Citat:
Ursprungligen postat av
fjolla666
Tycker du verkar vara en otroligt otäckt människa som ens tänker i dom banorna. Bara tanken räcker för att du inte borde ha barn!
Och dra parallell med en löjligt liten katt fattar jag inte hur du kan göra?!
Jag har inte det minsta svårt att dra parallell mellan en katt och ett barn eftersom båda är oskyldiga liv till skillnad från oss vuxna människor med intellekt nog att skilja mellan rätt och fel och livserfarenhet nog att säkerligen ha gjort ett antal oetiska beslut väl medvetna om att det är etiskt oförsvarligt. Varken husdjur eller barn förtjänar en eller annan en behandling där den enda avsikten är att göra
vårt liv lättare, bekvämare, roligare.
Vi som skaffar dem, husdjur som barn, tar automatiskt på oss att ansvara och
agera för deras bästa. Därför förblir det för en frisk förälder bara en fantasi att kasta ut ungen genom fönstret trots att hen för stunden är outhärdlig, och därför kan en kattägare drömma om att ha en katt utan klor för att slippa förstörda möbler eller whatever men
agerar inte på fantasin/tanken eftersom det är grymt och
man inte skulle skaffat katt om man inte var beredd att ta att det suger ibland precis som man inte skulle skaffat barn om man inte var beredd på att det suger ibland. Ser du vad jag menar?
Sen älskar jag ju min dotter också och skulle aldrig kröka ett strå på hennes huvud även om hon ibland kan vara så krävande att jag skulle
vilja, att kunna fantisera om att skada någon man älskar när denne frustrerar en utav bara helvete och, som i detta fallet, skoja grovt om det förändrar inte att man älskar hen villkorslös.
Det är vanligt med våldtäktsfantasier hos kvinnor, tror du de vill
bli våldtagna för det? Eller att män med sådana fantasier på riktigt
vill våldta någon/bli våldtagna? Sunda människor har förmågan att hålla sitt ibland extremt förkastliga inre kvar där och aldrig låta eller ens vilja låta det blöda igenom till att man
agerar på det. Du verkar dum i huvudet som inte fattar det. Och olämplig som djurägare
och förälder om du tycker man kan behandla dina husdjur med sådan grymhet, det tyder på att du har en lägre empatiförmåga än normalt. Men gör du så stor skillnad på djur och människor att du inte har problem med ett reellt övergrepp på en katt men blir förfärad av att någon annan ens kan tänka tanken att göra det på ett barn,
tänka tanken bara, verkar det ju som att du bara är en olämplig djurägare men däremot absolut kan vara en bra förälder.
TS, mitt svar är och förblir att rexkatter, både Cornish och Devon Rex, är jättefina, lättskötta och allergivänliga. Och kom också ihåg att vid kastrering, speciellt på hanar, blir katten mindre allergen, förmodligen för att den i samband med att vissa hormonnivåer försvinner sjunker utsläppet av allergena grejer vad fan det nu är.