2015-11-18, 10:20
Medlem
swimp78s avatar
Ja vad tror ni om denna?

Kringlan Svensson är ju minst sagt i hetluften så det blir intressant att se vad han ska hitta på

Dessvärre är jag inte helt övertygad om att det kommer bli jättelajbans
Kringlan Svensson är roligast när han tangerar inte bara politik utan även det vardagliga och använder humor. Som t ex i sin fd pod Crazy Town. I den här podden ska han vara gravallvarlig och prata politik. Vetefan om jag är så intresserad av "K" som "politisk tänkare".. Men vi får väl se

Johannes Nilsson var en kort period nån sorts "it-boy" på 90-talet och skrev nån indieroman/text om att han tog mycket droger , detta beskrivet på ett ordrikt och lite blase vis. Han har sedan dess verkat i seriefandomens utkanter och varit bitter och cynisk på olika bloggar. Nån sorts drogliberal kulturparnass-hatande flashback-kille minus rasism.
De tillfällen jag hört honom i ljudinspelning tidigare har han framstått som rätt tradig.

Men jag hoppas att mina fördomar motsägs och det blir kanonbra!

Stöd: https://www.patreon.com/magister?ty=h
på itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/...51?i=357228055
Senast redigerad av swimp78 2015-11-18 kl. 10:25.
Citera
2015-11-18, 11:24
Medlem
camejos avatar
Jag har ganska höga förväntningar, har inget särskilt emot att de pratas politik iaf inte om de görs av människor som är någorlunda pålästa och kan tänka originella tankar. Finns många andra i poddsvängen som aldrig borde prata politik, alla mina kamrater och tsknas t. ex.

Andra avsnittet ska handla om Kringlans meltdown, blir intressant att höra hur det är fatt med honom.
Citera
2015-11-18, 12:20
Medlem
robomans avatar
Ogillar när jag ska behöva gå den här krångliga vägen, men när varken Kringlan eller Johannes presenterat någon sådan har jag fått tråckla fram en rss för oss som inte använder itunes.

Funkar att lägga in i poddappar.
http://feeds.soundcloud.com/users/so...544/sounds.rss

Tråckla betyder förresten i det här fallet bara att jag använt ett verktyg för att få fram ursprunglig rss från itunes-länken, och lagt in det hela manuellt i poddspelaren.
Citera
2015-11-18, 15:52
Medlem
Otroligt trött diskussion man redan hört/läst hundra gånger.
Citera
2015-11-18, 17:12
Medlem
DolphinMelters avatar
Men va? är det jag som börjar bli tokig?! Fanns det inte redan en tråd om Magister Podcast med en uppmaning att skänka pengar på patreon?
Citera
2015-11-18, 17:25
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Men va? är det jag som börjar bli tokig?! Fanns det inte redan en tråd om Magister Podcast med en uppmaning att skänka pengar på patreon?
Den försvann nog eftersom den inte innehöll någonting alls förutom just en uppmaning om att skänka pengar.
Citera
2015-11-18, 17:33
Medlem
JohanCKars avatar
Jävligt bra men formen kan säkert behöva härda samman några avsnitt. De känner ju knappt varandra. Har kollat Nilssons blogg och det känns som ett mkt bra kompromisslöst komplement till kringlan.
Sponsrat den.
Citera
2015-11-18, 17:49
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Den försvann nog eftersom den inte innehöll någonting alls förutom just en uppmaning om att skänka pengar.

Okidoki Tack, var rädd att jag blivit en knasboll.

Håller med om att podden var bra, det finns potential. Ska bli intressant att höra hur den utvecklas nu efter kringlan-gate.
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-11-18 kl. 17:53.
Citera
2015-11-18, 19:10
Medlem
Run3s avatar
I Lilla Drevet drog Kringlan och hans polare in 8 lök per avsnitt från Aftonhoran. Har de någon sponsor nu? Eller är planen att de bara ska gå runt på allmosor från snåla vänsterhipsters?
Citera
2015-11-18, 19:20
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
I Lilla Drevet drog Kringlan och hans polare in 8 lök per avsnitt från Aftonhoran. Har de någon sponsor nu? Eller är planen att de bara ska gå runt på allmosor från snåla vänsterhipsters?

8k/avsnitt/4 från aftonbladet för lilla drevet + cash från akademikernas A-kassa. Idag har Magister utan sponsorer 381 dollar/avsnitt/2.

Men vem vet, dom kanske får lite kulturpengar.
Citera
2015-11-18, 20:24
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
De har ju kört ett avsnitt bara, och ser var inspelat för ett tag sedan. Finns nog inga sponsorer som hoppar på det här innan podden fått fart. Om ens då. Känns inte som att de kommer försöka få sponsorer.

De ser ju ut att snart dra in lika mycket på det här som var och en gjorde för ett avsnitt av Lilla Drevet.
Citera
2015-11-18, 20:39
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Jag tror det skulle kunna finnas en marknad för en podcast som inte är PK men samtidigt inte är SD eller nazistisk.
Dvs inte så PK att de ber om ursäkt för fula ord och inte så nazistisk att de inte kan få gäster.
Så länge den inte hijackas av vänstern då som så mycket annat. De får gärna ha vänstergäster dock.

Det finns ingen vettig podcast i Sverige idag som går att lyssna på. Om de kan fylla den här platsen och är proffsiga nog så kommer folk betala för det. Försök hålla igen lite på manbunhipsterheten bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in