2019-10-14, 21:42
Medlem
Mr EmComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imunderandoverit
Smuggla? Lol, jag har en hel hög med m16 full auto lowers hemma. Å du kan få licens på full auto i sverige. CG Bertil tex. Hagge bänke har 2st. Sphur har full auto åsså osv.

Vapenhandlare/vapensmeder har väll ändå liite andra regler att förhålla sig till.
Citera
2019-10-14, 21:57
Medlem
Citat:
Smuggla? Lol, jag har en hel hög med m16 full auto lowers hemma. Å du kan få licens på full auto i sverige. CG Bertil tex. Hagge bänke har 2st. Sphur har full auto åsså osv.
Inga nya licenser på k-pist, jag tror det gäller alla autovapen.
Citera
2019-10-14, 22:05
Medlem
Och hur är det egentligen i Sverige med civilt k-pistskytte; är det enkelskott (punkteld) som gäller, där man dessutom får ladda magasinet med samtliga patroner för skottserien endast om man ligger ned, och endast styckevis vid knästående eller stående?
Citera
2019-10-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
fortfarande väldigt olagligt att bygga om eller ändra vapen på det sättet. du är tvungen att smuggla in den delen då från Tyskland, oklart vad Denmark har för lagar om du passerar där.

vill man skjuta automat är det de militära/hemvärnet som gäller i sverige.
det går inte att få licens på full auto i Sverige.
att få tag på en Ar15 lagligt är inte lätt eller billigt det heller, jag har försökt och givit upp då det skulle kosta för mycket tid, pengar och krångel. det finns andra halv auto som är lättare att få tag på lagligt.

Underbeslag är inte licenspliktiga oavsett vapentyp. Inget smugglande krävs.
Citera
2019-10-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruksroger

Du får ändå inte inneha en komplett full auto m16 lower. Du kan ha lowern stripped å delarna. Så fort du bygger ihopa den blir den olaglig, iofs så kan du bygga ihopa den utan auto sear, då e de lugnt.
Citera
2019-10-15, 09:46
Medlem
Citat:
Du får ändå inte inneha en komplett full auto m16 lower. Du kan ha lowern stripped å delarna. Så fort du bygger ihopa den blir den olaglig, iofs så kan du bygga ihopa den utan auto sear, då e de lugnt.

Nej, du får ha den komplett om du vill. Det finns inga lagar i Sverige som gör skillnad på om en del används i ett helautomatiskt vapen eller ej.
Citera
2019-10-16, 00:56
Medlem
Citat:
Nej, du får ha den komplett om du vill. Det finns inga lagar i Sverige som gör skillnad på om en del används i ett helautomatiskt vapen eller ej.

Va snackar du om? Du får öht inte inneha en komplett m16 full auto lower i Sverige utan tillstånd. Delarna är fria men sätter du ihopa den blir det brott mot vapenlagen 4 kap, så lägg ner ditt trams.
Citera
2019-10-16, 22:01
Medlem
Citat:

Och hur gamla är dom?
När fick dom licensen?
Hur ska du motiverar licensansökan?

Finns några som har ja, går att få nej.
Citera
2019-10-16, 22:06
Medlem
Citat:
I egenskap av att du har massa mekaninska delar kan det likställas med låndan på en vanlig cyl rep.
Dvs en vital licens bepliktig del. Tramsat klart snart?
Citera
2019-10-18, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
I egenskap av att du har massa mekaninska delar kan det likställas med låndan på en vanlig cyl rep.
Dvs en vital licens bepliktig del. Tramsat klart snart?

Försöker du ge mig en hjärnblödning eller vad är det frågan om?

Lower=underbeslag. Uppern är vad som anses vara lådan i Sverige.
Citera
2019-10-19, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Har du jägarlicens? Rätta mig gärna om jag nu har fel, men måste man inte ha jägarlicens innan vapenlicens eller är jag helt ute och cyklar och blandar ihop saker..

Finns inget som heter jägarlicens ...
Citera
2019-10-19, 15:21
Medlem
Citat:

Fel.. den blir inte olaglig förän den paras ihop med en upper
Du kan ha en komplett m16 lower med alla delar allt det du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in