2022-02-21, 04:24
Medlem
FriaLandetTibets avatar
När nu 75% av tsar Putins trupper är koncentrerade långt nere i södern, längs Ukrainas gräns:

Borde inte Finland och Sverige gemensamt gå in i Karelen, för att en gång för alla erövra Karelen och Kola-halvön?

Allt land norr om Ladoga och Onega borde befrias från Ryssland.

Karelen och Kola-halvön kommer förr eller senare att brytas loss från Ryssland ändå, om inte förr så när Putin dör och nuvarande ryska styret kollapsar.

Vi borde inte vara så modesta, och bara planera för att skydda oss mot Ryssland. Istället borde vi bli mer proaktiva, och planera för att erövra bitar av Ryssland.
Senast redigerad av FriaLandetTibet 2022-02-21 kl. 04:30.
2022-02-21, 04:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ukrainska nazisterna tillbaka till USA? Nej du. Dessa superläskiga nazistsuperskurkar är många av dem informatörer åt FSB och till och med Vitryska KGB (Korotkikh).

Det är ett dubbelspel som pågår här där "fascister" ska spela skurken Putin måste "befria" Ukraina från. Och det vet du. Det är så äckligt och falskt.

Nej det bet jag inte. Har de spelat teater sedan ww2 menar du?
2022-02-21, 04:31
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Nej det bet jag inte. Har de spelat teater sedan ww2 menar du?

Dessa nynazister i östra Ukraina (det är skillnad på Svoboda och Azov) är nästan alla rysk underrättelsetjänst och dubbelagenter, ja. De är fågelskrämman Putin använder för att rättfärdiga sin expansionism.
2022-02-21, 04:34
Avstängd
Citat:
Dessa nynazister i östra Ukraina (det är skillnad på Svoboda och Azov) är nästan alla rysk underrättelsetjänst och dubbelagenter, ja. De är fågelskrämman Putin använder för att rättfärdiga sin expansionism.

Tror nog du överanalyserar och det du säger låter inte troligt alls.
2022-02-21, 04:37
Citat:
Tror nog du överanalyserar och det du säger låter inte troligt alls.

Du vet att jag har rätt. Spela inte dum. Sergei Korotkikh härstammar ur vitryska KGB, planterades i Moskvas skinnskallescen och dök senare upp i Ukraina under tiden för Maidan.

Det är det här ni rysstroll inte vill att folk ska veta. Att ni skapar eran egna fiende och opposition. Så ni hållt på ända sedan Lenin.
2022-02-21, 04:39
Avstängd
Citat:
Du vet att jag har rätt. Spela inte dum. Sergei Korotkikh härstammar ur vitryska KGB, planterades i Moskvas skinnskallescen och dök senare upp i Ukraina under tiden för Maidan.

Det är det här ni rysstroll inte vill att folk ska veta. Att ni skapar eran egna fiende och opposition. Så ni hållt på ända sedan Lenin.

"OK"

Rysstroll, ryssar=kommunister, osv osv.

Att några enstaka av skinskallarna är agenter säger inget.
2022-02-21, 04:42
Citat:
"OK"

Rysstroll, ryssar=kommunister, osv osv.

Att några enstaka av skinskallarna är agenter säger inget.

Det är knappast några "enstaka". De är till för att se så vidriga och oförlåtliga ut som möjligt. Putins fågelskrämma.
2022-02-21, 04:49
Avstängd
Citat:
Det är knappast några "enstaka". De är till för att se så vidriga och oförlåtliga ut som möjligt. Putins fågelskrämma.

Du övertygar inte mig. Speciellt inte när du häver ut dig floskler som rysstroll mm.
Du ger ett infantilt intryck tyvärr...
2022-02-21, 04:54
Citat:
Du övertygar inte mig. Speciellt inte när du häver ut dig floskler som rysstroll mm.
Du ger ett infantilt intryck tyvärr...

Jag bryr mig inte längre om vilket intryck jag ger när jag vet att jag ändå har rätt. Du vill bara idiotförklara mig för att jag börjar komma för nära sanningen nu.
2022-02-21, 06:01
Medlem
birgerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Om mördaren Bandera inte har någon relevans bode man rimligen inte utnämna missfostret till "Ukrainas hjälte" och resa statyer till hans ära, eller hur?

https://tinyurl.com/425ph8h4

Eller tycka frimärken till hans ära.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stepan..._100_years.jpg

För att inte tala om att namnge gator och skolor efter Bandera.

Du får dock rätt i ett avseende. Bandera är lika hatad i östra och södra Ukraina, som han hyllas i västra delen av landet. Det underlättar en del.
Trolleri som vanligt. Han hyllas inte I någon omfattning överhuvudtaget..Däremot så råkar byar runt Lvuv ha många offer och veteraner från rebellerna under WW2. Intr så konstigt det finns en bygata eller minnesmärke.Vilket liksom inte är särskilt kontroversiellt om man nu inte är ett ryskt troll.. Bandera bekämpafe framförallt polsk överhöghet innan WW2. Och under hela WW2 satt han i tyska koncentrationslägret Sachsenhausen när ukrainska nationalister bekämpade polacker,nazister och kommunister. Att likställa Bandera med nazisterna går inte då hela målet var ukrainsk självständighet helt I konflikt med nazisternas intressen. Du trollar.
Senast redigerad av birgerkungen 2022-02-21 kl. 06:23.
2022-02-21, 06:22
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De ukrainska styrkorna har inte rört sig en tum från gränslinjen till utbrytarrepublikerna.

Nej, varför skulle de det? Det är Ryssland som omgrupperar trupper för en offensiv.
2022-02-21, 06:43
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriaLandetTibet
När nu 75% av tsar Putins trupper är koncentrerade långt nere i södern, längs Ukrainas gräns:
Borde inte Finland och Sverige gemensamt gå in i Karelen, för att en gång för alla erövra Karelen och Kola-halvön?
[/u][/b].

Skulle inte det strida mot de djupaste och ädlaste dragen i den svensk-ryska historien ? T.o.m. Putin räknar ju på något vis med att det var varjagen (vikingen) Rurik från den skandinaviska halvön som grundade det ryska riket . Och slaver , finnar, tjuder m.fl. bjöd honom komma för att skapa fred i deras trakter där det var ständiga strider.

Bättre att vi erbjuder en riktig skandinav att insättas i stället för Putin - i Kiev (med litet omorganisation) ! Vem skulle passa bäst till det? Carl Bildt ? Jens Stoltenberg ? ... ?
-

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in