Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-17, 22:43
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Tja, läser man Sanandajis svar som Fan läser bibeln så kan man tolka det som du gör.
Sanandaji använder samma måttstock på svenskar som invandrare och det vet du, du låter mer som en obstinat tonåring som absolut måste revoltera mot föräldrarna trots att du innerst inne vet att de har rätt.

Ditt påstående att han inte kan läsa statistik diskvalificerar dig och säger väldigt mycket om hur skev din verklighetsuppfattning är.

Ett litet tips: Kolla statistik på hur utbildningsnivån var i Syrien INNAN kriget bröt och förklara sedan för mig hur det kan vara BÄTTRE nu efter några års krig?
Hehe. Du var minsann en riktig lustigkurre du . Vem som helst som kan grundläggande statistik vet att Tino har missat samtliga punkter som jag tar upp ovan.

Ditt lilla tips som du ger mig antyder skarpt att du aldrig gått igenom en hel statistikkurs. Varför skulle jag jämföra hur siffrorna ser ut i Syrien idag? Jag skulle kunna fråga dig varför andelen akademiker skulle vara lägre bland de som kommer lika gärna men jag avstår från det och tar bara med mig siffran i behåll.

På vilket sätt anser du korrelationen mellan dessa vara och anser du att det är den enda korrelation som finns om sambandet finns? Nej, just det gosse lille. Det funkar inte att luras med mig. Det verkar som om du har en hel del att lära kring statistik...

Fortfarande kvarstår frågan vad Tino egentligen vet om akademiker som utbildat sig mindre än tre år i Syrien eller om han. vilket man tillsynes måste tro , bara höftar. Dessutom kvarstår även frågan vad han vet om folk som inte svarat på enkäten. Det luktar lite besserwisser om denne Tino.
Citera
2015-12-17, 23:01
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulPaljett
Hah, där fick jag för att jag läste för fort.

Men en akademiker i form av professor skall då likställas med någon som läst 7,5hp "Harry Potter-kunskap"?
Likställa är kanske fel ord men de skulle kunna gå in under benämningen akademiker båda två.
Här i Sverige har vi ju en del distansutbildningar där man kan läsa in kurser av olika slag. Vi hade tidigare mellaningenjörsutbildningarna som var ganska stora och tvååriga. Det fanns också en mängd andra utbildningar med pedagogik inblandat på två år. Idag ser det annorlunda ut ffa ändrades allt på 90-talet när vi skulle anpassa oss till EU och internationella titlar vilket krävde förlängning av en del utbildningar men det finns fortfarande folk som tar fristående kurser typ genusutbildningar eller hoppar av och går mindre än tre år.
Citera
2015-12-17, 23:08
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Då ska du få det:

Här är en länk som Tino ofta använt i sin argumentation för hur många Syrianer som är högskoleutbildade.
Tino använder den dels mot påståenden från Aftonbladet och dels mot påståenden från regeringshåll om att antalet akademiker är "uppemot 30 procent"
http://www.tino.us/2015/11/aftonbladet-fyra-av-tio-nyanlanda-syrier-ar-akademiker-om-man-med-akademiker-menar-svetsare-och-meka nier/

Han menar på att antalet akademiker bara är 10 procent därför att han menar på att akademiker är man bara om man har en minst tre år lång utbildning. En minst sagt märklig definition som knappast vinner nåt gehör inom den svenska akademikerkåren eller andra bättre lämpade än honom att beskriva vad en akademiker är.
Han skriver ju uttryckligen att han där använder SCBs definition, vilken naturligtvis är relevant eftersom det är svenska högutbildade enligt den definitionen som Aftonbladet jämför med.

Citat:
Dessutom väljer han att inte redovisa de 13 procent som ingen vet något om utan hans märkliga slutsats blir att det bara är de tio procenten som kan kallas akademiker.
Vad han skriver är att "ca tio procent av [till Sverige nyanlända] Syrier anger att de är högutbildade". Varför skulle han där räkna med de 13 procent som inte anger någonting? Men även om du antar att de om de på något sätt blev tvingade skulle ange att de var högutbildade i samma utsträckning som de som faktiskt svarade, vilket de antagligen inte skulle, så landar du på drygt elva procent totalt. Det skulle inte ge en annan helhetsbild.

Citat:
Från en statistisk synpunkt så skulle hans resonemang inte klara en prövning ens för en labrapport. Det är ju ganska tydligt att han inte har någon form av vetenskaplig grundkurs som han bär med sig. Det blir bara tio procent i hans mystiska värld trots att de kunde vara 32 eller varför inte en siffra "uppemot 30" åtminstone.

När man inte klarar av att redovisa detta vetenskapligt kan jag undra varför han får så stor plats i debatten. Jag säger inte att killen är dum men han förstår sig inte på vissa primära saker när det gäller statistik och det drabbar läsarna som inte förstår vilka trick han använder.
Hur skulle det vara 32 procent? Han anger som sagt den definition han använder.

Att han inte skulle ha någon vetenskaplig grundkurs i bagaget är helt enkelt inte sant. Han har gått grundutbildningen på Handels och en forskarutbildning på University of Chicago.
Citera
2015-12-18, 19:35
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettbollen
Hört att han dejtar en ful vindögd sd:are. Hanna nått heter hon. Ett riktigt skabbigt WT luder.
Jodu, den Hanna skulle du inte få om du så kröp på bara knän och erbjöd allt du har. Du har det nämligen inte.
Citera
2015-12-18, 22:30
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
Han skriver ju uttryckligen att han där använder SCBs definition, vilken naturligtvis är relevant eftersom det är svenska högutbildade enligt den definitionen som Aftonbladet jämför med.
.
I rubriken står det uttryckligen akademiker. Det är även detta som Löfven säger i en annan artikel "uppemot 30 procent" Han har själv valt den rubriken men väljer sedan att söka en egen definition. Alltid fel inom statistiken om man inte anger sina operationer.
Ja Aftonbladets siffror verkar inte stämma om de inte är periodiserade under en viss dag eller nåt annat ovetenskapligt. Vi ska dock vara medvetna om att siffrorna här är och måste vara periodiserade till en tid innan olika artiklar skrevs. Det är mycket möjligt att slowcomers efter detta har en sämre utbildning generellt p.g.a. att de inte haft pengar att ta sig fram snabbt.

Citat:
Vad han skriver är att "ca tio procent av [till Sverige nyanlända] Syrier anger att de är högutbildade". Varför skulle han där räkna med de 13 procent som inte anger någonting?
.
De 13 procenten är ju folk som inte avgivit något svar. Ingen vet varför. Hade de möjlighet att svara? Likväl redovisar han inte att han spolat väck dessa från redovisningen. Helt fel om man försöker sig på vetenskaplig statistik.

Citat:
Men även om du antar att de om de på något sätt blev tvingade skulle ange att de var högutbildade i samma utsträckning som de som faktiskt svarade, vilket de antagligen inte skulle, så landar du på drygt elva procent totalt. Det skulle inte ge en annan helhetsbild.
.
Nu vet jag inte var du fick 11 procent ifrån...

Citat:
Hur skulle det vara 32 procent? Han anger som sagt den definition han använder.
.
Han utgår som sagt inte efter akademiker utan efter högutbildade akademiker.
Du kan väl läsa tabeller och räkna? 10 procent har en eftergymnasial utbildning > 3 år och 22 procent har en eftergymnasial utbildning som är < 3 år. I den sista gruppen kan det vara allt från 0-22 procent som skall tillföras gruppen om 10 procent alltefter hur pass akademisk utbildningen är. Utan att veta exakt hur denna undersökning gått till är det inte omöjligt att en del inte kunnat gå klart sina utbildningar och gått mindre än tre år trots att planen kanske var fem år och detta gäller i synnerhet ju längre fram i tid man söker. SCB-resultaten är i detta sammanhang något gamla då man sedan början av 2000-talet investerat mycket i nya statliga universitet samt även privata universitet/högskolor. De studenter som är mitt i utbildningen har alltså inte kommit ut. Utbildningskostnader totalt har gått från 2.7 procent av BNP till 4.3 över fem år.
Jag tror att Tino tror att alla dessa utbildningar är vocational och därmed i riskgruppen för icke-akademiska men dessa verkar bara utgöra runt hälften av de eftergymnasiala utbildningarna i Syrien. Den andra hälften verkar vara teknisk och commercial vilket starkt antyder att det kan finnas "akademiska meriter" i detta gäng.

Citat:
Att han inte skulle ha någon vetenskaplig grundkurs i bagaget är helt enkelt inte sant. Han har gått grundutbildningen på Handels och en forskarutbildning på University of Chicago.
Såvitt jag kan se finns det inga sådana kurser på Handels.

Vad det gäller amerikanska ekonomiutbildningar räcker det väl att se vilka stofiler som Riksbanken delar ut pris till varje år för att förstå att det oftast inte är så särskilt avancerat. MIT-killen som vann häromåret var dock ett klart undantag. Gillade när han smiskade upp den andre pristagaren för att han inte hade en tillräckligt bra vetenskaplig approach. Tror att det handlade om att han inte tagit med olika störningar som kan förekomma.
Citera
2015-12-18, 23:22
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
I rubriken står det uttryckligen akademiker. Det är även detta som Löfven säger i en annan artikel "uppemot 30 procent" Han har själv valt den rubriken men väljer sedan att söka en egen definition.
Nej, han använder som sagt SCBs definition, vilket är samma definition som Aftonbladet använder för sina svenska siffror. Han kan naturligtvis inte ange sina definitioner i rubriken.

Citat:
Ja Aftonbladets siffror verkar inte stämma om de inte är periodiserade under en viss dag eller nåt annat ovetenskapligt. Vi ska dock vara medvetna om att siffrorna här är och måste vara periodiserade till en tid innan olika artiklar skrevs. Det är mycket möjligt att slowcomers efter detta har en sämre utbildning generellt p.g.a. att de inte haft pengar att ta sig fram snabbt.
Så du håller med om att Aftonbladets artikel var missvisande? Poängen Tino gör är ju att Aftonbladet jämför äpplen med päron när de använder en definition för landet som helhet och en annan för de syriska invandrarna.

Citat:
De 13 procenten är ju folk som inte avgivit något svar. Ingen vet varför. Hade de möjlighet att svara? Likväl redovisar han inte att han spolat väck dessa från redovisningen. Helt fel om man försöker sig på vetenskaplig statistik.
Den enkätstudie han refererar till har naturligtvis ett bortfall. Allt annat vore högst anmärkningsvärt. Det är inget man kan lasta Tino för. Han har inte genomfört undersökningen utan refererar bara till den.

Citat:
Nu vet jag inte var du fick 11 procent ifrån...
Om 10% av bortfallet på 13% också har en treårig utbildning skulle totalt 0.1(1+0.13) = 11.3% ha en treårig utbildning. Typiskt sett har bortfallet lägre utbildning.

Citat:
Han utgår som sagt inte efter akademiker utan efter högutbildade akademiker.
Du kan väl läsa tabeller och räkna? 10 procent har en eftergymnasial utbildning > 3 år och 22 procent har en eftergymnasial utbildning som är < 3 år. I den sista gruppen kan det vara allt från 0-22 procent som skall tillföras gruppen om 10 procent alltefter hur pass akademisk utbildningen är. Utan att veta exakt hur denna undersökning gått till är det inte omöjligt att en del inte kunnat gå klart sina utbildningar och gått mindre än tre år trots att planen kanske var fem år och detta gäller i synnerhet ju längre fram i tid man söker. SCB-resultaten är i detta sammanhang något gamla då man sedan början av 2000-talet investerat mycket i nya statliga universitet samt även privata universitet/högskolor. De studenter som är mitt i utbildningen har alltså inte kommit ut. Utbildningskostnader totalt har gått från 2.7 procent av BNP till 4.3 över fem år.
Jag tror att Tino tror att alla dessa utbildningar är vocational och därmed i riskgruppen för icke-akademiska men dessa verkar bara utgöra runt hälften av de eftergymnasiala utbildningarna i Syrien. Den andra hälften verkar vara teknisk och commercial vilket starkt antyder att det kan finnas "akademiska meriter" i detta gäng.
Hela poängen med hans blogginlägg är att du inte kan jämföra SCBs siffror där man för att vara högutbildad måste ha en treårig eftergymnasial utbildning med arbetsförmedlingens siffror där vilken eftergymnasial utbildning som helst räknas. Det handlar inte om vem som ska få Tinos godkännande att kalla sig akademiker. Du och din kritik missar ju totalt poängen.

Citat:
Såvitt jag kan se finns det inga sådana kurser på Handels.

Vad det gäller amerikanska ekonomiutbildningar räcker det väl att se vilka stofiler som Riksbanken delar ut pris till varje år för att förstå att det oftast inte är så särskilt avancerat. MIT-killen som vann häromåret var dock ett klart undantag. Gillade när han smiskade upp den andre pristagaren för att han inte hade en tillräckligt bra vetenskaplig approach. Tror att det handlade om att han inte tagit med olika störningar som kan förekomma.
Ok, du tror inte att forskarutbildningen på UoC lär ut vetenskaplig metodik och att nobelpristagarna i ekonomi i regel inte heller har koll på det. Det känns inte lönt att diskutera det med dig.
Citera
2015-12-18, 23:24
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag har länge imponerats av Tinos siffror och texter. Snubben kan sina grejer helt klart. Dock blev jag lite besviken när jag för första gången igår såg honom i en video. Han låter nästan lite retard när han pratar. Vet att han inte är det, men ändå. Som en halv-downie typ.

Han gör sig verkligen inte bra i TV, låter lite sluddrigt och ibland blir det lite väl invecklade termer.

Han är dock ytterst kunnig och kan väl motivera sina argument, vilket sällan motståndarna kan då de till skillnad från Sanandajis hårdfakta/statistik utgår från rena gissningar om framtiden.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-12-18 kl. 23:29.
Citera
2015-12-18, 23:42
Medlem
Citat:
Hehe. Du var minsann en riktig lustigkurre du . Vem som helst som kan grundläggande statistik vet att Tino har missat samtliga punkter som jag tar upp ovan.

Ditt lilla tips som du ger mig antyder skarpt att du aldrig gått igenom en hel statistikkurs. Varför skulle jag jämföra hur siffrorna ser ut i Syrien idag? Jag skulle kunna fråga dig varför andelen akademiker skulle vara lägre bland de som kommer lika gärna men jag avstår från det och tar bara med mig siffran i behåll.

På vilket sätt anser du korrelationen mellan dessa vara och anser du att det är den enda korrelation som finns om sambandet finns? Nej, just det gosse lille. Det funkar inte att luras med mig. Det verkar som om du har en hel del att lära kring statistik...

Fortfarande kvarstår frågan vad Tino egentligen vet om akademiker som utbildat sig mindre än tre år i Syrien eller om han. vilket man tillsynes måste tro , bara höftar. Dessutom kvarstår även frågan vad han vet om folk som inte svarat på enkäten. Det luktar lite besserwisser om denne Tino.
Först måste jag säga att jag gillar din ton i ditt svar på min ganska arroganta kommentar, tack för det!

Vad jag menade var helt enkelt att det Löfvén&Co påstår angående utbildningsnivån på nyanlända Syrianer helt enkelt är omöjlig då det säger sig självt att ett land som trasas sönder av krig inte direkt ökar utbildningsnivån på befolkningen.

Sedan får vi inte glömma att uppgifterna på utbildningsnivån är vad immigranterna själva påstår så nivån är givetvis ännu lägre.
Citera
2015-12-18, 23:49
Medlem
VonFanderblads avatar
Det finns väl inte ens en vedertagen definition av akademiker? Hela diskussionen är bara käbbel som Steffe skulle sagt.
Citera
2015-12-19, 17:26
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Nej, han använder som sagt SCBs definition, vilket är samma definition som Aftonbladet använder för sina svenska siffror. Han kan naturligtvis inte ange sina definitioner i rubriken..
Det stora problemet är väl att han blandar äpplen och päron i en salig blandning. Här kan du få ännu en artikel, som jag nämnt tidigare, där han de facto har ett citat att gå på men på något sätt snirklar sig via en gammal undersökning och lite lätt raljerande kring de 22 procent vi tidigare pratat om. Vi ska då veta att högskoleutbildning är ett ännu vidare begrepp.
http://www.tino.us/2015/04/onsketankande-av-stefan-lofven-att-30-procent-av-syrier-har-hogskoleutbildning/

Här gör Tino först en pudel då han säger att det faktiskt finns 22 procent med eftergymnasiel utbildning <3 år. Sedan raljerar han på om frisörer och annat. Bara för att man lär sig ett yrke på en skola behöver ju inte det betyda att det inte klassas som akademisk utbildning. Tänk till exempel förskollärare, olika terapeuter, viss lägre vårdutbildning etc och lägg därtill alla som befinner sig mitt i en utbildning.

En sak som Tino inte tar upp är att hans statistik faktiskt är gammal och gäller de som kommit till Sverige under 2009 till 2013. Syrien har fortsatt att utöka sina universitet tex 2014 då man Baathuniversitetets fakulteter i Hama blev eget universitet.

En annan sak som Tino inte tar hänsyn till är den politiska utvecklingen när NATO började skramla med vapen så tog syrianerna sats norrut mot Europa och då fick vi en flyktingvåg. Att då inte tro att de högutbildade hann först ut ur landet och hade mest ekonomiska resurser för att fly långt bort verkar ju konstigt.

Citat:
Den enkätstudie han refererar till har naturligtvis ett bortfall. Allt annat vore högst anmärkningsvärt. Det är inget man kan lasta Tino för. Han har inte genomfört undersökningen utan refererar bara till den. .
Bortfall? Ja. Inte lasta Tino för? Jo, har han en seriös inställning till detta ska han redovisa hur han tänker där eller ta reda på varför bortfallet skett eller helt enkelt säga att det utgör ett frågetecken.

Citat:
Om 10% av bortfallet på 13% också har en treårig utbildning skulle totalt 0.1(1+0.13) = 11.3% ha en treårig utbildning. Typiskt sett har bortfallet lägre utbildning..
Snyggt men fortfarande en hypotes eller rättare sagt två i samma stycke.

Citat:
Hela poängen med hans blogginlägg är att du inte kan jämföra SCBs siffror där man för att vara högutbildad måste ha en treårig eftergymnasial utbildning med arbetsförmedlingens siffror där vilken eftergymnasial utbildning som helst räknas. Det handlar inte om vem som ska få Tinos godkännande att kalla sig akademiker. Du och din kritik missar ju totalt poängen..
Tino säger tio procent och det framgår klart. Jag tycker fortfarande att sättet han räknar fram det på saknar mycket analys och är direkt ovetenskapligt.

Citat:
Ok, du tror inte att forskarutbildningen på UoC lär ut vetenskaplig metodik och att nobelpristagarna i ekonomi i regel inte heller har koll på det. Det känns inte lönt att diskutera det med dig.
För det första så är ju inte ekonomi en vetenskap. Frågan är fortfarande om Tino har tagit någon kurs i vetenskaplig metodik.
Citera
2015-12-19, 17:29
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lauper
Först måste jag säga att jag gillar din ton i ditt svar på min ganska arroganta kommentar, tack för det!

Vad jag menade var helt enkelt att det Löfvén&Co påstår angående utbildningsnivån på nyanlända Syrianer helt enkelt är omöjlig då det säger sig självt att ett land som trasas sönder av krig inte direkt ökar utbildningsnivån på befolkningen.

Sedan får vi inte glömma att uppgifterna på utbildningsnivån är vad immigranterna själva påstår så nivån är givetvis ännu lägre.
Kan hålla med dig att det finns minst sagt många frågetecken här. Desto mer stolt över att svenske Tino verkligen har koll på allt detta.....
Citera
2015-12-19, 22:18
Medlem
BlaBlaBrahs avatar
Citat:
Det stora problemet är väl att han blandar äpplen och päron i en salig blandning. Här kan du få ännu en artikel, som jag nämnt tidigare, där han de facto har ett citat att gå på men på något sätt snirklar sig via en gammal undersökning och lite lätt raljerande kring de 22 procent vi tidigare pratat om. Vi ska då veta att högskoleutbildning är ett ännu vidare begrepp.
http://www.tino.us/2015/04/onsketankande-av-stefan-lofven-att-30-procent-av-syrier-har-hogskoleutbildning/

Här gör Tino först en pudel då han säger att det faktiskt finns 22 procent med eftergymnasiel utbildning <3 år. Sedan raljerar han på om frisörer och annat. Bara för att man lär sig ett yrke på en skola behöver ju inte det betyda att det inte klassas som akademisk utbildning. Tänk till exempel förskollärare, olika terapeuter, viss lägre vårdutbildning etc och lägg därtill alla som befinner sig mitt i en utbildning.

