2015-12-01, 21:18
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Inte i Sverige.
Är inga problem att ordna i Sverige.
Citera
2015-12-01, 22:11
Medlem
Av somalisk typ så det spinner på.
Citera
2015-12-02, 08:00
Medlem
Myrtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Då får du se till att aldrig mer behöva veterinärvård, för du blir anmäld på studs. Tvivlar på att ngn veterinär riskerar legget för en dylik operation. (Och hävdar du att operationen är gjord i ett annat land där det är tillåtet - ja då får du fan se till att ha pass, datum o stämplar i ordning. Är katten bevisligen svenskfödd - så tas den från dig.)
Citera
2015-12-02, 08:27
Medlem
Arkades avatar
Rent beteendemässigt spelar nog rasen ingen roll, så länge den är väldresserad. Vad man föredrar hos katter rent fysiskt är upp till var och en.
Citera
2015-12-02, 10:23
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrten
Då får du se till att aldrig mer behöva veterinärvård, för du blir anmäld på studs. Tvivlar på att ngn veterinär riskerar legget för en dylik operation. (Och hävdar du att operationen är gjord i ett annat land där det är tillåtet - ja då får du fan se till att ha pass, datum o stämplar i ordning. Är katten bevisligen svenskfödd - så tas den från dig.)
Turneringen att det går att få en ny gratis då😉
Citera
2015-12-02, 10:30
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Turneringen att det går att få en ny gratis då😉
Turneringen? Du dillar då på....

Du gör skäl för ditt namn i alla fall som inte pallar lite kattklös...
Citera
2015-12-02, 12:41
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:

Inga problem att operera bort klor på katt eller hund om det finns medicinsk grund för det, t ex att en klo växer fel eller skadats, på samma sätt som det inte är några problem att kupera svansen på sin hund om svansen drabbats av en skada, infektion med spridningsrisk eller liknande. Men båda dessa ingrepp är förbjudna att göra i Sverige om det saknar medicinska skäl och görs för ägarens bekvämlighet eller av estetiska skäl.
Citera
2015-12-02, 16:56
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Inga problem att operera bort klor på katt eller hund om det finns medicinsk grund för det, t ex att en klo växer fel eller skadats, på samma sätt som det inte är några problem att kupera svansen på sin hund om svansen drabbats av en skada, infektion med spridningsrisk eller liknande. Men båda dessa ingrepp är förbjudna att göra i Sverige om det saknar medicinska skäl och görs för ägarens bekvämlighet eller av estetiska skäl.
Med rätt kontakter går det ändå!
Citera
2015-12-02, 17:35
Medlem
Citat:

Men hur många tror du har "rätt kontakter" med korrupta veterinärer då...så dina olagliga tips om djurplågeri kan du hålla för dig själv.

Opererar man bort klorna på en katt måste man ta bort motsvarande likvärdigt som om man opererade bort fingrarna till hälften på en människa. Hur man kan beröva en katt sina mest användbara kroppsdelar för både glädje och lek, klättring, självförsvar och förmåga att plocka upp saker bara för att man som människa inte klarar av att uppfostra dem, då ska man inte ha djur överhuvudtaget.

Du vet väl att man även kan operera bort huggtänderna på både katt och hund ifall dom biter en för mycket. Även stämbanden kan man operera bort på hundar som skäller för mycket, funkar lika bra mot jamande katter.
Citera
2015-12-02, 17:37
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Har två stycken heliga birmor, de absolut bästa katterna någonsin enligt mig. Fina som fan och vill alltid mysa, inte fått ett enda rivmärke heller. Till skillnad från bondkatter är de jäkligt sociala och vill vara med en hela tiden. Precis så som det skall vara.
Citera
2015-12-02, 19:20
Medlem
Katter har olika personligheter oavsett ras, men visst, vissa raser har sina säregna beteenden. Men jag rekommenderar att du adopterar/köper en vaccinerad och kastrerad katt från ett katthem istället, så slipper du stödja avel. Det finns tillräckligt med katter i världen som det är.
Citera
2015-12-02, 22:16
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:

Med rätt kontakter är allt möjligt, frågan är om TS känner för att följa svensk lag och vill kattens bästa eller om hen känner för att uppsöka "rätt kontakter" och utsätta sin katt för en grym och onödig behandling.

Ibland känner jag för att uppsöka rätt kontakter för att lemlästa min dotter eftersom det skulle göra det lättare att ha koll på var hon är och göra henne lättare att bära när hon blir trött i fötterna. Men jag gör det inte. Jag tycker liksom inte det känns riktigt okej. Som nån sorts mental spärr som hindrar mig från att hugga armar och ben av min avkomma. Det är svårt att förklara. Kanske det handlar om att jag inte är helt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in