Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-08, 23:50
Medlem
Att rösta på M efter DÖ & ett kommande 2.0 efter söndagen verkar heeelt idiotiskt & jag får det inte gå ihop? All denna invandringskritik + statistik & sedan röstande på mer av detsamma? Inte konstigt man börjar luta åt konspirationsteorier...
Senast redigerad av Raven2.0 2018-09-08 kl. 23:55.
Citera
2018-09-08, 23:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni hardcore SDare om att Tino idag på sin FB skrev att han röstat på Moderaterna? Jag trodde alltid att han skulle vara opartiskt höger. Kan han nu fortsätta och posta massa på sin FB med trovärdighet? Och han skriver, det ert land, ta striden och vinn. Ser han sig inte som svensk? Eller ser han sig som svensk/kurd eller enbart kurd?

Anledningen till att jag frågar SDare i första hand är att jag tror han är stor hos er. Kanske fel?
Opartisk höger????

Är han höger är han ju inte opartisk
Citera
2018-09-09, 00:07
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Opartisk höger????

Är han höger är han ju inte opartisk

Parti opartisk eller hur man säger då? Han skrev väl för nåt år sedan att han inte röstade för att i detta val rösta på M.
Citera
2018-09-09, 00:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Parti opartisk eller hur man säger då? Han skrev väl för nåt år sedan att han inte röstade för att i detta val rösta på M.
Ok.

Jag har inte en aning om vad han sagt tidigare -- vad han röstar på är väl rätt ointressant. Tar man del av det är han skriver är det väl för att man uppfattar honom som kunnig alldeles oavsett politisk hemvist.
Citera
2018-09-09, 00:21
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok.

Jag har inte en aning om vad han sagt tidigare -- vad han röstar på är väl rätt ointressant. Tar man del av det är han skriver är det väl för att man uppfattar honom som kunnig alldeles oavsett politisk hemvist.

Duktig är han. Men gnällig jävel med härskar tendens.
Citera
2018-09-09, 07:08
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Vad tycker ni hardcore SDare om att Tino idag på sin FB skrev att han röstat på Moderaterna? Jag trodde alltid att han skulle vara opartiskt höger. Kan han nu fortsätta och posta massa på sin FB med trovärdighet? Och han skriver, det ert land, ta striden och vinn. Ser han sig inte som svensk? Eller ser han sig som svensk/kurd eller enbart kurd?

Anledningen till att jag frågar SDare i första hand är att jag tror han är stor hos er. Kanske fel?

Jag hoppas för Tinos skull att han främst ser sig själv som kurd. I andra hand som någon form av svensk med allt vad den nationella biten innebär. Har han avhandlat den här biten någon gång på sin facebook förresten?

Min gissning är att han främst främjar den relativt lilla diasporan av intelektuella kurder som härbärgerar i Sverige. I Moderaterna ser han för stunden det mest gynnsamma utgångsläget. Kanske finns det även överenskommelser sedan tidigare?

Inte mig emot, det turkiska skrävlandet är tröttsamt i längden och kurdiska grova skämt är underhållande. Men det vore som sagt klädsamt om han kunde berätta lite mer utförligt om sina avsikter.
Citera
2018-09-09, 10:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Att rösta på M efter DÖ & ett kommande 2.0 efter söndagen verkar heeelt idiotiskt & jag får det inte gå ihop? All denna invandringskritik + statistik & sedan röstande på mer av detsamma? Inte konstigt man börjar luta åt konspirationsteorier...
Karln har en släng av Aspberger. Sen fattar även intelligenta människor beslut baserat på känslor vilket gör att deras val och ageranden känns obegripliga ibland.
Citera
2018-09-09, 11:03
Medlem
Sanandaji är ett bra exempel på att bra invandrare inte finns, aldrig funnits och aldrig kommer finnas. De sätter alltis blodsbanden först och kommer alltid vara villiga att offra varenda svensk för att gynna den egna gruppen.

Oavsett hut snälla, hårt arbetande och skötsamma iranier, kineser och andra är så är det att skära halsen av sig att ge dem minsta bestämmande över svenskar.

Och skötsamma invandrare är *värre* än kaosblattar för skötsamma invandrare är mycket mer effektiva.
Citera
2018-09-16, 21:21
Medlem
Grievers avatar
Följer Tino på Facebook, och häpnar av hur jävla otrevlig han är. I nästan alla svar av folk som i all välmening undrar om källor, har andra åsikter, osv, så svarar han superdrygt.

Jag tror att han skulle tjäna på att sluta vara en sån besserwisser och vara lite mer ödmjuk. Jag tvivlar INTE på att han är påläst och har alla svar, men var lite trevlig.
Citera
2018-10-31, 19:59
Medlem
hestahodets avatar
Har Tino blivit arbetskamrat med Weidemo uvell eller vad är det frågan om? Nästan var och vartannat fb-inlägg handlar om kritik mot de rödgröna.
Citera
2019-07-02, 12:49
Medlem
EnGodForlorares avatar
Ni som känner Tino, varför är han så arg hela tiden? Är han likadan i verkligheten eller är det något han lagt sig till med på internet eftersom arga människor får mer uppmärksamhet? Från en Facebookpost från 28 juni:

Citat:
Helena du Rées svarar åter med vägg av pladder och lögner om sina egna citat. Att många kriminologer inte fattar statistik visste vi, men har ingen lärt de konceptet skärmbild?

du Rées är långt till vänster och har sen minst 2013 ägnat sig åt personangrepp på mig, inklusive hån i mobbarforum tillsammans med människor som Ali Esbati och att dela påhopp av avgrundskällor som har mordfantasier om mig.

När jag bemötte du Rées om våldtäkt kritiserade jag hennes ton och tendnens att mixa kriminologidebatt med rabiata angrepp mot min person, exempelvis att mixa falska anklagelser (som du Rées delat) med att påstå att jag har öst hat över ett barn, skickat mordbrev eller är paranoid och ur ingenstans inbillat mig att du Rées näthatar mig samtidigt.

Hatstormen gör det svårt att bemöta falsarier om statistik som de mixar in, samtidigt som smutsen gör att läsare ryggar tillbaks och undermedvetet skuldbelägger både parter.

Hans ständiga ilska gör det svårt för mig att ta honom seriöst.
Citera
2019-07-02, 12:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Ni som känner Tino, varför är han så arg hela tiden? Är han likadan i verkligheten eller är det något han lagt sig till med på internet eftersom arga människor får mer uppmärksamhet? Från en Facebookpost från 28 juni:

Hans ständiga ilska gör det svårt för mig att ta honom seriöst.

Vadå arg?
Det är konstruktivt. Ingen ilska i det.
Den som är arg, är den som snackar skit om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in