En sak som Tino inte tar upp är att hans statistik faktiskt är gammal och gäller de som kommit till Sverige under 2009 till 2013. Syrien har fortsatt att utöka sina universitet tex 2014 då man Baathuniversitetets fakulteter i Hama blev eget universitet.
Men Tino redogör exakt för vad han påstår i sitt blogginlägg. Exemplen Löfven nämner är läkare och ingenjörer, alltså högutbildade i traditionell mening. Tinos invändning är rimlig. Du behöver inte hålla med, men det gör inte Tinos inlägg oärligt eller inkompetent.

Jag förstår inte heller din invändning mot hans siffror. Han använder de senaste siffrorna som han har tillgängliga, vilket är vad man kan begära. Du föreslår att han ska sitta och gissa sig till andra siffror från 2014 och 2015. Det är för det första inte rimligt och för det andra är du naiv om du tror att helhetsbilden har förändrats för att Syrien byggde ut sina universitet under 2014. Vill du övertyga någon om att Syrien har lyckats höja andelen högutbildade mitt under brinnande inbördeskrig är det nog du som får klämma fram en siffra.

Citat:
En annan sak som Tino inte tar hänsyn till är den politiska utvecklingen när NATO började skramla med vapen så tog syrianerna sats norrut mot Europa och då fick vi en flyktingvåg. Att då inte tro att de högutbildade hann först ut ur landet och hade mest ekonomiska resurser för att fly långt bort verkar ju konstigt.
De syrier som kom innan kriget har högre utbildning, men inte på något dramatiskt sätt. Siffran är dessutom rimligen högre än när de kom eftersom de har haft tillgång till avgiftsfri högre utbildning i Sverige. Tino länkar till rapporten, så du kan ju själv kolla upp det.

Citat:
Bortfall? Ja. Inte lasta Tino för? Jo, har han en seriös inställning till detta ska han redovisa hur han tänker där eller ta reda på varför bortfallet skett eller helt enkelt säga att det utgör ett frågetecken.
Han kan naturligtvis inte ta reda på något om bortfallet. Den data han har tillgång till är i princip den SCB-rapport han länkar till. Det finns heller ingen anledning att spekulera fritt kring det. Han döljer det inte och det han pratar om är uttryckligen hur stor andel som anger att de har en viss utbildning. Där finns inget bortfall. Om man istället vill tala om vilka som faktiskt har en viss utbildning blir självrapporterad utbildning från enkäter problematisk. Med största sannolikhet är det mindre än 10% i urvalet som faktiskt har en längre utbildning. Men eftersom Tino bara kan gissa där lämnar han den bedömningen till läsaren, vilket är fullt rimligt.

Citat:
Snyggt men fortfarande en hypotes eller rättare sagt två i samma stycke.
Den första meningen är en matematisk sanning. Den andra är något du knappast kan ifrågasätta om du nu vet så mycket om tillämpad statistik som du vill ge sken av.

Citat:
Tino säger tio procent och det framgår klart. Jag tycker fortfarande att sättet han räknar fram det på saknar mycket analys och är direkt ovetenskapligt.
Ja, han säger 10% och det är tydligt vad han menar. Han menar de 10% i SCB-rapporten som han har markerat med en röd ruta. Det är inget han har räknat fram. Det har SCB räknat fram.

Citat:
För det första så är ju inte ekonomi en vetenskap. Frågan är fortfarande om Tino har tagit någon kurs i vetenskaplig metodik.
Nå, om man nu vill diskutera migration och utbildning är det trots allt inom den ekonomiska vetenskapen man hamnar oavsett om du tycker att den förtjänar namnet. Tino har tagit åtminstone den obligatoriska metodkursen i tillämpad ekonometri som gavs på hans tid på Handels. Han har naturligtvis tagit fler metodkurser eftersom han har en forskarexamen från UoC. Hans akademiska meriter är inte direkt hans svagaste punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in