2015-11-14, 13:15
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Jag gillar henne inte alls. Och det är en underdrift. Men om man ser hennes tweets tillsammans tycker jag faktiskt inte att det var så jävla farligt.
Håller helt med, vad fan är grejen?

Hon ska såklart anordna sångcirkel på sergels torg så att hela befolkningen kan vallfärda dit och vara jätteledsna över ett hundratal döda samtidigt som tusentals dör dagligen utan någon typ av reaktion?
Citera
2015-11-14, 13:17
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Det osmakliga i kommentaren är att det visar vilket egoistiskt perspektiv hon har. Istället för att tänka på offren oroas hon över en klimatkonferens där hon eller någon nära henne säkert kommer bevista. Det är i detta perspektiv hon ska betraktas och allmänheten och väljarna måste vakna och inse att trotts att hon är vald att företräda oss dödliga Svensson har hennes ego stigit henne till huvudet och hon är främst i Riksdagen för att tillfredsställa hennes personliga egotrip.
Citera
2015-11-14, 13:18
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jaha, ännu en Sverigeföraktare, moralisk förrädare och antidemokrat har uttalat sig. Delade du ut flygblad på Lesbos eller skulle du ha velat det? Förmodligen. Jag är patriot och vämjes din attityd. Men i din narcissistiska värld besitter du förstås sanningen och alla andra, som inte tycker exakt som du, är dumma. "Fel." Visst, visst... För egen del anser jag att Romson borde ägna sig åt något annat, som sagt. Det har hon visat gång på gång, tyvärr.
Fel igen. Den här tråden handlar inte om mig.

Vad denna tråd handlar om är en högt uppsatt politikers reaktion på ett väldigt allvarligt terroristattentat. Istället för att koncentrerat vilja skaffa sig mer information om situationen och dådet så är hennes första reaktion hur det påverkar henne personligen och hennes upplevda kamp för miljöarbetet. Hon känner något och måste låta världen snarast få veta hur våldsorgien har påverkat henne och hennes oerhört intressanta känsloliv. Och så twittrar hon. Visserligen inte i egenskap av regeringsledamot men det hör inte hit. Det visar i vilken snäv och trångsynt värld hon lever. Hon har inte förmåga att se det stora perspektivet utan önskar dra all uppmärksamhet till sig och sin lilla ankdamm. Som många redan varit inne på är detta en mer eller mindre tydlig ögonblicksbild av en sjuk människa. Om inte Löfven har vett på det borde man omgående förklara misstroende och låta Riksdagen fundera över hennes synnerligen bristande lämplighet.
Citera
2015-11-14, 13:25
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bezmenov
Håller helt med, vad fan är grejen?

Hon ska såklart anordna sångcirkel på sergels torg så att hela befolkningen kan vallfärda dit och vara jätteledsna över ett hundratal döda samtidigt som tusentals dör dagligen utan någon typ av reaktion?
Personer utan empati har svårt förstå. Bokstavsdiagnos ligger ofta bakom. Vet inte riktigt om Åsa har en sådan diagnos, men du verkar ha det. Ryss såklart?
Citera
2015-11-14, 13:25
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Det osmakliga i kommentaren är att det visar vilket egoistiskt perspektiv hon har. Istället för att tänka på offren oroas hon över en klimatkonferens där hon eller någon nära henne säkert kommer bevista. Det är i detta perspektiv hon ska betraktas och allmänheten och väljarna måste vakna och inse att trotts att hon är vald att företräda oss dödliga Svensson har hennes ego stigit henne till huvudet och hon är främst i Riksdagen för att tillfredsställa hennes personliga egotrip.
Precis, en konferens som inte kommer att leda till ett förbaskade dugg.
Citera
2015-11-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Intelligens och mental hälsa har för det mesta inget med varandra att göra. Därmed inte sagt att Romson skulle vara intelligent, har ingen aning om hur djuptänkande hennes doktorsavhandling är.

Men en kombination av en hög intelligens och en diskutabel mental hälsa är livsfarligt i synnerhet om sådana individer får maktpositioner. Det är ju precis det vi har iom Åsas ställning i regeringen.
Citera
2015-11-14, 13:31
Medlem
bezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Personer utan empati har svårt förstå. Bokstavsdiagnos ligger ofta bakom. Vet inte riktigt om Åsa har en sådan diagnos, men du verkar ha det. Ryss såklart?
Det är ju så uppenbart att "alla" redan skiter i "allt"

svensken blir ursinnig när någon klottrat på kejsarens nya kläder med osynligt bläck...
Citera
2015-11-14, 13:34
Medlem
Crime-boys avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Som du tycker är kompetent eller? Akademisk utbildning är väl ändå inte helt okorrelerat med kompetens (vad nu det innebär i sammanhanget)?

Det var du som tog upp det och varför skulle jag tycka att svetsaren är kompetent när han inte är det?
Citera
2015-11-14, 13:37
Medlem
Kan inte denna fruktansvärda människa bara avgå? Det är inte första gången hon uttrycker sig som en renodlad jävla idiot. Varje gång jag ser henne ryser jag. Och tänka sig att hon är vice statsminister......
Citera
2015-11-14, 13:39
Medlem
SpoonyOnes avatar
Hittade en sida som kan värd att "gilla"

https://www.facebook.com/avgaasaromson/
Citera
2015-11-14, 13:40
Medlem
mrtowlies avatar
Klumpigt uttryckt måhända men knappast så jävla allvarligt som folk vill få det till, Svenskar älskar att gå ihop i grupp och klaga skiten ur saker...
Citera
2015-11-14, 13:47
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Klumpigt uttryckt måhända men knappast så jävla allvarligt som folk vill få det till, Svenskar älskar att gå ihop i grupp och klaga skiten ur saker...

+1, förstår inte varför folk blir så upprörda. Lite missbedömt i sin timing, men samtidigt en relevant kommentar. Det är uppenbart att folk bara vill hatea på romson, because romson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in