Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Jaha, ännu en Sverigeföraktare, moralisk förrädare och antidemokrat har uttalat sig. Delade du ut flygblad på Lesbos eller skulle du ha velat det? Förmodligen. Jag är patriot och vämjes din attityd. Men i din narcissistiska värld besitter du förstås sanningen och alla andra, som inte tycker exakt som du, är dumma. "Fel." Visst, visst... För egen del anser jag att Romson borde ägna sig åt något annat, som sagt. Det har hon visat gång på gång, tyvärr.
Fel igen. Den här tråden handlar inte om mig.
Vad denna tråd handlar om är en högt uppsatt politikers reaktion på ett väldigt allvarligt terroristattentat. Istället för att koncentrerat vilja skaffa sig mer information om situationen och dådet så är hennes första reaktion hur det påverkar henne personligen och hennes upplevda kamp för miljöarbetet. Hon känner något och måste låta världen snarast få veta hur våldsorgien har påverkat henne och hennes oerhört intressanta känsloliv. Och så twittrar hon. Visserligen inte i egenskap av regeringsledamot men det hör inte hit. Det visar i vilken snäv och trångsynt värld hon lever. Hon har inte förmåga att se det stora perspektivet utan önskar dra all uppmärksamhet till sig och sin lilla ankdamm. Som många redan varit inne på är detta en mer eller mindre tydlig ögonblicksbild av en sjuk människa. Om inte Löfven har vett på det borde man omgående förklara misstroende och låta Riksdagen fundera över hennes synnerligen bristande lämplighet.