Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-12-04, 21:41
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
fast nu behövde dom inte göra mål mot argentina när granqvist sagt detta. det kvittar väl fullständigt i att dom gjorde en usel sistamatch och att ett imaginärt kryss mot argentina inte hade hjälpt i slutändan när det kommer till vad granqvist säger i omgång 2? lika lite som kommentatorn i italien - england gjort bort sig när han konstaterat att italien har gjort det bra efter ha vunnit premiärmatchen i djungeln bara för att de senare under gruppspelet faller ihop totalt.

men nog om det nu, lite väl OT för en tråd om arne.

Jag nämnde den matchen för att påvisa att en kommentator ofta dras med när det luktar sensation. Granqvist kände den lukten, i mina ögon, alldeles för tidigt. Därför tog jag upp det. Hegerfors borde med all jävla sannolikhet inte ha upplevt Kameruns läge som problematiskt eller mörkt då laget leder över England i andra halvlek av en kvartsfinal. Särskilt inte om Granqvist ballar ur redan vid noll gjorda mål & 0-0+0-0.
Citera
2015-12-04, 21:57
Medlem
Vet inte om nån kollat igenom hela sverige - kamerun från 1994? Annars drar jag igenom den nu tänkte jag.
Citera
2015-12-04, 22:30
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Vet inte om nån kollat igenom hela sverige - kamerun från 1994? Annars drar jag igenom den nu tänkte jag.

Folk har avfärdat den matchen bara för att den legat uppe på YT ett tag, men det är inte någon som har bekräftat att de faktiskt har kollat igenom hela matchen.

Så kolla gärna igenom så att vi kan avfärda den med 100% säkerhet.
Citera
2015-12-04, 23:22
Moderator
vfs avatar
Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk sa Arne under VM94.

Citat:
Ursprungligen postat av Isakk
"Sverige byter ut negern mot en överviktig zigenare" Ungersk tv-kommentator.

Henke Larsson byttes mot Alexander Östlund i EM-kvalet 2004.

Om jag minns rätt. Apropå att det diskuterats tidigare i tråden.

Det sas av en Bulgarisk kommentator under bronsmatchen 1994.
Citera
2015-12-04, 23:30
Medlem
beejay5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Folk har avfärdat den matchen bara för att den legat uppe på YT ett tag, men det är inte någon som har bekräftat att de faktiskt har kollat igenom hela matchen.

Så kolla gärna igenom så att vi kan avfärda den med 100% säkerhet.

Jag har kollat igenom matchen. Där finns inte citatet.
Citera
2015-12-04, 23:31
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Och i vilken match påstår du att detta har hänt?
Brasilien - Kamerun eller Ryssland - Kamerun?

Edit: Eller kanske Sverige - Kamerun? Vars match är redan dementerad.
Senast redigerad av Nivovic 2015-12-04 kl. 23:35.
Citera
2015-12-04, 23:31
Medlem
g9zRCxs avatar
Citat:

Det sas av en Bulgarisk kommentator under bronsmatchen 1994.
Då kan du väl passa på att låsa tråden om du är så säker, 80 sidor in.
Citera
2015-12-04, 23:32
Medlem
Citat:

...

Fast det var länge sedan i tråden det blev motbevisat. Inte minst eftersom Arne inte ens kommenterade matchen.

Tråden har gått vidare. Inte ett steg, utan flera...
Citera
2015-12-04, 23:32
Medlem
g9zRCxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ni som vill att tråden ska gå till historien kanske ska sluta förorena den med inlägg om vad som ska räknas som 'myth busted'.
För vad? Myten är ju rejält busted.
Citera
2015-12-04, 23:34
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Om ingen annan hinner före så kommer jag att bege mig till KB och plöja igenom hela England-Kamerun nästa gång jag är i Stockholm på en tidpunkt då KB är öppet.

Om det skulle visa sig att citatet inte förekommer och det skulle finnas tid över att kolla flera matcher, vilken/vilka anser vi vara mest intressanta. Någon av Kameruns matcher från VM -94, VM-90 eller något annat?

Kameruns matcher från VM 1982, i synnerhet deras sista gruppmatch mot Italien som jag vill minnas att de var tvungna att vinna för att gå vidare. Matchen slutade 1-1. Det var ett VM jag följde och där finns mitt minne av Hegerfors citat.
Citera
2015-12-04, 23:42
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Och i vilken match påstår du att detta har hänt?
Brasilien - Kamerun eller Ryssland - Kamerun?

Det är ju ganska uppenbart nu att man kan tillskriva citatet vilken match och vilket år man själv vill. Det har inte bara media gjort utan folk här i tråden också. Kanske svenskaspel borde ta upp detta? Då kan vi få satsa pengar så får dom lotta fram en match åt citatet. I slutändan är det nog enda chansen för oss att få fram rätt match.
Citera
2015-12-04, 23:44
Medlem
Stivalis avatar
Jag kollar Ryssland -94. Det är som sagt skador i andra halvlek jag söker då bägge bytena är gjorda tidigt. Är framme vid tidpunkten då Radchenko byts in. Nu har jag rysk kommentator, men där kan jag faktiskt sätta min bostad, bil & kuk på att Bosse Hansson mumlade "-Inte en hockeyfrilla till" i den svenska sändningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in