• 1
  • 2
2015-11-29, 18:31
Medlem
auto607989s avatar
Som rubriken säger, varför? Vad jag läst så är det som ett OS med inbyggd spyware/malware och att man delar med sig av sin internet uppkoppling.

mvh
Citera
2015-11-29, 18:35
Medlem
DyslexiKungens avatar
Varför ha Windows 7 när man kan ha Windows XP
Citera
2015-11-29, 18:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Som rubriken säger, varför? Vad jag läst så är det som ett OS med inbyggd spyware/malware och att man delar med sig av sin internet uppkoppling.

mvh

Därför att det är snabbare, och snabbare och smidigare att "jobba" med.

Spy/malwaret går att ta bort helt, gäller även internetdelandet.

Detta förutom att det är framtiden.
Citera
2015-11-29, 18:50
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen

Hade Win Vista innan. Vista hade ju en del problem vilket jag inte stött på med 7an.
Eller är det så att allt nytt är bäst? Jag tvivlar, vad kan win 10 göra som inte 7an kan göra?

mvh
Citera
2015-11-29, 18:51
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Hade Win Vista innan. Vista hade ju en del problem vilket jag inte stött på med 7an.
Eller är det så att allt nytt är bäst? Jag tvivlar, vad kan win 10 göra som inte 7an kan göra?

mvh

Du kan ha flera skrivbord, växla mellan dessa enkelt med win+tab knapparna. Otroligt förbättrad filöverföring i utforskaren, och bara allmänt snabbare. Största vinsten tycker jag är att du kan ha flera skrivbord, på tok för sent, borde funnits redan i w7.
Citera
2015-11-29, 18:57
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:

mvh

Du har fått bra svar redan, men det är ju ingen panik att uppgradera än, för att Supporten för Windows 7 ska upphöra 14 januari 2020
Citera
2015-11-29, 19:03
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Du har fått bra svar redan, men det är ju ingen panik att uppgradera än, för att Supporten för Windows 7 ska upphöra 14 januari 2020

Ingen panik hade win Vista för ett halvår sen. Tyckte det fungerade utmärkt . Sen när jag köpte ny dator så va det bara 7an som gällde för det va den enda min lillabror hade. Då väntar jag att uppgradera. Kanske värt att säga att jag alltid haft "piratkopior".

mvh
Citera
2015-11-29, 23:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Var en bunt år sedan man var tvungen att byta till 7an pga att spelen man lirade inte funkade om man hade XP.

Kommer fortsätta med 7an tills samma sak händer igen.
Citera
2015-11-30, 00:38
Medlem
swebarbs avatar
känner du att du inte behöver byta så gör inte det, if it aint broke dont fix it. jag sitter själv på win 8.1 och känner inget behov att dra til 10 direkt..
Citera
2015-11-30, 02:20
Medlem
radiozetas avatar
jadu det lär dröja ett år eller två innan jag uppdatera. Windows brukar vara helt jävla värdelösa när det gäller att släppa färdiga produkter.

Skiten lär väl funka till 40% eller något som vanligt det första året. Innan dom får tummarna loss och fixar alla problem.
Citera
2015-11-30, 02:33
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
jadu det lär dröja ett år eller två innan jag uppdatera. Windows brukar vara helt jävla värdelösa när det gäller att släppa färdiga produkter.

Skiten lär väl funka till 40% eller något som vanligt det första året. Innan dom får tummarna loss och fixar alla problem.

Dom brukar börja funka okej lagom när det är dags att släppa nästa "major"...
Citera
2015-11-30, 10:38
Bannlyst
Vill man ha ett stabilare, säkrare, snabbare och snyggare system så kan man ju byta till win10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in