Citat:
Ursprungligen postat av
bushtucker
Jag vet att det är en rätt omfattande handel med svarta tobaksvaror. Det är ingen hemlighet.
Det jag säger är att en tobakshandlare måste ha svarta pengar från början för att kunna köpa in av t.ex smugglare. Sedan måste han ha ett vattentätt system för försäljningen som går utanför den normala bokföringen.
Nej, de måste de inte ha. Eftersom de lika gärna kan plocka ut vinst ur sina bolag och använda ..
Plockar jag ur vinsten ur mitt bolag så lär ju ingen direkt kontrollera om jag köper glass eller snus för den - eller om jag väljer att resa upp den eller köpa svartsprit för den ..
Några vattentäta system finns inte - system för att lura skatteverket fanns helt uppenbart hos 21 av 41 kontrollerade handlare i Malmö .. Hälften ungefär mao..
Jag undrar också -- om du nu tror att det handlar om ett beställningsjobb är då din tes att det är en storsnusare i farten som beställt 30 pallar för eget bruk?
Eller tror att det också i ett sådant scenario handlar om någon som tänker sälja vidare i olika led?
Jag bara undrar vilken skillnad det är du tänker dig?