2016-03-07, 12:48
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Vem är favoriten enligt dem?
Frans står i omkring 1,40 på de flesta spelbolag
2016-03-07, 13:42
Medlem
Man kan tydligen rösta inte mindre än 5 ggr på en låt! Varför räcker inte en gång? Ska vi rösta 5 ggr i riksdagsvalet också?

Detta och att flickor, barn och bögar verkar mest intresserade gör att resultaten känns helt osannolika. Tror jag iaf
2016-03-07, 14:08
Medlem
Bara jag som tycker Frans låt är lite smålik denna?
https://www.youtube.com/watch?v=1LXs...ature=youtu.be
2016-03-07, 14:36
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YberSoldat
Man kan tydligen rösta inte mindre än 5 ggr på en låt! Varför räcker inte en gång? Ska vi rösta 5 ggr i riksdagsvalet också?

Detta och att flickor, barn och bögar verkar mest intresserade gör att resultaten känns helt osannolika. Tror jag iaf
Nej man behöver inte rösta 5 ggr på en låt.
2016-03-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag tänkte faktiskt på det när det gäller resultatet av duellerna.

Duell 1: Negergänget gick vidare.
Duell 2: Den svarte killen vann.
Duell 3: Den afrikanska låten vann.
Duell 4: Förortskillen och blatten gapade sig till final.

Känns som det kan vara uppgjort av SVT för att få så mycket multikulti i finalen som möjligt.
Eller så är det dags att inse att du inte delar verklighet med resten av befolkningen
2016-03-07, 16:54
Medlem
bagarn29s avatar
Kan någon berätta vad det är för speciellt med den här tävling?
2016-03-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Denna tävling går bara en gång om året. Vinnaren går vidare till en final, där den möter tävlande från övriga Europa samt Australien. Det land som vinner den europeiska finalen får arrangera tävlingen året därpå.
2016-03-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Men inte enligt oddsföretagen.
Oddsföretagen har ingen aning om hur internationella juryn röstar
2016-03-07, 20:08
Medlem
Ferdawoons avatar
Det är tyvärr ingen låt direkt i år som verkligen triggat mig. Oftast finns det någon låt per år som jag lyssnar sönder en vecka och sedan tröttnar på men, ingen som riktigt passar mig i år.

Jag förstår inte hypen alls kring Frans. Låten är intetsägande och passar snarare som bakgrundsmusik i mina öron =S

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan du tala om för mig vad det är som är så speciellt med alla dessa fobollstävlingar? Allsvenskan, SM, VM, EM, kval, final, ...
Lägg sedan till samma historia för hockey, handboll, simning, hästdressyr med mera!
Helt ointressant för mig, men det är just Melodifestivalen som alla älskar att hata och av någon outgrundlig anledning alltid känner att de måste poängtera detta.

Visst är det kanske liiiite väl utbrett med alla delfinaler, andra chansen och final, men gud förbjude att det går något annat än sport på TV några lördagar om året..
2016-03-07, 20:50
Medlem
Tråkigt om Frans skulle vinna. Låten skulle aldrig ha en chans om inte Frans en gång i tiderna gjort Zlatan-låten. Låten skulle inte få många röster i ESC där man inte ser grejen med Frans.
2016-03-07, 21:14
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChocolateDonut1
Bara jag som tycker Frans låt är lite smålik denna?
https://www.youtube.com/watch?v=1LXs...ature=youtu.be

Delar av versen är ju typ identiskt.

Dock ej som helhet
2016-03-07, 21:29
Medlem
Delokrats avatar
Varför vill folk poängtera att vissa låtar skulle gå dåligt i ESC? Nu gör jag det själv, men det man måste förstå att allt vi kommer att skicka kommer att hamn i botten. Folk röstar helt enkelt inte på värdlandet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in