• 1
  • 2
2015-11-24, 19:37
Medlem
jag r en 18 rig kille med asperger. Jag tror att vad mnga gillar med mig r att jag r barnslig och bryr och har mycket roligt och generellt bryr jag mig inte om andras sikter. Samtidigt skulle jag vilja ha en flickvn men r extremt ensam fr att folk kan tycka att jag r extremt jobbig och underlig. Ibland s hnder det att jag har en hrdsmlta och inte kan kommunicera med ngon dock s lskar jag att folk skrattar med mig istllet fr t mig men samtidigt s gillar mnga folk inte mig fr att jag ibland saknar sociala frmgor och stter mig sjlv i obekvma situationer. Sklart s frsker jag jobba p detta men i mitt nu varande lge kulle nn allvarligt vilja dejta mig. Vill ocks tillgga att jag r en snll person och aldrig srar nn med flit.
Citera
2015-11-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
jag r en 18 rig kille med asperger. Jag tror att vad mnga gillar med mig r att jag r barnslig och bryr och har mycket roligt och generellt bryr jag mig inte om andras sikter. Samtidigt skulle jag vilja ha en flickvn men r extremt ensam fr att folk kan tycka att jag r extremt jobbig och underlig. Ibland s hnder det att jag har en hrdsmlta och inte kan kommunicera med ngon dock s lskar jag att folk skrattar med mig istllet fr t mig men samtidigt s gillar mnga folk inte mig fr att jag ibland saknar sociala frmgor och stter mig sjlv i obekvma situationer. Sklart s frsker jag jobba p detta men i mitt nu varande lge kulle nn allvarligt vilja dejta mig. Vill ocks tillgga att jag r en snll person och aldrig srar nn med flit.

Vad r det du undrar?
Vill du veta om du har ngon chans att ngon person vill dejta dig?

/L.
Citera
2015-11-24, 19:44
Medlem
Folk med asperger brukar generellt vara vldigt insnade p sina intressen, exempelvis datorspel. En mjlighet kan ju vara att frska hitta ngon tjej genom sitt intresse, s att du vet att ni har samma intressen och att hon har frstelse fr att du r vldigt "insnad" p en sak. Har du inga sdana kanaler dr du kan trffa likasinnade tjejer? Alternativt frga ut ngon i klassen om de vill g p bio eller liknande. Och skit i om ngra sger nej, det betyder ingenting, snt r livet.

Jag r vertygad om att du kommer hitta ngon, och det finns garanterat en tjej drute med asperger som sitter och funderar ver exakt samma sak som du.
Citera
2015-11-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
Samtidigt skulle jag vilja ha en flickvn men r extremt ensam fr att folk kan tycka att jag r extremt jobbig och underlig.

Vill ocks tillgga att jag r en snll person och aldrig srar nn med flit.

Det kommer g bra ska du se. Var ren och ha passande frger p dina klder nr du ska charma ngon bara. Prata aldrig om privata saker frrn ni knner varandra bttre.
Citera
2015-11-24, 20:04
Medlem
Katzyns avatar
Har dejtat en person med asperger frut och skulle kunna tnka mig att trffa en sdan ngon gng igen, men baserat p mina tidigare erfarenheter tminstone skulle jag nog inte ta det till en seris niv.
Citera
2015-11-24, 20:04
Medlem
cece123s avatar
Jobbade med en kille som hade asperger, han kastade sig direkt ver tjejerna som var populrast
vilket blev lite pinsamt eftersom han saknade sjlvinsikt och var rtt s envis.
Visst kan under ske, men som man sger kaka sker oftast maka dvs man sker sig till likasinnade.
Fr min kollega gick det bra till slut efter att han brjat kolla t rtt hll, s nu r han tillsammans med en tjej som r mer som honom
Sdana tjejer finns. Har du specialintressen s kan du nog hitta drmtjejen dr.
Citera
2015-11-24, 20:17
Bannlyst
"dejta"
detta r inte USA

Men ja du fr ndra p dig eller trna bort ditt beteende

det funkar inte vara vara CP i huvet socialt
Jag har varit det men tagit mig ur det

Tjejer r sociala varelser och vill ha sociala och socialt kompetenta mn
Stopp upp "du duger som du r" i rven
Citera
2015-11-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Har dejtat en person med asperger frut och skulle kunna tnka mig att trffa en sdan ngon gng igen, men baserat p mina tidigare erfarenheter tminstone skulle jag nog inte ta det till en seris niv.
Var det ngot speciellt som har gjort s att du aldrig skulle ha ett serist frhllande?
Citera
2015-11-24, 22:16
Medlem
Sereenas avatar
Chanseerna r nog strs med en annan tjeje med AS som frstr hur det funkar lite.

Var sjlv tillsammans med/gift med en kille med lindrig AS i 15r (r aspie sjlv).
Citera
2015-11-24, 22:38
Medlem
adolf512s avatar
Om du faktiskt har sociala problem s mste du trna bort dem, nej det funkar inte att vara sig sjlv, du br ocks ha tillrckligt mycket utseende, pengar och status. Sg inte att du har asberger till ngon och visa det inte p ngot stt, har du allvarliga problem s ge upp och kp en dildo.

Om jag mrker att en tjej har problem med det sociala s drar jag direkt till nsta, antar att tjejer gr samma(om inte killen r skitsnygg).
Senast redigerad av adolf512 2015-11-24 kl. 22:40.
Citera
2015-11-24, 22:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Om du faktiskt har sociala problem s mste du trna bort dem, nej det funkar inte att vara sig sjlv, du br ocks ha tillrckligt mycket utseende, pengar och status. Sg inte att du har asberger till ngon och visa det inte p ngot stt, har du allvarliga problem s ge upp och kp en dildo.

Om jag mrker att en tjej har problem med det sociala s drar jag direkt till nsta, antar att tjejer gr samma(om inte killen r skitsnygg).

Snt resonemang brukar vxa bort med tiden..
Citera
2015-11-24, 23:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Snt resonemang brukar vxa bort med tiden..
Allts om det inte r s farligt och tjejen i vrigt r bra kan det ju funka, men av erfarenhet brukar sdana tjejer vara dliga rakt igenom, skulle aldrig hlla i lngden, r hellre singel n att vara ihop med botten-napp.

Utan att g in p detaljer s kan jag kosta p mig att vara selektiv.
Senast redigerad av adolf512 2015-11-24 kl. 23:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in