Citat:
Ursprungligen postat av
racedog
är mycket jobb att byta detta lager på en sådan bil så därför blir det dyrt , på en volvo 240, 740 ,940 tar det bara 3 timmar att fixa detta för en van mekaniker . lagret i sej kostar inte mycket och har man lite vana att lyfta ur motorer så gör man det själv på en 3-4dagar , ställ av bilen och fixa detta i vår /sommar som kommer . sedan kan du sälja bilen med gott samvete . hur länge ett lager håller är ju ganska olika och vad man har för tur helt enkelt ...........

Nu jobbar jag ju inte i samma stad jag bor i så kan inte klara mig allt för länge utan bil.
Jo tydligen så är det väl ganska normalt att det håller denna tid då ja. Aja är la bara bita i det sura äpplet. Nu har jag en del händiga kompisar så skulle kanske kunna fixa det på en helg men har inget bra ställe att vara på tyvärr.
Och ja själva lagret kostar ju inte så mycket. En tusing cirka. Ringde till min Farfar precis här som är gammal bilmekaniker och enligt honom om det skär så brukar det förstöra tryckplattan också. Och då blir det genast dyrare jobb. Och på äldre bilar höll tydligen detta laget inte ens 15000 mil.