Citat:
Ursprungligen postat av
mr.demon
Vad tycker ni hardcore SDare om att Tino idag på sin FB skrev att han röstat på Moderaterna? Jag trodde alltid att han skulle vara opartiskt höger. Kan han nu fortsätta och posta massa på sin FB med trovärdighet? Och han skriver, det ert land, ta striden och vinn. Ser han sig inte som svensk? Eller ser han sig som svensk/kurd eller enbart kurd?
Anledningen till att jag frågar SDare i första hand är att jag tror han är stor hos er. Kanske fel?
Jag hoppas för Tinos skull att han främst ser sig själv som kurd. I andra hand som någon form av svensk med allt vad den nationella biten innebär. Har han avhandlat den här biten någon gång på sin facebook förresten?
Min gissning är att han främst främjar den relativt lilla diasporan av intelektuella kurder som härbärgerar i Sverige. I Moderaterna ser han för stunden det mest gynnsamma utgångsläget. Kanske finns det även överenskommelser sedan tidigare?
Inte mig emot, det turkiska skrävlandet är tröttsamt i längden och kurdiska grova skämt är underhållande. Men det vore som sagt klädsamt om han kunde berätta lite mer utförligt om sina avsikter.