Citat:
"Forskarvärlden är enig". Stämmer inte
Jag kan inte se nån som helst skillnad på det jag framför och det Timothy Snyder framför. Timothy Snyder är en stor supporter av det självständiga Ukraina, en nyansernas man, en fantastisk historiker.
Rudling är däremot en kritiker av Timothy Snyder kan jag utläsa, men jag har inte läst mycket av Rudling. Återkommer om denne. Även med akademikerpoäng kan man bedriva propaganda, tvyärr. Har man kommunistbakgrund är man ganska färgad minst sagt.
Jag har aldrig motsagt att det inte skedde ett massmord av storlek ca 100000 under 1942-43 av Melnyks tyskavänliga falang i OUN, detta medan Bandera satt i koncentrationsläger i Tyskland.
Jag har redan dragit ner byxorna på dig en gång när du visade fotot med de mördade barnen, de kom från en bok med obduktionsfoton o liknande från 20-talet, taget 1923, en romsk mor som mördat sina barn. Och som helt slarvigt sattes som omslaget på en av Nortoms böcker, "Ludobójstwo UPA na Ludnośći Polskiej" av Korman. Denne Dr Korman är en bedragare.
"Fyra romska barn dödade 20 år tidigare, på natten av 11-12 December 1923 vid Antonyuvka by i Radom länet vid den tiden Kelechchyni, av romska kvinnan Marianne Dolinsky . Publicerades under kriget i "Roczniku Psychiatrycznym", och efter kriget i "Handbok för rättsmedicin för studenter och läkare" (1948), som sponsras av prof. Victor Zhivo-Dombrovsky, chef för Institutionen för rättsmedicin vid universitetet i Warszawa. Dessutom mars 1947 på uppdrag av ministern för Försvars genomfört obduktion av General Karol Świerczewski." (automatiskt översatt från polska). Dessutom är taggtråden fotomanipulerad, den finns inte med på ursprungsbilderna.
Igen, visar du nu ett utdrag från exakt samma Nortoms bok, "Ludobójstwo UPA na Ludnośći Polskiej" av Korman. Jag har inte möjlighet kolla upp allt, men redan skapas frågetecken. Tagna från gamla Obduktionsböcker? Mord och brottsböcker? Tyvärr är detta en bok och en publisher som skapar många frågetecken. Med ett sånt fel redan på omslaget står du nog med byxorna nere som vanligt.
https://www.revolvy.com/page/Nortom Nortoms böcker har redan gjort internationella skandaler och är svartlistade.
Skräckfotona påminner om all den ryska propaganda man photoshoppade i Donbass efter 2014 där man påstod ukrainsk grymhet. Detta är del i det ryska hybridkriget, det är så man förösker få "proryssar" att välja sida. En del går i tron att "nazist-ukrainarna" styckar barn osv.
Jag påstår INTE att det inte skett grymheter under kriget, men detta är propaganda.
Senast redigerad av flying.lotus 2019-05-07 kl. 09:23.
Senast redigerad av flying.lotus 2019-05-07 kl. 09:23.
igen...