2016-02-06, 21:50
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Finns det ngonstans i Europa dr denna tvling r strre n vad den r i Sverige? Knns som att Melodifestivalen/Eurovision r fr Sverige det den rliga karnevalen r fr Brasilien.
2016-02-06, 21:55
Medlem
TMMs avatar
Nn mer n jag som gett sig p rstnings-appen i mobilen och insett att den r skriven i klartext?
2016-02-06, 21:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Finns det ngonstans i Europa dr denna tvling r strre n vad den r i Sverige? Knns som att Melodifestivalen/Eurovision r fr Sverige det den rliga karnevalen r fr Brasilien.

Under ett antal r var den stor, typ 2001-2008, och folkkr. Sen har den allt mer vergtt till en mngkulturpropaganda. Ett spektakel.

Redan Caesar sa ju "Ge folket brd och skdespel" s hller de sig lugna och protesterar inte. Det r vad Mellon r idag. Ett skdespel, en present frn SVT till folket s att de ska hlla sig lugna i stugorna och inte protestera.
2016-02-06, 21:58
Medlem
Yavvays avatar
Citat:
Finns det ngonstans i Europa dr denna tvling r strre n vad den r i Sverige?

Strre vet jag inte men Australien r ju riktigt besatta av det.
2016-02-06, 22:19
Medlem
Moramannens avatar
Frsta deltvlingen brukar alltid vara smst, verkar vara samma den hr gngen. ngrar att jag inte skippade skiten. Synd att tjejen i rtt kte ut, hon var ju i alla fall nstan bra. Att de drog ut spass p resultatet med inzoomningar och trumslag kndes extra ondigt. Inte spnnande alls, bara nnu trkigare istllet. Brjar man bli fr gammal fr festivalen, eller har den rent objektivt blivit smre? D r jag nd s ung att jag inte har en aning om vem Anders Gernandt r. Registrerade nog inte ens Ginas felsgning, tror jag var ute i kket och kokade kaffe just d fr att slippa tortyren.
2016-02-06, 22:24
Medlem
fitz-humes avatar
Lckra damer i inledningsnumret:
http://www.ladda-upp.se/bilder/sofpchgtuicbnj/

Rtt ltar gick vidare.
2016-02-06, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Frsta deltvlingen brukar alltid vara smst, verkar vara samma den hr gngen. ngrar att jag inte skippade skiten. Synd att tjejen i rtt kte ut, hon var ju i alla fall nstan bra. Att de drog ut spass p resultatet med inzoomningar och trumslag kndes extra ondigt. Inte spnnande alls, bara nnu trkigare istllet. Brjar man bli fr gammal fr festivalen, eller har den rent objektivt blivit smre? D r jag nd s ung att jag inte har en aning om vem Anders Gernandt r. Registrerade nog inte ens Ginas felsgning, tror jag var ute i kket och kokade kaffe just d fr att slippa tortyren.

Hade det varit bra bidrag hade inzoomning varit en rolig grej mste man erknna. Men nu var det lite som om de frskte hypa ett maraton i special olympics. Fr hoppas resten av deltvlingarna hller hgre klass.
2016-02-06, 22:34
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Hade det varit bra bidrag hade inzoomning varit en rolig grej mste man erknna. Men nu var det lite som om de frskte hypa ett maraton i special olympics. Fr hoppas resten av deltvlingarna hller hgre klass.
Jag r beredd att hlla med. Men jag tycker att det kndes vl utdraget nu nr det var s f ltar, jag fick knslan av att det bara gjordes fr att fylla ut programtiden.
2016-02-06, 22:54
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
vriga Europa skiter i den, ven i ESC. Det r inte nra lika stort som i Sverige.
2016-02-06, 23:24
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Vill minnas att jag lste ngonstans att p Malta s har tvlingen likvrdig status som i Sverige.
2016-02-07, 00:09
Medlem
Vad r tanken bakom namnet p robins lt? Hoppas verkligen inte att betydelsen ska vara "trstpris" (conSOLATION prize)...

Constellation r ngot helt annat = Stjrnbild/stjrnhimmel
2016-02-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Vad r tanken bakom namnet p robins lt? Hoppas verkligen inte att betydelsen ska vara "trstpris" (conSOLATION prize)...

Constellation r ngot helt annat = Stjrnbild/stjrnhimmel

Det var det som var tanken. En ordlek med de tv olika betydelserna. Min tanke r att den skitkonstiga titeln frvirrar och gr s att bidraget tappar rster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in