Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-27, 18:34
  #73
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettyslinne
icas egna! riktigt smörig som man får på pizzerior.

Fast den, liksom alla andra burk-bea, innehåller inget smör.

Jag tycker det är märkligt att dessa får marknadsföras som bearnaise med tanke på att bearnaise är en smöremulsion. Att kalla en oljebaserad sås för bearnaise är som att kalla margarin för smör.
Citera
2017-08-13, 11:17
  #74
Medlem
the juntos avatar
Rydbergs eller Lidls egna märke.
Citera
2017-08-31, 09:36
  #75
Medlem
Helt klart Lohmander. Finns det ens andra märken?
Citera
2018-01-04, 11:32
  #76
Medlem
Biggans bearnaisesås är riktigt god!
Citera
2018-01-18, 04:54
  #77
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Det går ibland att trolla (ja nu inte på det sättet..) I all hast köpte jag en pulverbea (Blå Band) häromsistens och jag kryddade den med rejäla mängder Dragon. Blev så bra att den nästan smakade hemmagjord, well, nästan i alla fall, och fullt godkänd. Föredrar faktiskt pulverbea när det gäller köpesåserna. En egenhändigt slagen Bearnaise går dock inte av för hackor.
Citera
2018-01-18, 07:07
  #78
Medlem
Bertil85s avatar
Biggans är den bästa.
Citera
2018-01-21, 09:41
  #79
Medlem
bongsongs avatar
Rydbergs är ju sjukt god!
Citera
2018-02-04, 20:00
  #80
Medlem
Photoshoppeds avatar
Jureskogs. Efter den köper man ingen annan.
Citera
2018-02-21, 01:06
  #81
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Jureskogs. Efter den köper man ingen annan.
Eller hur! Skulle precis skriva om Jureskogs! Perfekt balans av syra och sälta och inte äm eftersmak som jag tycker många andra bernaisesåser har. Sedan gillar jag mycket dragon som jag tillsätter själv.
Citera
2018-03-14, 03:43
  #82
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Eller hur! Skulle precis skriva om Jureskogs! Perfekt balans av syra och sälta och inte äm eftersmak som jag tycker många andra bernaisesåser har. Sedan gillar jag mycket dragon som jag tillsätter själv.


Hade förmånen av att testa den häromdagen och jag kan bara instämma. Riktigt fin för att vara köpe. Ja, rejält med Dragon!
Citera
2018-03-14, 03:50
  #83
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreyspoon13
Hade förmånen av att testa den häromdagen och jag kan bara instämma. Riktigt fin för att vara köpe. Ja, rejält med Dragon!
Finns ingen Bearnäs sås färdigl.
Går inte att ha en sådan färdigprodukt då det ingår två saker i en äkta Bearnäs nämligen äggulor och smör försök kyla ned detta och värma upp det.
Trams är detta och ett hån mot riktiga kockar inga bögar som Jureskog.
Kalla det vad ni vill men inte Sauce Bearnäs.
Så stod det på en liten pappers skylt på ett konditori i en liten stad i Sverige.
Det som vi förr kallade för N....bollar och nu då kallar för "chokladbollar" vilket för mig som jobbat i branschen känns mycket konstigt, nåväl.
Tillbaka till Nbollarna då och cafet. Det stod så här på den lilla skylten.
Kalla dom vad ni vill 10 kr

igen ingen Bea i kyldisken ej heller Bea dressing eller annat så typiskt i Sverige. Jureskog kan ju inte ens göra hamburgare klåpare.
Citera
2018-03-14, 03:54
  #84
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Finns ingen Bearnäs sås färdigl.
Går inte att ha en sådan färdigprodukt då det ingår två saker i en äkta Bearnäs nämligen äggulor och smör försök kyla ned detta och värma upp det.
Trams är detta och ett hån mot riktiga kockar inga bögar som Jureskog.
Kalla det vad ni vill men inte Sauce Bearnäs.
Så stod det på en liten pappers skylt på ett konditori i en liten stad i Sverige.
Det som vi förr kallade för N....bollar och nu då kallar för "chokladbollar" vilket för mig som jobbat i branschen känns mycket konstigt, nåväl.
Tillbaka till Nbollarna då och cafet. Det stod så här på den lilla skylten.
Kalla dom vad ni vill 10 kr

igen ingen Bea i kyldisken ej heller Bea dressing eller annat så typiskt i Sverige. Jureskog kan ju inte ens göra hamburgare klåpare.





Naturligtvis finns inget som slår en egen hemslagen. Det jag nämnde ovan var lite av en akutsituation och det var ok, om än inte perfektion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback