Citat:
Ursprungligen postat av
Netzach
Det här citatet ur artikeln avslöjar ju för alla med IQ över 75 att det rör sig om blattekids:
Så tråkigt att man måste läsa mellan raderna för att få reda på sanningen idag.
Precis. Och då kan man ställa sig nästa fråga; i vilken kultur/religion/länder är det beteendet accepterat? Om dessa pojkar måste lära sig vilka ''koder som gäller hos oss'' kan man ju undra i vilken sjuk kultur detta beteende uppenbarligen anses ok. Vi vet alla svaret, men det jag är ute efter är avsaknaden av problematisering av detta faktum. Varför ifrågasätts inte det uppenbara? Varför frågar inte journalisten församlingsherden vilken kultur som inte har ''dessa koder'' eftersom det torde vara alldeles självklart att man inte beter sig så?
Blir så trött. Det är denna ovilja att problematisera, att ifrågasätta, att markera som göder polariseringen i Sverige. Jag efterlyser en konstruktiv och begåvad debatt i Sverige angående hur vi beter oss i detta land, respekten för medmänniskor samt konsekvenser om vi inte gör det. Det är sjukt att man skall behöva upplysa om det självklara, men nu när det tycks ha gått så långt att vi måste göra just det.
Ja, detta är mitt första inlägg på FB någonsin. Jag tackar pojkarna som inte har uppfattat ''vilka koder som gäller hos oss'', samhällets mjäkiga reaktioner samt den flata reportern för det.