaktioner i media på den sexism som SVT/Gina/Petra utsatte Måns Zelmerlöv för i inledningen igår?
2016-02-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Anledningen till att jag kollade Melodifestivalen är för att se om mina fördomar besannas. Samma anledning till att jag kollade på Guldbaggen. Lägger ut det redan nu. Om en grupp ensamkommande barn inte står på scen när Melodifestivalen är över äter jag upp min keps.

Mellanakten i ESC lär omfamna integration, öppna gränser och flyktingar. Reinfeldt iklädd hijab som spelar bongotrummor för att anspela på sin släkting cirkusdirektören. I'm half something black. Nu har SVT än en gång chans att skämma ut Sverige.

Det kommer bli jävligt skämmigt när Malen får gå upp där i finalen:
"All of Europe is watching tonight! SHaME ON YOU! You are not taking your ansvara! You are not human!"
2016-02-07, 10:20
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Ska vi behöva stå ut med de här programledarna hela vägen till finalen? :-(
Hur valdes de ut? Som någon redan skrivit i tråden, de har ingen som helst komisk timing. De är verkligen inte roliga för fem öre och de försöker så jävla hårt att vara det! Så tillgjort och krystat. Vi skrattade inte en enda gång här hemma i familjen.
Enda lite roliga inslagen var Gardell och uppläsningen av Groupie på slutet.

Bidragen som gick vidare var dock förvånansvärt bra så det klagar jag inte på.
Men programledarna....fy fan, det är nästan så jag inte vet om jag klarar av att titta vidare! :-(
Gina får du stå ut med hela resan. Annars ska det vara gäst-programledare. Perrelli nästa vecka men hon blev ju avstängd så vet inte vem det blir nu.

Petra Mede, Charlotte Perrelli, Henrik Schyffert, Sarah Dawn Finer, Ola Salo, Peter Jöback och William Spetz så skulle programledarna vara med Gina.
2016-02-07, 10:33
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Gina får du stå ut med hela resan. Annars ska det vara gäst-programledare. Perrelli nästa vecka men hon blev ju avstängd så vet inte vem det blir nu.

Petra Mede, Charlotte Perrelli, Henrik Schyffert, Sarah Dawn Finer, Ola Salo, Peter Jöback och William Spetz så skulle programledarna vara med Gina.

Nä, lite konstigt med Perrelli, trodde som sagt att hon blivit avstängd, men enligt Gina så skulle Perrelli vara med nästa vecka. Å andra sidan har Gina så dålig koll på det mesta att jag inte riktigt litar på vad hon säger.
2016-02-07, 10:45
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Nä, lite konstigt med Perrelli, trodde som sagt att hon blivit avstängd, men enligt Gina så skulle Perrelli vara med nästa vecka. Å andra sidan har Gina så dålig koll på det mesta att jag inte riktigt litar på vad hon säger.
Som jag förstått det ska Perrelli uppträda istället. Troligen något i mellanakten.

Från projektledningens håll kom också ett stort principbeslut. Charlotte Perrelli kommer inte längre att ha rollen som gästprogramledare i deltävlingen nästa vecka. I stället kommer hon att medverka med en utökad artistisk del. Anledningen till vändningen är att SVT gjort en avtalsmiss. Eftersom Charlotte medverkat i reklam i nära anslutning till programmet kan hon inte vara SVT-programledare som det var tänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in