• 1
  • 2
2015-11-24, 19:37
Medlem
jag är en 18 årig kille med asperger. Jag tror att vad många gillar med mig är att jag är barnslig och bryr och har mycket roligt och generellt bryr jag mig inte om andras åsikter. Samtidigt skulle jag vilja ha en flickvän men är extremt ensam för att folk kan tycka att jag är extremt jobbig och underlig. Ibland så händer det att jag har en härdsmälta och inte kan kommunicera med någon dock så älskar jag att folk skrattar med mig istället för åt mig men samtidigt så gillar många folk inte mig för att jag ibland saknar sociala förmågor och sätter mig själv i obekväma situationer. Såklart så försöker jag jobba på detta men i mitt nu varande läge kulle nån allvarligt vilja dejta mig. Vill också tillägga att jag är en snäll person och aldrig sårar nån med flit.
Citera
2015-11-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
jag är en 18 årig kille med asperger. Jag tror att vad många gillar med mig är att jag är barnslig och bryr och har mycket roligt och generellt bryr jag mig inte om andras åsikter. Samtidigt skulle jag vilja ha en flickvän men är extremt ensam för att folk kan tycka att jag är extremt jobbig och underlig. Ibland så händer det att jag har en härdsmälta och inte kan kommunicera med någon dock så älskar jag att folk skrattar med mig istället för åt mig men samtidigt så gillar många folk inte mig för att jag ibland saknar sociala förmågor och sätter mig själv i obekväma situationer. Såklart så försöker jag jobba på detta men i mitt nu varande läge kulle nån allvarligt vilja dejta mig. Vill också tillägga att jag är en snäll person och aldrig sårar nån med flit.

Vad är det du undrar?
Vill du veta om du har någon chans att någon person vill dejta dig?

/L.
Citera
2015-11-24, 19:44
Medlem
Folk med asperger brukar generellt vara väldigt insnöade på sina intressen, exempelvis datorspel. En möjlighet kan ju vara att försöka hitta någon tjej genom sitt intresse, så att du vet att ni har samma intressen och att hon har förståelse för att du är väldigt "insnöad" på en sak. Har du inga sådana kanaler där du kan träffa likasinnade tjejer? Alternativt fråga ut någon i klassen om de vill gå på bio eller liknande. Och skit i om några säger nej, det betyder ingenting, sånt är livet.

Jag är övertygad om att du kommer hitta någon, och det finns garanterat en tjej därute med asperger som sitter och funderar över exakt samma sak som du.
Citera
2015-11-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynyrdskynyrd
Samtidigt skulle jag vilja ha en flickvän men är extremt ensam för att folk kan tycka att jag är extremt jobbig och underlig.

Vill också tillägga att jag är en snäll person och aldrig sårar nån med flit.

Det kommer gå bra ska du se. Var ren och ha passande färger på dina kläder när du ska charma någon bara. Prata aldrig om privata saker förrän ni känner varandra bättre.
Citera
2015-11-24, 20:04
Medlem
Katzyns avatar
Har dejtat en person med asperger förut och skulle kunna tänka mig att träffa en sådan någon gång igen, men baserat på mina tidigare erfarenheter åtminstone skulle jag nog inte ta det till en seriös nivå.
Citera
2015-11-24, 20:04
Medlem
cece123s avatar
Jobbade med en kille som hade asperger, han kastade sig direkt över tjejerna som var populärast
vilket blev lite pinsamt eftersom han saknade självinsikt och var rätt så envis.
Visst kan under ske, men som man säger kaka söker oftast maka dvs man söker sig till likasinnade.
För min kollega gick det bra till slut efter att han börjat kolla åt rätt håll, så nu är han tillsammans med en tjej som är mer som honom
Sådana tjejer finns. Har du specialintressen så kan du nog hitta drömtjejen där.
Citera
2015-11-24, 20:17
Bannlyst
"dejta"
detta är inte USA

Men ja du får ändra på dig eller träna bort ditt beteende

det funkar inte vara vara CP i huvet socialt
Jag har varit det men tagit mig ur det

Tjejer är sociala varelser och vill ha sociala och socialt kompetenta män
Stopp upp "du duger som du är" i röven
Citera
2015-11-24, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Har dejtat en person med asperger förut och skulle kunna tänka mig att träffa en sådan någon gång igen, men baserat på mina tidigare erfarenheter åtminstone skulle jag nog inte ta det till en seriös nivå.
Var det något speciellt som har gjort så att du aldrig skulle ha ett seriöst förhållande?
Citera
2015-11-24, 22:16
Medlem
Sereenas avatar
Chanseerna är nog störs med en annan tjeje med AS som förstår hur det funkar lite.

Var själv tillsammans med/gift med en kille med lindrig AS i 15år (är aspie själv).
Citera
2015-11-24, 22:38
Medlem
adolf512s avatar
Om du faktiskt har sociala problem så måste du träna bort dem, nej det funkar inte att vara sig själv, du bör också ha tillräckligt mycket utseende, pengar och status. Säg inte att du har asberger till någon och visa det inte på något sätt, har du allvarliga problem så ge upp och köp en dildo.

Om jag märker att en tjej har problem med det sociala så drar jag direkt till nästa, antar att tjejer gör samma(om inte killen är skitsnygg).
Senast redigerad av adolf512 2015-11-24 kl. 22:40.
Citera
2015-11-24, 22:43
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Om du faktiskt har sociala problem så måste du träna bort dem, nej det funkar inte att vara sig själv, du bör också ha tillräckligt mycket utseende, pengar och status. Säg inte att du har asberger till någon och visa det inte på något sätt, har du allvarliga problem så ge upp och köp en dildo.

Om jag märker att en tjej har problem med det sociala så drar jag direkt till nästa, antar att tjejer gör samma(om inte killen är skitsnygg).

Sånt resonemang brukar växa bort med tiden..
Citera
2015-11-24, 23:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Sånt resonemang brukar växa bort med tiden..
Alltså om det inte är så farligt och tjejen i övrigt är bra kan det ju funka, men av erfarenhet brukar sådana tjejer vara dåliga rakt igenom, skulle aldrig hålla i längden, är hellre singel än att vara ihop med botten-napp.

Utan att gå in på detaljer så kan jag kosta på mig att vara selektiv.
Senast redigerad av adolf512 2015-11-24 kl. 23:07.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in