Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-01, 11:37
  #61
Medlem
pederastens avatar
han blev alltså nergolad av sin egen bror. fräscht.
2015-12-01, 11:44
  #62
Avstängd
Festfixaren har snarare skyddats i alla år av sin polisbroder.

http://mobil.dn.se/pa-stan/klubb/rad...tt-festa-vitt/
__________________
Senast redigerad av Sulansson 2015-12-01 kl. 12:04.
2015-12-01, 11:50
  #63
Medlem
duckio1980s avatar
Inga dåliga grejor, 82% enligt analys.
Vet inte om det var på det större eller ett av dom mindre beslagen men om det var det stora hade han kunnat banka ut det till ett kilo och ändå fått standardkvalitet (i Sverige vill säga)...
Nu förstår man varför han alltid verkade så överjävligt positiv i alla offentliga lägen samt att han orkade hålla det tempo han gjorde.
Sitter nog med en halvrolig AT på häktet och blånekar...
2015-12-01, 13:16
  #64
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Visserligen bekräftat nu, men inte särskilt schysst att som kran outa någon. :-)

Nu var jag knappast hans "kran" utan träffade han några gånger och vi delade på det jag hade...

Sedan är det knappast en hemlighet att Sven von Essen gillar tjack. Det vet alla som träffat honom.
Märkligt att han blåljuger om det i förhören.
2015-12-01, 14:32
  #65
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulansson
Festfixaren har snarare skyddats i alla år av sin polisbroder.

http://mobil.dn.se/pa-stan/klubb/rad...tt-festa-vitt/

Är du säker på att det är hans bror. Alltså samma Erik von Essen som nämns i FUP:en?
2015-12-01, 14:32
  #66
Medlem
AdamBombs avatar
SvE: "Jag tycker att det är så absurt så att det nästan är lustigt!" (Om misstankarna)
Förhörsledaren: "Det här är väldigt allvarligt..."
SvE: "Jag är en distingerad adelsman som inte håller på med sån här skit!"

(Av fupen framkommer det att han bor i en etta, folk kommer och går, han har usel ekonomi, knarkar regelbundet och går på psykmediciner....jojo, "distingerad" var ordet...."
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Är du säker på att det är hans bror. Alltså samma Erik von Essen som nämns i FUP:en?
Med tanke på broderns beteende, han ber om tillstånd att gå in i Svens lägenhet och han ringer direkt förundersökningsledaren när han hittar mer knark hemma hos Sven så kan vi nog dra en ganska säker slutsats att hans bror är samme Erik von Essen som är polis och som arbetar mot narkotika...

Förhörsledaren säger att på de beslagtagna kapslarna så förekom det avföringslukt vilket tyder på att kapslarna har rest genom någons kropp. Svens reaktion: "Fy fan så äckligt!". Alltså, om man är homofil så har man väl inga problem med lite avföringslukt?

Vad kan straffet tänkas bli för den här narkotikan?
__________________
Senast redigerad av AdamBomb 2015-12-01 kl. 14:42.
2015-12-01, 14:56
  #67
Medlem
valleros avatar
Tragisk historia om man läser fup:en. Men det finns ganska mycket som tyder på att Sven är oskyldig, eller bara helt enkelt utnyttjats. Den som helt klart är skyldig är en person vid namn Jack Alison. Han har tydligen rört sig med mycket pengar, har nyligen varit i Sydamerika, är klart kriminell och ljuger som en häst skenar i förhören. Sven, däremot, är utblottad och lever på bidrag. Han är en ökänd tjackpundare och umgås mest med olika vinddrivna existenser. Han saknar totalt ekonomi för att vara kokainmissbrukare, än mindre kan han vara en finansiär bakom smuggling av ca 600g kola.
Han kan möjligen i ett svagt ögonblick ha gått med på att stå som adressat för något mot lite pengar men har förmodligen ingen annan delaktighet i smugglingen.
2015-12-01, 14:57
  #68
Medlem
MonkMans avatar
Sven Von Essen "Jag kanner 2600 manniskor" Haha
2015-12-01, 15:15
  #69
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tragisk historia om man läser fup:en. Men det finns ganska mycket som tyder på att Sven är oskyldig, eller bara helt enkelt utnyttjats. Den som helt klart är skyldig är en person vid namn Jack Alison. Han har tydligen rört sig med mycket pengar, har nyligen varit i Sydamerika, är klart kriminell och ljuger som en häst skenar i förhören. Sven, däremot, är utblottad och lever på bidrag. Han är en ökänd tjackpundare och umgås mest med olika vinddrivna existenser. Han saknar totalt ekonomi för att vara kokainmissbrukare, än mindre kan han vara en finansiär bakom smuggling av ca 600g kola.
Han kan möjligen i ett svagt ögonblick ha gått med på att stå som adressat för något mot lite pengar men har förmodligen ingen annan delaktighet i smugglingen.

Det är ungefär den uppfattning som jag också får av att läsa FUP:en.

Jag tror att han visst kände till försändelsen och dess innehåll. Det var därför han i panik gömde rullbrädan på vinden när han fattade att polisen var på gång. Detta kommer att kosta några år i fängelse.
2015-12-01, 15:38
  #70
Medlem
Jösses, riktig tomtenivå på tulltjänstemännen. Har bara ögnat igenom FUP:en, men det är ju klart som korvspad att Jack är huvudmannen. Han åker till sydamerika, anordnar paketet med Skateboarden, köper kola som han sväljer. Skiter ut kolan i Tyskland på hemvägen och postar det till Sven...
2015-12-01, 15:44
  #71
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det är ungefär den uppfattning som jag också får av att läsa FUP:en.

Jag tror att han visst kände till försändelsen och dess innehåll. Det var därför han i panik gömde rullbrädan på vinden när han fattade att polisen var på gång. Detta kommer att kosta några år i fängelse.
Kanske.
Men jag tror polis/åklagare väl förstår att Sven inte är den som skulle sälja/hantera kokset.
2015-12-01, 16:03
  #72
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Kanske.
Men jag tror polis/åklagare väl förstår att Sven inte är den som skulle sälja/hantera kokset.

Dom kommer isf få samma straff ungefär, om nu adelsmannen golar ner sin kompis.
Det kommer inte att hjälpa honom att tjalla, den enda skillnaden blir att 2 åker dit isf 1.
Jag får inte upp minfil så jag undrar om denne Jack är ett fiktivt namn eller om han existerar i verkligheten?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback