2015-11-18, 10:20
Medlem
swimp78s avatar
Ja vad tror ni om denna?

Kringlan Svensson r ju minst sagt i hetluften s det blir intressant att se vad han ska hitta p

Dessvrre r jag inte helt vertygad om att det kommer bli jttelajbans
Kringlan Svensson r roligast nr han tangerar inte bara politik utan ven det vardagliga och anvnder humor. Som t ex i sin fd pod Crazy Town. I den hr podden ska han vara gravallvarlig och prata politik. Vetefan om jag r s intresserad av "K" som "politisk tnkare".. Men vi fr vl se

Johannes Nilsson var en kort period nn sorts "it-boy" p 90-talet och skrev nn indieroman/text om att han tog mycket droger , detta beskrivet p ett ordrikt och lite blase vis. Han har sedan dess verkat i seriefandomens utkanter och varit bitter och cynisk p olika bloggar. Nn sorts drogliberal kulturparnass-hatande flashback-kille minus rasism.
De tillfllen jag hrt honom i ljudinspelning tidigare har han framsttt som rtt tradig.

Men jag hoppas att mina frdomar motsgs och det blir kanonbra!

Std: https://www.patreon.com/magister?ty=h
p itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/...51?i=357228055
Senast redigerad av swimp78 2015-11-18 kl. 10:25.
Citera
2015-11-18, 11:24
Medlem
camejos avatar
Jag har ganska hga frvntningar, har inget srskilt emot att de pratas politik iaf inte om de grs av mnniskor som r ngorlunda plsta och kan tnka originella tankar. Finns mnga andra i poddsvngen som aldrig borde prata politik, alla mina kamrater och tsknas t. ex.

Andra avsnittet ska handla om Kringlans meltdown, blir intressant att hra hur det r fatt med honom.
Citera
2015-11-18, 12:20
Medlem
robomans avatar
Ogillar nr jag ska behva g den hr krngliga vgen, men nr varken Kringlan eller Johannes presenterat ngon sdan har jag ftt trckla fram en rss fr oss som inte anvnder itunes.

Funkar att lgga in i poddappar.
http://feeds.soundcloud.com/users/so...544/sounds.rss

Trckla betyder frresten i det hr fallet bara att jag anvnt ett verktyg fr att f fram ursprunglig rss frn itunes-lnken, och lagt in det hela manuellt i poddspelaren.
Citera
2015-11-18, 15:52
Medlem
Otroligt trtt diskussion man redan hrt/lst hundra gnger.
Citera
2015-11-18, 17:12
Medlem
DolphinMelters avatar
Men va? r det jag som brjar bli tokig?! Fanns det inte redan en trd om Magister Podcast med en uppmaning att sknka pengar p patreon?
Citera
2015-11-18, 17:25
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Men va? r det jag som brjar bli tokig?! Fanns det inte redan en trd om Magister Podcast med en uppmaning att sknka pengar p patreon?
Den frsvann nog eftersom den inte innehll ngonting alls frutom just en uppmaning om att sknka pengar.
Citera
2015-11-18, 17:33
Medlem
JohanCKars avatar
Jvligt bra men formen kan skert behva hrda samman ngra avsnitt. De knner ju knappt varandra. Har kollat Nilssons blogg och det knns som ett mkt bra kompromisslst komplement till kringlan.
Sponsrat den.
Citera
2015-11-18, 17:49
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Den frsvann nog eftersom den inte innehll ngonting alls frutom just en uppmaning om att sknka pengar.

Okidoki Tack, var rdd att jag blivit en knasboll.

Hller med om att podden var bra, det finns potential. Ska bli intressant att hra hur den utvecklas nu efter kringlan-gate.
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-11-18 kl. 17:53.
Citera
2015-11-18, 19:10
Medlem
Run3s avatar
I Lilla Drevet drog Kringlan och hans polare in 8 lk per avsnitt frn Aftonhoran. Har de ngon sponsor nu? Eller r planen att de bara ska g runt p allmosor frn snla vnsterhipsters?
Citera
2015-11-18, 19:20
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
I Lilla Drevet drog Kringlan och hans polare in 8 lk per avsnitt frn Aftonhoran. Har de ngon sponsor nu? Eller r planen att de bara ska g runt p allmosor frn snla vnsterhipsters?

8k/avsnitt/4 frn aftonbladet fr lilla drevet + cash frn akademikernas A-kassa. Idag har Magister utan sponsorer 381 dollar/avsnitt/2.

Men vem vet, dom kanske fr lite kulturpengar.
Citera
2015-11-18, 20:24
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
De har ju krt ett avsnitt bara, och ser var inspelat fr ett tag sedan. Finns nog inga sponsorer som hoppar p det hr innan podden ftt fart. Om ens d. Knns inte som att de kommer frska f sponsorer.

De ser ju ut att snart dra in lika mycket p det hr som var och en gjorde fr ett avsnitt av Lilla Drevet.
Citera
2015-11-18, 20:39
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Jag tror det skulle kunna finnas en marknad fr en podcast som inte r PK men samtidigt inte r SD eller nazistisk.
Dvs inte s PK att de ber om urskt fr fula ord och inte s nazistisk att de inte kan f gster.
S lnge den inte hijackas av vnstern d som s mycket annat. De fr grna ha vnstergster dock.

Det finns ingen vettig podcast i Sverige idag som gr att lyssna p. Om de kan fylla den hr platsen och r proffsiga nog s kommer folk betala fr det. Frsk hlla igen lite p manbunhipsterheten bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in