Man kan ju fundera varför Microsoft är så villiga att ge bort Win 10 då Microsoft tidigare knappast varit kända för att ge bort något gratis.
De placerar en winflagga "nagg"i aktivitetsfältet hos dem som inte önskar Win 10 och denna "nagg" är inte helt enkel att bli av med, de går till och med så långt så det görs försök att installera Win 10 utan att användaren tackat ja till installationen, på min sambos dator körde den ingång ett försök att installera Win 10 utan några frågor före, självklart avbröt jag försöket och dolde sedan uppdateringen, hoppas bara att det räcker med den åtgärden.
De som är nöjda med sin Win 10 skall enbart vara glada, själv nöjer jag mig med Win8,1 dert fungerar bra för mig.
Jag är även en så misstänksam person så jag har med åren lärt mig att inget är gratis, du får på något vis betala för det i alla fall, hur många gånger har det inte erbjudits gratisprogram som sedan bara varit skit, och tänk bara på all skit du får med i en ny dator, köper man nytt har man ju fullt upp med att rensa bort det oönskade medskicken, som ingen har frågat efter.
Japp så är det bara......