2016-03-12, 22:34
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag kollar inte på Melodifestivalen av ren princip men älskar däremot Eurovision, efter att ha lyssnat på vinnarlåten konstaterar jag att vi kommer hamna i bottenskrapet i år.
Låten är jättedålig, det händer liksom INGENTING.
Skämmes, svenska folket!

Japp, låten lyften aldrig, det här måste bara hamna bland bottenskrapet.
2016-03-12, 22:35
Medlem
tycker det är lite småkul att Australien, det enda landet som faktiskt har bidragit med något inom musikindustrin bland jurygrupperna, gav Frans noll poäng...
2016-03-12, 22:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Så jävla repetitiv låt, blir fan helt jävla trött i huvudet av att höra den hela tiden.Märks att man inte kollar så mycket på dekadens-TV när man blir förvånad över hur mycket jävla bögar, negrer och muslimer som ska visas upp i rampljuset hela tiden.

Något jag regerade på är att de svär som fan i programmet också. Det här är väl typisk lägerelds-tv, där många barn följer hela skiten. Kanske bara jag som börjar bli gammal men tycker de kan anpassa språket lite mer för de små där hemma i tv-sofforna.
Det är häftigt och normbrytande att svära. Brudar brukar vara värst.
2016-03-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Japp, låten lyften aldrig, det här måste bara hamna bland bottenskrapet.

Varför måste en låt "lyfta" och blomma ut i någon kavalkad av överproducerad smörja?
2016-03-12, 22:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
(FB) Melodifestivalen 2016
Okej, tack, jag lyssnade på låten. Den har vissa likheter med Frans låt, sounded är rätt likt, och Matt och Frans sjunger med liknande röster, men man blir inte fälld för plagiat om melodin inte stämmer helt. Det här är ett plagiat:

Original: https://m.youtube.com/watch?v=s6ynrjxxurU

Kopia (om än av en älskvärd artist): https://m.youtube.com/watch?v=0kNGnIKUdMI
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2016-03-12 kl. 22:40.
2016-03-12, 22:38
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Varför måste en låt "lyfta" och blomma ut i någon kavalkad av överproducerad smörja?

Jag pratar om melodi och harmoni, något som bra låtar har haft sedan medeltiden eller ännu längre tillbaka, och som Frans INTE HAR, det finns ingen intressant dynamik i låten, inte den sämsta låten i startfältet (Molly Sandén, Lisa Ajax och David Lindgren var sämre) men totalt medioker och lättglömd.
2016-03-12, 22:39
Medlem
xaniixs avatar
Fan vad förbannad jag blev är riktig arg just nu Hur fan rösta svenska folket? Franz vann enbart för att alla tjejer mellan 12-17 år röstade med sina våta trosor. Fyfan asså
2016-03-12, 22:40
Medlem
Alltså snacka om att överreagera om plagiat. Den är lik i början av sången sen ebbar det av. Varenda jävla år är mer än hälften av eurovisionlåtarna plagiat. Men av någon anledning är det alltid Sveriges som man attackerar. Avundsjuka avträden till länder som inte kan skicka någon sångare värd att torka arslet med.
2016-03-12, 22:41
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Fan vad förbannad jag blev är riktig arg just nu Hur fan rösta svenska folket? Franz vann enbart för att alla tjejer mellan 12-17 år röstade med sina våta trosor. Fyfan asså
Hehe, du kanske bör revidera att hans låt helt enkelt var bäst ikväll?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix

såg ett antal småflickor under 12 med Fransskyltar i publiken också, mobilappen har iallafall lindrat på alla föräldrars telefonräkningar under Melodifestivalsveckorna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Hehe, du kanske bör revidera att hans låt helt enkelt var bäst ikväll?
Lätt bäst
2016-03-12, 22:42
Bannlyst
Ni som tjatar om plagiat höll käften när Hasse Anderssons låt var SOLKLAR PLAGIAT, plagiat är en underdrift, KOPIA vore mer passande. Frans låt är inte ens ett plagiat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in