2015-11-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
1. Varför?
2. Nej visserligen inte, men om du inte förstår poängen så är det kanske inte så konstigt att du tycker som du tycker.
3. Kungen uttalar sig aldrig politiskt. Utrikesministern kommer före i särskilda frågor.

1. Jämförelsen var helt off vilket de flesta nog förstår om du inte gör det så kan jag bl.a. påpeka att Romson gjorde flera Tweets. I det första så beklagade hon vad som hade hänt i Frankrike i det andra påpekade hon att händelsen kunde påverka toppmötet.
2. Du hade ingen poäng.
3. Kungen uttalar sig ibland politiskt i diverse tal etc. men det är irrelevant du skrev att Romson var Sveriges andra röst, vilket alltså inte stämmer. Utrikesministern har ofta högre status än Vice Statsministern när det gäller officiella uttalanden från ett land angående skeenden i andra länder.
Citera
2015-11-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
1. Jämförelsen var helt off vilket de flesta nog förstår om du inte gör det så kan jag bl.a. påpeka att Romson gjorde flera Tweets. I det första så beklagade hon vad som hade hänt i Frankrike i det andra påpekade hon att händelsen kunde påverka toppmötet.
2. Du hade ingen poäng.
3. Kungen uttalar sig ibland politiskt i diverse tal etc. men det är irrelevant du skrev att Romson var Sveriges andra röst, vilket alltså inte stämmer. Utrikesministern har ofta högre status än Vice Statsministern när det gäller officiella uttalanden från ett land angående skeenden i andra länder.

Spelar ingen roll, hon har 0 förtroende anser väldigt många. Bland mina vänner och bekanta vet jag ingen som anser att hon är en kompetent politiker som man har förtroende för, inte ens de av mina vänner som just har röstat på MP.. De kommer aldrig mer göra det igen, med henne vid rodret. Enbart fakta..
Citera
2015-11-14, 22:33
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Är det helt kört för henne nu?. Vad kan hon göra för att återupprätta förtroendet?
Visst var det väldigt ogenomtänkt av henne. Men jag tror inte att hon menade något illa.
Tja, i värsta fall så blir hon landshövding eller något liknande. Men jag betvivlar att hon kommer att avsättas, hon är ju kvinna.
Citera
2015-11-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Je-Suis-C
Spelar ingen roll, hon har 0 förtroende anser väldigt många. Bland mina vänner och bekanta vet jag ingen som anser att hon är en kompetent politiker som man har förtroende för, inte ens de av mina vänner som just har röstat på MP.. De kommer aldrig mer göra det igen, med henne vid rodret. Enbart fakta..
Låter mer som enbart hittepå.
Citera
2015-11-14, 23:15
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Det är exakt det hennes tweet visar. Att hennes kommunikationsstab drog i nödbromsen och tog bort det fort som fan och sedan körde copy+paste på deras beklagaterrorism.pdf och tweetade ut det visar att det var uppenbar damage control. Hon har inte ens bemödat sig att förklara varför den förra tweeten togs bort, och det talar ju för sig själv när vice statsministern måste dölja/korrigera sina åsikter när verkligheten blir på riktigt.

Det underbara med twitter är att det sker i realtid, det är inte alltid välplanerade tal till nationen, du uttrycker dina känslor i 140 tecken. Hennes tweet är alltså en inblick i vad - och var - hennes prioriteringar låg under pågående terroristattack; klimatmötet. Detta är oåterkalleligt, även om hon beklagar förlusten av människoliv så ses det alltid som sekundärt hos henne; hon bekymrade sig först över mötet.

Det här säger ju en del om Politikerna som styr landet judt nu. Dem skiter i folket här hemna, dem skiter i om folk blir skjutna av rabiata muslimer. Dem skiter i varje skattebetalande medborgare i Europa.

Dem skor sig själva och oroar sig för sina möten där dem får babbla och festa med sina likasinnade.

Romson,Löfven m.m
Citera
2015-11-14, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det här säger ju en del om Politikerna som styr landet judt nu. Dem skiter i folket här hemna, dem skiter i om folk blir skjutna av rabiata muslimer. Dem skiter i varje skattebetalande medborgare i Europa.

Dem skor sig själva och oroar sig för sina möten där dem får babbla och festa med sina likasinnade.

Romson,Löfven m.m

Som om dom flesta på flashback inte är medvetna om det! Jag önskar verkligen att folk blir mer politiskt insatta och röstar bort tokstollar som Romson och Fridolin. MP-röstarna måste verkligen vara totalkorkade som tror att MP räddar världen från klimatkatastrof (både Romsom och Fridolin älskar att ta flyget).
Citera
2015-11-14, 23:31
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Tror du att en mcdonaldschefs uttalande hade gett 500 inlägg på Flashback? Bra tänkt tjejen!

Vad spelar det för roll hur många okunniga människor som kommenterar eller ge varandra ryggdunkar på nätet?

White trash is going to be White trash.
Citera
2015-11-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend

Romson,Löfven m.m
Du sitter ju bara och hittar på. Romson brydde sig ju faktiskt om terrordådet och offren och skrev först ett kondoleans-tweet vilket du och otaliga SD-får verkar ha missat. Miljötoppmötet kommer troligen leda till något gott för många människor på jorden som mer och mer drabbas negativt av global warming.
Citera
2015-11-14, 23:33
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pennybags
Åsa måste avgå nu!!!!!

Iof så får hon ju inte företräda som vice statsminister om Löven är borta.
Så varför ens ha kvar människan som vice statsminister!!!! LOGIKEN i det

Vad har de här argumentet med Åsa Romsons "twittrande" att göra? Förstår inte. Vice statsminister är förövrigt mer av en symbolisk post. Hennes post som miljöminister är större.
Citera
2015-11-14, 23:37
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad spelar det för roll hur många okunniga människor som kommenterar eller ge varandra ryggdunkar på nätet?

White trash is going to be White trash.

Det är sk white trash som har sett till så att du kan sitta där och knappa in dina småsinta ord. Det är white trash som har sett till att det finns penicillin forskning , framsteg och teknik. Utan dom vita så hade världen varigt som i Afrika.
Citera
2015-11-14, 23:43
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Det är sk white trash som har sett till så att du kan sitta där och knappa in dina småsinta ord. Det är white trash som har sett till att det finns penicillin forskning , framsteg och teknik. Utan dom vita så hade världen varigt som i Afrika.

Nej det är det inte. Ni små arga näthatare har inte varit med och tagit fram pencillinet eller gjort något annat betydelsefullt. Ni heter Conny, tommy , ronny eller något annat med onny på slutet och jobbar som målarare eller på lager.
Citera
2015-11-14, 23:53
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det är det inte. Ni små arga näthatare har inte varit med och tagit fram pencillinet eller gjort något annat betydelsefullt. Ni heter Conny, tommy , ronny eller något annat med onny på slutet och jobbar som målarare eller på lager.

Allright, ta det lite lugnt med klasshatet nu.
Det är inte så mycket bättre än rashat eller kvinnohat vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in