2020-10-06, 15:54
Medlem
Det är för att hexen blir internationellt klassat som narkotika den 3 nov. Så dom har nog klassningsrea.
Citera
2020-10-09, 14:35
Medlem
Det har ju varit helkeffa batches av både denna och NEP väldigt länge. Bruna batches. Enligt säkra källor är det nu vit NEP och nålkristall hex-en Haft nålbatchen en sväng för ca 1,5 år sedan. Enda gången hex-en varit najs.
Citera
2020-10-10, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geekforce
Det är för att hexen blir internationellt klassat som narkotika den 3 nov. Så dom har nog klassningsrea.

Internationellt klassat? Internationellt betyder hela världen, dvs globalt, Och det kommer det knappast bli. Det är i Sverige isf det blir klassat som narkotika, i övrigt har denna substans redan vart bannad i Kina sen 2-3 år tillbaka.
Inga RC droger klassas på samma datum internationellt , och har aldrig gjort. Finns fortfarande RC´s som är lagliga i andra länder som funnits att köpa i över 5-8år. Denna omklassning gäller garanterat bara här i Sverige, och då ska man inte använda termen "internationellt" Försöker inte vara nån grinig jävel, men ganska missanvisade att säga internationellt när det egentligen är inrikes här.
Senast redigerad av Bobthebear 2020-10-10 kl. 04:50.
Citera
2020-10-10, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Internationellt klassat? Internationellt betyder hela världen, dvs globalt, Och det kommer det knappast bli. Det är i Sverige isf det blir klassat som narkotika, i övrigt har denna substans redan vart bannad i Kina sen 2-3 år tillbaka.
Inga RC droger klassas på samma datum internationellt , och har aldrig gjort. Finns fortfarande RC´s som är lagliga i andra länder som funnits att köpa i över 5-8år. Denna omklassning gäller garanterat bara här i Sverige, och då ska man inte använda termen "internationellt" Försöker inte vara nån grinig jävel, men ganska missanvisade att säga internationellt när det egentligen är inrikes här.

Okej, hur ska jag formulera mig för att det ska va korrekt tycker du? Detta förslag gjort dec 2019 går igenom 3 nov 2020

GENEVA, Switzerland – December 2019:*The World Health Organization (WHO) has announced the scheduling recommendations on psychoactive substances reviewed at the 42nd Meeting of the WHO Expert Committee on Drug Dependence (ECDD) held in Geneva from 21 to 25 October 2019. In total, thirteen substances were critically reviewed by the ECDD and twelve substances were recommended for scheduling:

Single Convention on Narcotic Drugs of 1961, as amended by the 1972 Protocol:
Crotonylfentanyl*–*Schedule I
Valerylfentanyl*–*Schedule I*

Convention on Psychotropic Substances of 1971:
DOC (2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine)*– Schedule I
AB-FUBINACA*– Schedule II
5F-AMB-PINACA (5F-AMB, 5F-MMB-PINACA)*– Schedule II
5F-MDMB-PICA (5F-MDMB-2201)*– Schedule II
4F-MDMB-BINACA (4F-ADB)*– Schedule II
4-CMC (4-chloromethcathinone; clefedrone)*– Schedule II
N-ethylhexedrone (NEH, Hexen, Ethyl-Hex)*– Schedule II
Alpha-PHP (PV-7, α-pyrrolidinohexanophenone)*– Schedule II
Flualprazolam*- Schedule IV
Etizolam*- Schedule IV

Så min uppfattning är att alla länder som inte redan har klassat det som nark eller som inte skiter i rekommendationer kommer klassa som narkotika efter sina förutsättningar. Tex NL har en lag som säger att det måste ta 3 månader mellan beslut och laga kraft gällande klassificeringar så där tar det lite längre tid
Citera
2020-10-21, 22:18
Medlem
Tog 20 mg och fick skön effect.. Sen tog jag 25 mg till och var ute och gick så flög tankarna till höger och vänster tills jag blev depprimerad som satan!;( vet inte om jag tar detta igen.. Skön i 10 min sen deppression och negativa tankar bara
Citera
2020-11-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geekforce
Okej, hur ska jag formulera mig för att det ska va korrekt tycker du? Detta förslag gjort dec 2019 går igenom 3 nov 2020

GENEVA, Switzerland – December 2019:*The World Health Organization (WHO) has announced the scheduling recommendations on psychoactive substances reviewed at the 42nd Meeting of the WHO Expert Committee on Drug Dependence (ECDD) held in Geneva from 21 to 25 October 2019. In total, thirteen substances were critically reviewed by the ECDD and twelve substances were recommended for scheduling:

Single Convention on Narcotic Drugs of 1961, as amended by the 1972 Protocol:
Crotonylfentanyl*–*Schedule I
Valerylfentanyl*–*Schedule I*

Convention on Psychotropic Substances of 1971:
DOC (2,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine)*– Schedule I
AB-FUBINACA*– Schedule II
5F-AMB-PINACA (5F-AMB, 5F-MMB-PINACA)*– Schedule II
5F-MDMB-PICA (5F-MDMB-2201)*– Schedule II
4F-MDMB-BINACA (4F-ADB)*– Schedule II
4-CMC (4-chloromethcathinone; clefedrone)*– Schedule II
N-ethylhexedrone (NEH, Hexen, Ethyl-Hex)*– Schedule II
Alpha-PHP (PV-7, α-pyrrolidinohexanophenone)*– Schedule II
Flualprazolam*- Schedule IV
Etizolam*- Schedule IV

Så min uppfattning är att alla länder som inte redan har klassat det som nark eller som inte skiter i rekommendationer kommer klassa som narkotika efter sina förutsättningar. Tex NL har en lag som säger att det måste ta 3 månader mellan beslut och laga kraft gällande klassificeringar så där tar det lite längre tid

Ja du har nog rätt, spelar dock inte för allt för stor roll vilka länder som klassar det, så länge det blir illegalt i produktionslandet så kmr det bara finnas skit batcher kvar i dom legala länderna, Och den har vart illegal i tex kina sen 2018 ungefär. Ingen av batcherna som funnits inrikes sen dess har iaf hållt samma mått som det första jag tog av det, även fast man tagit pauser, och låtit bli andra stimulanter ett bra tag. Nu vet jag dock inte hur många länder som faktiskt producerar olika RC´s, Kina är väl iaf ledande , men vet ju att tex 1P-LSD / Al-LAD producerats inom Europa tidigare. Kmr inte sakna denna, inte skit batcherna som funnits senaste 2åren iaf. Det första som fans dock var ganska nice, gick igenom över 10Gram av skiten på mindre än 1.5vecka lol
Senast redigerad av Bobthebear 2020-11-10 kl. 02:02.
Citera
2020-12-01, 02:07
Medlem
Iamthemagicmans avatar
Beställde 3F-Hexen för någon vecka sen med 4F-3ME-a-PHP.
Tyckte mer om.PHP:n. Men visst gav den andra effekt.
Det absolut "starkaste" jag rökt var en batch 3F-Hexen jag fick en mängd av. Var brun i färgen och gav Intensivt rus! Många håller med mig. Den som finns nu tycker jag inte är nåt för mig men vissa gillar den.
Funderar beställa nu när priset är nedsatt. Kan vara värt det. Föredrar dock PHP:n.
Citera
2022-11-11, 03:25
Medlem
Hur står hexen sig mot a-pihp/mdphp/2mepvp? Någon som testat alla och kan uttala sig? Ska få hem en brun/tam version och vissa säger att det är den bästa och andra den sämsta?
Citera
2022-11-11, 04:24
Vet bara att Hexedron är en smutsig substans. Det säger tom kemisterna själva. Den är däremot väldigt beroendeframkallande och efter 1 veckas bruk när man stiger av så väldig stark ångest men det kanske inte alla får.
Den är inte bättre effektmässigt (om man säger så) än pv analogier.
Kan inte säga något om 2-Me-PVP för har inte prövat den. Har inte tagit RC på många år nu. Vad jag minns fick jag aldrig någon brunaktig. Tror det var kristaller som man krossade.
Citera
2022-11-11, 23:49
Medlem
var säkert 3-4 år sedan jag testade hexen och minns ej heller någon brunaktig batch det jag fick var vitt kristallint pulver det närmaste jag kan jämföra det med var näl NEP tyckte nep och hexen var likaktiga i rus och styrka iaf för mig
Citera
2022-11-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvHerr
Hur står hexen sig mot a-pihp/mdphp/2mepvp? Någon som testat alla och kan uttala sig? Ska få hem en brun/tam version och vissa säger att det är den bästa och andra den sämsta?

Hur var den bruna hexen såg den med fanns hos en eu vendor. Om du testat den hur var denna i styrka, rus osv

Mvh Prawns
Citera
2022-11-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingsizePrawns
Hur var den bruna hexen såg den med fanns hos en eu vendor. Om du testat den hur var denna i styrka, rus osv

Mvh Prawns

Paketet fastnade inrikes NL på väg till Danmark. Så kan ej uttala mig om det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in