2017-05-14, 12:31
Medlem
schipperke77s avatar
Vi kommer givetvis inte överge Lampinen. #svenskledare2046

Yes, we can.
Citera
2017-05-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Vi kommer framförallt fortsätta med kulturinriktningen. En intervju är planerad till måndag.

Som jag förstod det kommer Magister gå över till oregelbunden utgivning och bara vara intervjuer med lite Lampinen snack efter. Förstod jag det rätt?
Är det i så fall möjligt att storpotäta sig till en regelbunden utgivning som blandar upp intervjuerna med sådana avsnitt som de senaste varit?

Det skulle kunna bli intressant med intervjuer med kulturmänniskor, men intervjuavsnitten har inte varit mina favoriter(med vissa undantag som Fanny Åström) och jag känner viss oro, bland annat efter avsnittet med Bobbo Sundgren som framställdes som någon form av reklamare, men som vid närmare granskning visade sig mest bara vara en ensam galning som bör undvikas.
Lördagar utan magister blir tråkiga och smärtan kommer inte lindras så mycket ifall det riskerar att bli liknande avsnitt när de väl dyker upp.
Citera
2017-05-14, 19:11
Medlem
Citat:
Vi kommer givetvis inte överge Lampinen. #svenskledare2046

Yes, we can.
Om Lampinen ska bli Sveriges nästa Führer är det väll på tiden att han fokuserar sin egen ideologi? Lampismen eller Lampinenismen borde han skapa. 812= Heil Lampinen
Senast redigerad av SmutsigtSinne 2017-05-14 kl. 19:16.
Citera
2017-05-15, 17:30
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHaest
Som jag förstod det kommer Magister gå över till oregelbunden utgivning och bara vara intervjuer med lite Lampinen snack efter. Förstod jag det rätt?
Är det i så fall möjligt att storpotäta sig till en regelbunden utgivning som blandar upp intervjuerna med sådana avsnitt som de senaste varit?

Det skulle kunna bli intressant med intervjuer med kulturmänniskor, men intervjuavsnitten har inte varit mina favoriter(med vissa undantag som Fanny Åström) och jag känner viss oro, bland annat efter avsnittet med Bobbo Sundgren som framställdes som någon form av reklamare, men som vid närmare granskning visade sig mest bara vara en ensam galning som bör undvikas.
Lördagar utan magister blir tråkiga och smärtan kommer inte lindras så mycket ifall det riskerar att bli liknande avsnitt när de väl dyker upp.

Korrekt.

Med Bobbo Sundgren försökte vi väl illustrera sådant som vi tidigare talat om. Framtida intervjuoffer kommer vara med för att det gjort eller kan berätta om något intressant.

Vi skulle kanske kunna babbla vidare, men det känns lite som luften har gått ur oss på den fronten. Med intervjuer tror vi att vi fortfarande har något att ge.
Citera
2017-05-15, 18:10
Medlem
Intervjua Oskorei om hans nya bok. Det tror jag skulle kunna vara intressant.
Citera
2017-05-22, 00:45
Medlem
Ja det är med mycket sorg man ser magister blekna bort. På ett sätt tänker jag att ni kanske bara borde tagit en paus så fort ni börjat känna matthet , en månad eller så. Då kanske ni hade bubblat av saker ni ville säga istället för att varje vecka behöva masa er och krama ut trasan och liksom rejsa mot varandra till botten i er uttalade tristess- tror att gäster kan vara e bra kompromiss, men hade gärna sett någon typ av försnack också.
Citera
2017-05-22, 00:52
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Ja det är med mycket sorg man ser magister blekna bort. På ett sätt tänker jag att ni kanske bara borde tagit en paus så fort ni börjat känna matthet , en månad eller så. Då kanske ni hade bubblat av saker ni ville säga istället för att varje vecka behöva masa er och krama ut trasan och liksom rejsa mot varandra till botten i er uttalade tristess- tror att gäster kan vara e bra kompromiss, men hade gärna sett någon typ av försnack också.

Vi kommer alltid ha Lampinen. Men vi får se hur det blir. K har blivit pappa och har kanske underskattat den energi det kräver. Jag själv har ägnat den sista tiden åt min bok "Tyckonom" som behandlar samma ämnen som Magister gjort, och verkligen börjat hata detta, som man lätt gör när man korrar och har sig. Dessutom har "Bibliotek" krävt oerhört mycket tid och energi, som ni säkert kan tänka er. Jag själv hade helst ägnat precis all min tid åt Bibliotek och liknande. Då är det kanske inte konstigt att andra projekt blir lidande.
Citera
2017-06-01, 03:51
Medlem
Citat:
Vi kommer alltid ha Lampinen. Men vi får se hur det blir. K har blivit pappa och har kanske underskattat den energi det kräver. Jag själv har ägnat den sista tiden åt min bok "Tyckonom" som behandlar samma ämnen som Magister gjort, och verkligen börjat hata detta, som man lätt gör när man korrar och har sig. Dessutom har "Bibliotek" krävt oerhört mycket tid och energi, som ni säkert kan tänka er. Jag själv hade helst ägnat precis all min tid åt Bibliotek och liknande. Då är det kanske inte konstigt att andra projekt blir lidande.

Nej bibliotek är en imponerande bedrift, fortsätter ni bör ni väl snart eller redan slagit något typ av rekord. Ser fram emot tyckonomen iaf om du mäktar fördigställa den- hade varit på sin plats med en inläsning på den också. När e den ute?
Citera
2017-06-01, 09:19
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryitwize
Nej bibliotek är en imponerande bedrift, fortsätter ni bör ni väl snart eller redan slagit något typ av rekord. Ser fram emot tyckonomen iaf om du mäktar fördigställa den- hade varit på sin plats med en inläsning på den också. När e den ute?

Den har just skickats på tryck.

Vet inte hur meningsfullt det känns med inläsningar av redan publicerat material.
Citera
2017-06-03, 20:34
Medlem
Nu fick jag äta upp min magsura kommentar om Magisters intervjuer, för intervjun med Henrik Möller var helt i min smak vad det gällde person, innehåll och form. Lite synd att K inte var med, men om han inte hade kunnat vara med på plats hade det kanske inte fungerat så bra ändå.

En liten kritik är att den liksom intervjun med Kitok led något av att intervjuare och intervjuobjekt verkade känna varandra för bra sedan tidigare. Det blev lite internt och förutsattes en hel del förkunskap hos lyssnaren, exempelvis angående personer som bara nämndes vid förnamn. Det gavs inte så mycket bakgrund om den intervjuade, men Henrik Möller har ju varit med i Arkiv samtal, så det kunde kanske fungera som introduktionskurs.

Synd att det nya formatet inte fick en riktig chans. Att köra femton minuters snack om patreon och pengar när nedläggningen redan är ett faktum känns lite orättvist.

Även bra Lampinen-snack. Synd att inte kunna få fortsätta höra rapporterandet när Lampinen ställer till med haverier som det inställda fast ändå inte inställda Stockholm Racist Pride som skrämt upp folk och lett till polisskydd.
Citera
2017-06-04, 11:42
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoHaest
Synd att inte kunna få fortsätta höra rapporterandet när Lampinen ställer till med haverier som det inställda fast ändå inte inställda Stockholm Racist Pride som skrämt upp folk och lett till polisskydd.

Jag skulle säga att det främst är Hitler som skrämt upp folk. Jag försöker avdramatisera ordet "rasist". Ibland genom att visa vilket fobiskt förhållande folk har till ordet.
Citera
2017-06-04, 13:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Jag skulle säga att det främst är Hitler som skrämt upp folk. Jag försöker avdramatisera ordet "rasist". Ibland genom att visa vilket fobiskt förhållande folk har till ordet.

Alla väljer de strider de tycker är värda att lägga kraft på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in