Citat:
Handelsvapen? Är väl ändå en helt annan grej än pepparspray? Eller i alla fall för generellt? Det är ju inte t.ex. pistoler vi pratar om här, utan specifikt just pepparspray. Du får nästan det att låta som något annat.Om vi säger att vapen är lagligt att bära, pepparspray och enkla handeldvapen.
Vad tror ni rånaren tar med till rånet, eller våldtäktsmannen till våldtäkten?
Våldet eskalerar endast med mer vapen i omlopp, det är HELA VÄRLDEN bevis på.
Så snälla sluta förespråka att Sverige ska bli lika otryggt som stora delar av världen. Helt sjukt hur man kan vilja ha det så.
Vem av er känner folk som har drabbats av allvarliga brott i Sverige? Om vi ska vara ärliga? Jag har passerat 30 år och har levt ett liv som alla andra och jag känner inte ett brottsoffer. Då menar jag inte vardagsbrott som en smäll på käften eller stöld, givetvis.
Antingen bor folk mitt i skiten, eller så ser de på nyheterna att "oh oh så mycket som händer.. nästa varje kväll har det hänt någonting GALET". So what? Vi är ett land, Sverige är Europas till ytan fjärda största land. Det vore helt GALET om inte allvarliga brott skedde varje dygn. Det betyder inte att risken att drabbas är hög.
De flesta människor som lever i Sverige kommer leva ett helt liv fritt från allvarliga brott. Sluta försöka förstöra det vi har.
Vad tror ni rånaren tar med till rånet, eller våldtäktsmannen till våldtäkten?
Våldet eskalerar endast med mer vapen i omlopp, det är HELA VÄRLDEN bevis på.
Så snälla sluta förespråka att Sverige ska bli lika otryggt som stora delar av världen. Helt sjukt hur man kan vilja ha det så.
Vem av er känner folk som har drabbats av allvarliga brott i Sverige? Om vi ska vara ärliga? Jag har passerat 30 år och har levt ett liv som alla andra och jag känner inte ett brottsoffer. Då menar jag inte vardagsbrott som en smäll på käften eller stöld, givetvis.
Antingen bor folk mitt i skiten, eller så ser de på nyheterna att "oh oh så mycket som händer.. nästa varje kväll har det hänt någonting GALET". So what? Vi är ett land, Sverige är Europas till ytan fjärda största land. Det vore helt GALET om inte allvarliga brott skedde varje dygn. Det betyder inte att risken att drabbas är hög.
De flesta människor som lever i Sverige kommer leva ett helt liv fritt från allvarliga brott. Sluta försöka förstöra det vi har.
Pepparspray ser jag i alla fall som en mindre skadlig grej än knytnäven. Om gärningsmän börjar använda pepparspray istället för den så ser jag bara det som en förbättring. Fast det är sant, det finns ju inget som hindrar dem från att använda båda. Men det jämnar i alla fall ut lite. Och pepparspray gör ju inte att GM inte kan fly, så jag har lite svårt för "GM måste kunna fly"-argumentet.
Jag känner inte så många (vad jag vet), men vet många "vänners vänner" som blivit mördade (Ej relaterat). Annars är det bara misshandel och icke-överfallsvåldtäkter. Om pepparspray skulle kunnat ändra utgången i alla morden vet jag inte. Men GM hade knappast använt pepparspray för att mörda i något av fallen i alla fall, that's for sure.
Edit:
Jag måste dock säga (till ditt försvar) att jag flera gånger blivit utsatt för rånförsök genom mina år. Varenda gång har jag slingrat mig ur det genom att bara prata. Blev bara utsatt för ganska lamt "våld". Hade jag använt pepparspray då så hade de nog använt gröve våld mot mig när jag tänker efter. Hmm.
Men det är fortfarande ett helt annat argument än att GM skulle använda pepparspray för sina attacker. Detta är snarare ett argument om det är offret som håller i sprayen.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-24 kl. 20:00.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-11-24 kl. 20:00.
...................................
. livet ser inte riktigt ut så för många småföretagare och människor som du skriver om i rött