Tack för en intressant tråd.
Jag har också social fobi men antagligen av andra orsaker. Mitt ego är väldigt stort, och konstruerat helt av mig själv istället för i samspel med andra, och jag vill egentligen prova att säga till alla att hålla käften medan jag pratar, för att se vad som händer. De bästa upplevelserna jag har haft, inser jag nu i efterhand, är när jag har blivit tagen ned på jorden fysiskt men kärleksfullt. T.ex. slagen i magen och tappat luften men sen har fått gråta ifred. Det har tyvärr bara hänt några gånger under uppväxten, andra gånger har det varit mobbning, dvs av fega personer.
Nu känner jag ett behov av någon som vrålar åt mig dagarna i ända. Militären kanske, men jag skulle antagligen bli så jävla mobbad av medsoldaterna att jag tog självmord. Ingen älskar en 25-årig baby och jag tänker inte bli alla andras bitch för att de är avundsjuka på min inre känslighet. För mycket våld med för lite kärlek är också ett problem.
Jag har mått lite bättre de sista dagarna och har lyckats skicka hånet inåt mot Gud, och resten utåt mot andra. Det är skönt att kunna sitta och tänka om någon på TV hur jävla ful de är utan att behöva säga det öppet till någon. Först då tror jag att man kan se det positiva hos en annan människa och göra nytta. Att läsa en tråd och tänka "haha, jag skulle kunna hjälpa dig men jag gör det inte", eller att skriva ihop ett helt inlägg och sen bara radera det har också fungerat.
Men jag har fortfarande problem med att jag vill skada mig själv, oftast känner jag för att bryta mina egna fingrar och jag får sitta med dem lite i kors när jag skriver det här. Jag skulle nog behöva slå sönder hela lägenheten för att få utlopp för min aggression, men samtidigt är det nog bara aggresion som driver mig så det skulle bli mycket sönderslaget och efter det min egen kropp. Eller någon annans.
Citat:
Ursprungligen postat av
szxara
Om det är någon som haft god effekt av mediciner så får ni gärna dela med er.

Opiater fungerar för mig. Då kan jag känna mig sådär jävla elak som jag egentligen är men ändå inte behöva ta ut känslorna på riktigt om jag inte vill. Jag får kontroll över mig själv och kan samla ihop modet på rätt sätt. Jag känner mig social utan att vara det.